شناسه خبر : 32509
سه شنبه 12 اسفند 1393 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری دوره دانش‌افزایی استادان درس دفاع مقدس

سومین روز برگزاری دوره دانش‌افزایی استادان درس دفاع مقدس با حضور سردار سرلشگر رحیم صفوی و سردار سرلشگر محسن رضایی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این دوره که به میزبانی مرکز نشر و گسترش معارف و ارزشهای ماندگار انتظامی و دفاع مقدس ناجا و دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار می‌شود،سردار سرلشکر دکتر رحیم صفوی-دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی- دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که از فرماندهان ارشد هشت سال محسوب می‌شوند حضور یافتند.

 

 

دکتر رحیم صفوی به تشریح عملیات والفجر8 و تجزیه و تحلیل پیامدهای آن پرداخت.سپس دکتر محسن رضایی به بیان علل چرایی ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر پرداخت.

 

به گفته دکتر رضا طبیبی دبیر شورای عالی گسترش معارف و ارزشهای ماندگار انتظامی و دفاع مقدس ناجا،حضور این فرماندهان شاخص در جمع استادان درس دفاع مقدس،این پیشکسوتان را به یاد روزهای خاطره انگیز جنگ تحمیلی انداخت و شور و نشاط خاصی در میان آنها ایجاد کرد.

 

 

در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان سخنانی از برگزاری این دوره در دانشگاه علوم انتظامی امین ابزار خرسندی کرد و آن را یکی از نعمت‌های دیگر الهی دانست که نصیب دانشگاه شده است.

 

همچنین سردار شیخی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سردار علاماتی با ارائه گزارش به روند برگزاری بیست و هشتمین دوره تربیت اساتید پرداختند.

 

دکتر رضا طبیبی دبیر شورای عالی گسترش معارف و ارزشهای ماندگار انتظامی و دفاع مقدس ناجا هم گفت: این دوره که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و فرماندهان ارشد دفاع مقدس به ارائه تحلیل ها و نقطه نظرات پیرامون عملیاتهای مختلف خواهند پرداخت.

 

سردار دکتر احمد غلامپور بعنوان اولین مدرس این دوره با موضوع ریشه‌ها، زمینه‌ها و دلایل آغاز جنگ عراق علیه ایران در کلاس صبح امروز به بیان مستندات و نقطه نظرات خود پرداخت.

 

همچنین روند برگزاری این کلاسها نیز با موضوعات تبیین مفاهیم جنگ و دفاع و نقش روحانیت در دفاع مقدس (حجت الااسلام ذوالنور) چگونگی تهاجم ارتش عراق به ایران علل- اهداف و محورهای تهاجم (امیر بازنشسته مفید) و جغرافیای دفاع مقدس (سردار دکتر نطاق پور) ادامه خواهد داشت.

 

تنی چند از معاونین نیروی انتظامی،استادان گروه دفاع مقدس و دبیر شورای عالی هم در این دوره حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi