شناسه خبر : 32531
چهارشنبه 13 اسفند 1393 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حساسیت به شاه سعودی بیشتر ازامام حسین(ع)!

هیئت نظارت بر مطبوعات که می‌تواند به خاطر تکرار تیترهای رسانه‌های عربستانی وطن امروز را راهی دادگاه کند، چرا درباره نقض مصوبات شورای عالی امنیت ملی از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب هیچ‌کاری انجام نمی‌دهد؟
روزنامه وطن امروز با اشاره به اقدام هیئت نظارت بر مطبوعات در دادگاهی کردن این روزنامه نوشت: هیئت نظارت بر مطبوعات، روز گذشته «وطن امروز» را برای تیتر «بیمار سعودی» و عکس مربوط به آن راهی دادگاه کرد! تیتر «بیمار سعودی» درباره مجموعه گزارشات رسانه‌های غربی وعربی درباره بیماری پادشاه جدید عربستان بود و چیزی جز نقل واقعیات امروز عربستان نیست. هیئت نظارت در فقره قبل نیز به خاطر خبر مرگ پادشاه سابق عربستان «وطن امروز» را دادگاهی کرد که اتفاقا چند روز بعد از اقدام این هیئت علیه تیتر «وطن امروز»، خبر مرگ ملک‌عبدالله آمد. در این فقره نیز به خاطر تیتر بیماری ملک سلمان پادشاه جدید، ما را راهی دادگاه می‌کنند. معنای این اقدامات چیزی جز این نیست که کسی چیزی درباره عربستان ننویسد که به دولت مدعی آزادی بیان برمی‌خورد.
این روزنامه می‌افزاید: هیئت نظارت علاوه بر تیتر، عکس «وطن امروز» را هم مصداق تخلف از مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانسته است! در صورتی که منبع عکس مذکور، خبرگزاری دولتی عربستان(واس) است. یعنی هیئت نظارت بر مطبوعات ایران برای عکسی که خود خبرگزاری عربستان (واس) اخیرا از ملک سلمان منتشر کرده، یک روزنامه ایرانی را دادگاهی می‌کند؛‌ واقعا به این تشخیص نباید مرحبا گفت؟! عکس خبرگزاری «واس» در ایران مدعی دارد!
وطن امروز خاطرنشان کرد؛ گفته‌اند تیتر «بیمار سعودی» خلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی است، معنای آن قاعدتا این است که هر گزارش و تیتری درباره بیماری پادشاه جدید عربستان که آوازه‌اش در همه رسانه‌‌های جهان پیچیده، در رسانه‌های ایران ممنوع است؛ در حالی که شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای ندارد که بشود از آن چنین برداشتی کرد.
بجاست سؤالی را که دفعات قبل از هیئت نظارت بر مطبوعات پرسیده‌ایم و هنوز بی‌جواب مانده است در اینجا تکرار کنیم: چرا این هیئت نسبت به رسانه‌های اصلاح‌طلبی که روزانه مصوبات مشخصی از شورای عالی امنیت ملی را نقش می‌کنند هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؟
این روزنامه می‌نویسد: در پایان باید گفت در حالی که رسانه‌های عربستان به طور مداوم در حال توهین به مقامات ایرانی هستند و در طول یک سال اخیر شاهد خصمانه‌ترین اقدامات از سوی حکومت این کشور علیه ایران از جمله توطئه عظیم نفتی هستیم، برخورد دولت با رسانه‌های ایرانی خلاف عزت ملی است.
یادآور می‌شود اخیراً روزنامه زنجیره‌‌‌ای اعتماد به ساحت امام حسین(ع) جسارت کرد که به خاطر تظاهر به حمایت از دولت، با اغماض وزارت ارشاد و هیئت نظارت مواجه شد. حال آن که به عنوان مثال همین مجموعه  نظارت، یک روزنامه منتقد را به بهانه برجسته کردن خبر بیماری شاه سعودی مستوجب محکمه در دادگاه تشخیص می‌دهد!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi