شناسه خبر : 32557
شنبه 16 اسفند 1393 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فکر افزار

م.ر.ک.جانباز - بشر در قرن جدید پس از گذارندن دوران سخت افزار و نرم افزار به مقطع جدیدی از تاریخ زندگیش رسیده است بنام «فکر افزار » ضمیر ناخود آگاه انسان پدیده شگفت انگیزی است که تمام سیستم وجودش را بعنوان پست اجرایی اداره وکنترل میکند وروحیه ؛ شخصیت ونظام باورهای آدمی را شکل میدهد ونیز به هنگام لزوم ارتباط انسان را با کل جهان آفرینش بر قرار میکند وتمام اسباب و وسائل تحقق اهداف و آرزوهای اورا فراهم می نماید .

به عبارت دیگر ضمیر نا خود آگاه به انسان این امکان را میدهد که از قدرت ماوراءالطبیعه خود استفاده کند و هر آنچه را که اراده کند خلق کند . اگر چه ابعاد و توانائیهای این ضمیر برای بشر در قرن ۲۱ هنوز مکشوف نیست اما بشر دریافته است که با بهره از این کامپیوتر بی نظیر میتواند دنیای جدیدی برای خود خلق کند و در این دنیا زیبا زندگی کند وبه خوشبختی وسعادت واقعی برسد .

سعادت وخوشبختی انسان مستلزم کاربرد تواناییهای شگرفیست که خدا در وجود او قرار داده و این تواناییها زمانی بروز می کند که انسان ؛ به شناسایی قدرت بیکران خود بپردازد و با استفاده از چنین قدرتی که خداوند به او هدیه داده است هم دنیای مطلوبی برای خود ایجاد کند وهم آخرت زیبایی برای خود بیافریند . پیامبر گرامی اسلام می فرماید ... ( من عرف نفسه فقد عرف ربه ) .. هر کس خودرا شناخت خدای خود را شناخته است . از ره غفلت به گدایی رسی ور به خود آیی به خدایی رسی ...

والسلام .

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
حدیث از امام علی ع .... غررالحکم و دررالکلم ... ص ۲۳۲
من باید برم بمیرم که بعضیا فکر کن من با شما کل کل کردم ؟؟؟
باسلام .قنبر جان سلام .نفرمایید . بنده قبلا هم عرض کردم که .
پشه ای در عرصه سیمرغانم وبس ... اقرار به متکتوب ولسان میکنم ... فرمایشات ونوشتار حضرت عالی پر مغز پر معنا وبسیار با مطالعه دقیق تحریر شده است . حقیر جزو اعداد هم بشمار نمی آیم ... عزت شما پایدار .
واقعا ؟؟؟
فقط یه سوال ؟؟ پر مغزی ما رو از کجا فهمیدی وقتی که فاش همه مطالب منو سانسور کرده ؟؟
ها ها ها ؟؟؟
مطالعه دقیق ؟؟؟ پر بار؟؟؟
وجدانا این قدر ما رو فیلم نکنید ..!!

باسلام .
چوبینند روی دل آرای تو
هم آگه شوند از تجلای تو .

درد دل . ... مقصود شما نیستید !»!
متأسفانه سطحی نگری ؛ کم اندیشی و زود اندیشی و سهل الوصول وسهل الهضم بودن مطالب مقبول می افتدبه این علت همه انسانها نمی توانند فکورانه بیندیشند وخلق کنند این است که : اصولآ پدیده فکر ؛ واحد مستقلی در وجود بسیاری از انسانها نیست که او بتواند در هر لحظه اندیشه های مثبت ؛ خلاق ؛ هدفمند ؛ سازنده ؛ روحیه ساز و مولد تولید نمایند . « زیرا که فکر از نظام باورهای انسان دستور میگیرد » والسلام .
باسلام .
چوبینند روی دل آرای تو
هم آگه شوند از تجلای تو .

درد دل . ... مقصود شما نیستید !»!
متأسفانه سطحی نگری ؛ کم اندیشی و زود اندیشی و سهل الوصول وسهل الهضم بودن مطالب مقبول می افتدبه این علت همه انسانها نمی توانند فکورانه بیندیشند وخلق کنند این است که : اصولآ پدیده فکر ؛ واحد مستقلی در وجود بسیاری از انسانها نیست که او بتواند در هر لحظه اندیشه های مثبت ؛ خلاق ؛ هدفمند ؛ سازنده ؛ روحیه ساز و مولد تولید نمایند . « زیرا که فکر از نظام باورهای انسان دستور میگیرد » والسلام .
با سلام ..می دانم حرفهایی که می زنم به سختی در نظام باور دیگران جای می گیرد اما حقیقت این است که :
واحد فکر ؟؟؟؟؟؟ در خیلی از انسان ها تعطیل است !!!
خداوند متعال از انسان ها می خواهد در تمام امور فکرکنیم و این اهمیت را با واژه هایی همچون « افلا یتدبرون ، افلا یعقلون ، افلا یتفکرون ...» بیان می فرماید .
این همه تاکید به فکر کردن از آنجا ناشی می شود که بر آثار ارزشمندی مترتب است . فکر کردن به نقاط قوت و ضعف خود ، فکر کردن به راه های انتخاب بهترین تصمیم ، فکر کردن برای شکستن سد بن بستهای غیر عاقلانه و ... همه و همه در خودآگاهی نهفته است .
بل الانسان علی نفسه بصیره
وقتی انسان نسبت به حالات خود بصیرت پیدا کرد ، از طریق مهارت ظرفیت اندیشی به نوع دیگری از مهارتها دست می یابد که از قبل آن می تواند خود را از خطرها دور سازد .
قد جاء کم بصائر من ربکم فمن ابصر فلنفسه ومن عمی فعلیها
همه این مهارتها را خداوند در وجود انسان قرار داده است . اما حیف که انسان قد نخودی به راهی که می رود فکر نمی کند !!!
اینجاست که در مواجهه با مشکلات فقط فقط فقط به یک چیز می اندیشد : دیگران باید مرا درک کنند !!
از دیر باز تنها مهارتی که در انسان رشد کرده و تا حدودی به آن توانایی دارد مهارت سازگاری با شرایط است . چه بسا این شرایط بسیارعذاب آور هم باشد !!!
هیچ کس نمی تواند منکر شود معمولا نوع انسانی در این شرایط ، از دیگران می خواهد که با شرایط خود ساخته اش سازگاری کنند و همیشه طلبکار است !!!
در حالی که ما با فکر افزایی و فعال کردن واحد فکر می توانیم نقش اساسی در خوشبختی های خود داشته باشیم . در این راه قانونی وجود دارد و آن این است : هر چقدر خود را بشناسیم در واقع عظمت خدا را شناخته ایم و از طرفی با خدا هر چیز معقولی ممکن است و حتی نیرومندی این شناخت به حدی است که اگر صدها نفر ، صدها مانع بر سر اهداف و آرزوهای ما ایجاد کنند و صدها سیگنال منفی بز قلب ما وارد نمایند ما باز هم در این شرایط قادریم به خود متکی باشیم و کارها را مطابق دلخواه پیش ببریم ..
و سخر لکم ما فی السموات و الارض
درد دل ... خداییش این سازگاری بهتر است یا آن سازگاری ؟؟؟؟؟؟؟؟
برای ما دعا کنید ....

فاش نیوز دست شما درد نکنه راضی به زحمت شما نبودم ... سانسورم کنید یا نکنید برا ما مهم نیست ... فقط خواستم مچ بعضیا رو بگیرم .....ببین خودتون می خواید که منم جواب بدم ؟؟؟
اصلا چراحرف حقو سانسور می کنید و پر تحکم میشید ها ؟؟ ما که قول دادیم به کسی اهانت نکنیم ....
باسلام . متشکرم .
غیر زدلخواه تو آگاه نیست
زانکه دلی را بدلی راه نیست
خواهش مرهم زدل ریش کن
هر چه طلب میکنی از خویش کن .
باز هم متشکرم .
مچ مارو گرفتی .... بعدش چی؟؟؟؟؟ . خیالت راحت شد ؟؟؟؟ من باید چی بگم تا شما راضی بشید ؟ گفتم که محرم ناسوت ما لاهوت ماست .
درختی که تلخ است وی را سرشت
گرش برنشانی به باغ بهشت
به بیخ انگبین ریزی و شهد ناب
دهی آبش از لعل و در خوشاب
سرانجان گوهر بکارآورد
همان میوه تلخ به بار آورد
فکر افزار .....
بعدش چی ؟؟؟ سوال خوبیه !!
اگه شما یکی از اونایی بودی ..........
...........
...........
هیسسسسسسسسسس!! قنبر بیچاره !!!
می دونم برات سخته که قبول کنی این جانباز یکی از اون دوتا نیست ..
باید بعد اون همه کد دادن و با ایما و اشاره حرف زدن که این بنده خدا هیچکدومشو نگرفت می فهمیدی ... بدتر اونکه وقتی بی واسطه جویای احوال این جانباز شدی دیگه باید یقین پیدا می کردی ..ولی بازم امید داشتی ...چرا ؟؟
اما اشکال نداره ! ... حالا لا اقل فهمیدی باید از این عزیز جانباز بگذری ... پس بازم بگو ببخش تا دیر نشده چون داری جایی می ری که اون دفعه کسب فیض کردی ... کار و حرفها و.... این عزیز جانبازم بسپار به مدیر سایت خودش می دونه و کاربرش ...همه جا محضر خداست در محضر خدا نباید با کسی که نمی شناسی کل کل و چق چق بکنی .... !! الهی العف ...
.....
....
جانباز م ر ک خیلی تلاش کردم .... نمی دونم می دونی وقتی امیدی که نا امید میشه چه حالی میشه چشمات یا نه ؟؟؟
ناراحتت نمی کنم ... حیف که تو اونا نبودی والا کارم با سایت تموم میشد و من من زودتر به آرزوم برای فاش میرسیدم ...
.....
.....
خدانگه دار ... حلال کن ... پیشاپیش برات آرزو می کنم سال ۹۴سال خوبی باشه برای تو و خانواده ات ......
فاش نیوز .. دم عیده ... دو تا برادر نباید بیش از سه روز از هم دلخور باشند ... خصوصا که در این اظهار نظر های برادرمان هیچ گزندی به شان و شخصیت ما وارد نمی شود .... پس از شما اجازه می گیرم تا درباره مطالب ایشان نظرات خودم را بنویسم ... شما مخیرید به نگاه برادر جانباز بیاورید یا نیاورید ...
مرا در دل درخت مهربانی
به چه ماند ؟ به سرو بوستانی
نه شاخش خشک گردد گاه گرما
نه برگی زرد گردد گاه سرما
جانباز م رک سلام ... از اینکه کسی دیگه ای جواب نداده فهمیدم همه خودشونو عقل کل می دونن و نیازی به توصیه شما و دیدن مطلب شما نداشتند ؟؟؟؟؟؟؟،
حالا من یه چیز بهت عرض می کنم که خیال نکنی با یه... هم صحبت شدی و تو دلت بگی صد رحمت به ... ؟
اخوی خوشحال می شم که درباره ام این طور فکر کنی آخه نمی دونی چه کیفی داره وقتی آدم خودشو به ندونستن بزنه !تا از هزاران هزار بدیهایی که در حققت می کنن و کردن باخبر نشی ؟؟
گلم تقصیر خودت بود ؟ چرا ؟؟؟
آخه عزیز من ترسیدم قصه عدم توفیق دیدار شما در سی سال پیش حکایت دیگه ای باشه از کم لطفی ها و ظلم های که من زیاد دیدم زیاد زیاد ! الله اعلم
خداییش دیگه وقت عجز و لابه کردن ...ندارم و دلم نمی خواست چیزی دیگه فکر ما رو مشغول کنه ... به خاطر همینم گفتم بذار از اینم بگذریم !
خر حیوان عجیبیه ... مثلا اگه یه راهی رو رفت محال اون راهو گم کنه .. راهم خیلی درست و حق بود... ولی ولی ولی . حیف که من خر ادعاها و ظاهر بعضیا شدم و اونا رو بیش از اندازه تو ذهنم بزرگ کردم ...
گلم اینا رو گفتم که بدونی من ناسوت و لاهوت حالیم و بقیه حرفایی که محرم دونستی بهم گفتی ؟؟؟
خداییش روم نمیشه بگم ولی برای اینکه عرضم کامل بشه مجبورم این حرفم بگم ...حلالم کن اگه .....؟؟؟؟
باسلام . عرض ادب واحترام خدمت حضرت عالی ... وبا آرزوی سالی خوب و پر برکت برای شما وخانواده محترم ...
مدعی فضل وادب و آداب نیستم . حقیر هیچ شیشه خرده ای در دل ندارم .آنچه را بعد از برگشتن از جنگ فرا گرفتم را ارائه میدم ... برادرم . وقتی به جنگ میرفتم سال ثلث دوم چهارم دبیرستان بودم عطای دیپلم را به دفاع ترجیح دادم . بعد هفده بار مجروحیت و... بیش ازچندین سال جبهه با بدنی معلول به خانه اجاره ایی نزد پدر ومادر خدابیامرزم برگشتم . چیزی نگذشته بود که فهمیدم بی سوادی یعنی فقر مطلق ؛ بی سوادی یعنی بی احترامی ؛ بی سوادی یعنی محروم ماندن از ابتدایی ترین وسایل زندگی ؛ بی سوادی یعنی پول نداشتن برای کفن ودفن عزیزانت .الی... آخر .... حال که در حد توان خوانده ام وبیش ازبیش مورد لطف خدا هم از نظر مادی و معنوی بعلت دارا بودن تحصیلات فوق عالیه قرار دارم ذکات آنرا سعی می کنم با کمک شما یان و ابواب جمعی سایت فاش اهدا کنم واز نظر مادی نیز خدا قبول کند چون ید بیضایی در اختیارم نیست بایدالله ببخشم واز این بابت بسیار خوشحال باشم .... حال برادرم چه مطالب حقیر را بخوانند و نظری نداشته باشند و چه لطف کنند و نظری بگذارند ... از هر دو منظر بنده ادای تکلیف کرده ام . چند سال پیش وتا مدتی قبل همه بدون سلام دادن در ابتدای فرمایشاتشون شروع به نظر دادن می کردنند ولی اکنون حداقل ده درصد در ابتدای کلام ونظر سلام میدهند .. که این خود زنده کردن است ...مخلص کلام اینکه همرزمان باید قلم برایی داشته باشند زیرا زمانه ماشه چکاندن تمام شده حال باید قلم را به حرکت در بیاورند تا حق خویش را زنده کنند ... عذر خواهی می کنم در همین یک چششمم دوتا تر کشه که داره اذیتم می کنه باید دستگاهو خاموش کنم سرم درد میگیره ببخشید .والسلام

السّلام عليكم يا اولياء اللّه و أحبّاءه، السّلام عليكم يا أصفياء اللّه و أودّاءه، السّلام عليكم يا انصار دين اللّه و انصار نبيّه و انصار امير المؤمنين و انصار فاطمة سيّدة نساء العالمين، السّلام عليكم يا انصار ابي محمّد الحسن الوليّ النّاصح، السّلام عليكم يا انصار ابي عبد اللّه الحسين الشّهيد المظلوم صلوات اللّه عليهم اجمعين.... خدایا خودت می دونی از ساعت 4 صبح امروز چقدر برای جانباز م ر ک دعا کردم ...خدایا شفای چشماشو بده ... از طول عمر و نور چشمای من بردار به طول عمر و نور چشمای جانباز م ر ک بیفزا ... آمین یا رب العالمین
اخوی ساعات پایانی سال همون جور که گفتی ، عین قهقهه کبک دری درگذر است ... و من دلم نمی خواهد حرف نگفته ای که می توانم بگویم را همراه خودم نگفته به سال جدید بیاورم . اول خدا روح پدرومادر شما را قرین رحمتش بکنه و به شما صبر بدهد . شادی روحشون ذکر فاتحه مع الصلوات ...اللهم صل علی محمد و آل محمد ص و بعد اینکه فاش نیوز یه کم لطفی در حق هر دوی ما کرد ! ای کاش مطلب شما را زودتر نشان می داد که من در ساعت پایانی روز 27 ام ننویسم این آخرین کامنت من است واقعا ضایع شدم از بس رفتمو اومدم . برای من خیلی مهمه که جواب این کامنت شما را بدهم پس چون کارم درسته بازم عهدمو می شکنم !!! و بعد واقعا خداحافظی می کنم تا چند ماه ....
اخوی .. شما هم ساده و صمیمی می نویسی مثل دوتا آشنا ... فقط شما نیستی که احساس آشنایی با من داری ...چی بگم که بهروز بهروزم بخاطرمحرم شدن به درد دلای فرزندان امام ره که در کلام و نوشتن نمیان !!! ..پس من محرم بهت می گم گلم دلت پر شیشه خردهه!!! چرا؟؟؟
آخه کاملا از فحوای مطالب و کامنتات مخصوصا مطلب بیا اشکنه داریم ...واضح و روشنه که دل مهربان و با محبت و آینه ایت به خاطر خیلی کم لطفی های آدمای قدرنشناس شکسته عین خودم !!! ... اما این انصاف نیست با تیزی لبه خرده شیشه های دلت ، دل یه همرزم دیگه رو خط بندازی !!!آرومو قراررو ازش بگیری !! اخوی با آدرسایی که می دیدی امکان شناسایتو سخت می کنی !! بارها و بارها دیدم چه آزادگان و چه جانبازان دیگه دنبال همرزمایی می گردن که روزیی تو جبهه کمکشون کرده ولی حالا از اون خبر ندارن و من هم یکی از اونا که برای پیدا کردنت در تلاش هستم ! شناسایی تو خیلی مهمه چون کارت دارم کارت دارم کارت دارم ...خیالت جمع جمع جمع بخداازت کمک نمی خواهم فقط کارت دارم ...! شما می تونی شماره منو از سایت بگیری ... البته دونسته باش برای کسی که روزای زندگیش بهروز شده پیدا شدن یه نازنین جانبازی چون شما هم عجیب نیست ... راستی یه کپی از این نوشته شما تهیه کردم تا اگه مجبور شدم بدهم برادران محافظ شما را برایم شناسایی کنند ... آخر سر در نهایت شک نکن که بازم دل به دریا می زنم کاررو می سپارم به قدرت خدا ....می دونم با همه جباریت و قهاریتش نا امیدم نمی کنه... دیگه خود دانی ...ما تا این لحظه که عمر کردیم چیز پنهانی از کسی نداشتیم پس بدون تا الان یه تعدادی از وجود نازنین شما آگاه شدند اما نشناختنت !!! اگه لازمه باشه تمام دنیا رو بسیج می کنم برای پیدا کردنت ...پس چرا منو می پیچونی ؟؟؟ چرا داری امتحانم می کنی ؟؟؟ اگه یکی ازم بپرسه تو نلی یا هاچ زنبورعسل چی بهش بگم ... ها ؟؟؟؟ ببین می گن ما چرا اینقدر با هم چق چق داریم !! خودت بی انصافی نکردی درباره عکس ... بگذریم !
قربان ...ما مخلص نوشته هاتون هستیم ... و اونا رو به دقت می خونیم ...اصلا چون به نوشته های شما دقت کردیم این شد روزگارم ... !! اما عرض کردم برای یه مدتی نیستم حالا یعنی چی نوشتی چه نظر بدم چه نظر ندم شما ادای تکلیف کردی ! وووی همش می خوای ما رو شرمنده کنی ...!!
در ضمن وقتی برگشتم دوتایی به فرمان ولی امر حضرت آقا قلم برامونو در خدمت فرهنگ ایثار و شهادت آنچنان بکار می بریم که کسی نه بتونه اونومخدوش کنه نه فراموش ... انشاء الله
خب دیگه خداحافظ ...درحالی ازت خداحافظی می کنم که ما رو نگران خودت کردی ...ای وای نزدیک بود دوباره یادم بره ...سلام منو به همه بزرگواران جبهه جانبازان برسان ... بعدشم به اون جناب ح بهونه گیر بگو مثل اینکه گلم تو خیلی پرتی ها ... اگه یک کامنت طولانی رد می شد منتظر می موندم که شما به ما بگی چی بکن چی نکن !!! دیشب هر چه کردم این کامنت رد نشد حالا بازم با سلام و صلوات می خوام امتحانش کنم ..دیگه چه بهونه ی بنی اسراییلی دیگه ای دارید ؟؟؟ راستی راستی راستی خداحافظ .. سال نوبر شما و همه جانبازان و همه خانواده های جانبازان مبارک باد ...
سلام جانباز م ر ک.... سال نو مبارک ...خوبی ؟
اگه شد من به کارم برسم ؟؟
اخوی برادران محافظ در یه جلسه مشورتی فرمودند خدمت شما جانباز عرض کنم از گردان بلالی نیستی ؟ تو عملیات بستان نبودی ؟ مشتاق آشنایی و دیدارت شدند ...آدرس درسته ؟
مدیر سایت ببخشید ...میشه از مهندست بخوای ID وIP این بنده خدا رو ... یعنی فقط بلد بودی ما رو بپیچونی ... خو یه کمکی کن دیگه ؟
دیگه روم نمیشه خداحافظی کنم آبروم رفت ... ولی الهی خدا همیشه نگه دار همتون باشه اخوی ..
حالا که محرم ناسوت ما لاهوته دنبال دیدن کامنتام نیستم چون می دونم تو ازشون باخبر میشی ... بدون که من سر نترس دارم و توکلم زیاده پس کار رو به قدرت خدا واگذار می کنم ... ها !
اخوی من که می گم دارید بازم منو می پیچونید !!... اینقدر حرفا و درد دلهای با کلمات تاثیر گذار و با مهارت و دقیق نوشته میشن که فقط کار خود خود خودته و خلاص !
دارید منو می ترسونید به شرایط جسمیتون ...
یه چیز می نویسم به اعتماد اینکه گفتید محرم ما لاهوته ...
اخوی وقتی جناب طوطی کوطوله مطلب می نوشت ابواب جمعی خواهران و برادران که از سایت دیدن می کردن به من می گفتند تو با اسم طوطی داری می نویسی !
اون وقت اگه بدونی من چقدر التماس می کردم و دائم این ترسو داشتم مبادا زیر کامنتای ایشون چیزی بنویسن که مربوط به من بشه ..، حالا هم شکر خدا زبونمو سفت نگه داشتم و اسممو لو ندادم ... الانم برادرای محافظ نمی دونن اسم جانبازی که دربارش حرف زدیم چیه تا این مطالب من بیاد رد بشه بعد میگم بیان مطالبشو بخونن ..
قراره برادر محافظ در زمانی که خودم به نتیجه نرسیدم به سایت زنگ بزنه ... واقعا خودت نیستی ؟ من به حرفت اطمینان کردم ها ؟ بخدا کارت دارم ... نترسید زحمت نیست ... یه چیزه می خوام بگم...
فکر کنم بگم شب بخیر بهتر باشه ... پس شب بخیر
باسلام .عید فاطمی بر شما وهمه مسئولین وکارکنان سایت وزین فاش نیوز مبارک باشد .
۱- برادرم قنبر عزیز بنده جناب طوطی کوتوله نیستم .
۲- چرا باید در صدق کلامم شک کنی ؟
۳- در مطلبی در مورد ( چق چق ... که نوعی گویش زبان مردم خراسان است به معنای ... دور هم نشستید واز همه جاو همه کس صحبت کردن ) . نوشته بودید .که شما تبحر خاصی در براندن افراد دارید .... برایتان اعتراف کنم کار شما از براندن گذشتو به آیتم آزار و اذیت ذهنی مسلمان دیگر تبدیل شده است .
۴- در خاتمه مجبورم کردید که از محضر همه خداحافظی کنم .
پایدار باشید و استوار و تابع مقام ولایت . والسلام .
افرادي كه انرژى مثبت دارند،
اغلب مهربان و با عاطفه هستند،
به زمين و زمان مهرباني مي كنند،
دنبال نقاط مثبت هستند،
در برابر نا ملايمات خم به ابرو نمي آورند.... صبوری زیاد از خود نشان می دهند..
اين افراد در بلند مدت يك نيرويی بدست مي آورند كه از همه لحاظ مورد قبول اطرافيانی می شوند که از تجربه ها و دور اندیشی های این افراد استفاده نکردند ........!!
......
...رب اشرح لی صدری و یسرلی امری وحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی
سلام جانباز م رک ... یعنی جانباز مهربان رئوف کریم ... درست گفتم ؟ من از حروف اسمت اینطور استنباط می کنم که ویژگی ها ی وجودتو به صورت مخفف نوشتی
فقط یه جانباز می فهمه حروف اسم یه جانباز چه معنایی دارن ...!! درست معنا کردم ؟
خب حالا بگو خداییش این حرفا که بهم زدی یعنی چی ...ها ؟؟؟
کدوم مسلمانو آزار ذهنی دادم ؟؟ کی ادعا کردم قدرت براندن دارم ... من غلط بکنم ؟
من فقط حرف عزیزی رو به کنایه و اعتراض نوشتم ... آخه چرا اینقدر در مورد من کم لطف می شوید ؟چرا کامنتهایی که به من مربوط میشه رو فراموش می کنید ؟
حالا وقتشه ... اینبار نوبت شماست .. باید ازم عذرخواهی کنی ...یه بار بنویسی هم قبول می کنم ..!
برادر عزیز من تو دنیای خودم بودم ... به هدف خودم فکر می کردم .. ... که منو حساس کردی به حرفات در باب آشنایی... حرفی که مثل یه زخم بدخیم در گذر زمان پنهان شده بود؟ اگه واقعا جانباز باشی این حرفو خوب می گیری ... حاج ساقی هم در ساقی نامه اش یه اشاره این چنینی دارد ... واقعیتهایی قشنگ و دوست داشتنی که ظالمانه در زمان گذشته محبوس شدند ...!!
من وقتی مصمم شدم تا بر خلاف قولم به یه خوب خوب خوب.... یه تلاش مجدد دیگه ای بکنم .. می دونستم در این راه دوبار آبروی خودمو معامله می کنم ...
یه بار با این حرفا که شما به من می زنی و کارکنان سایت و شاید جانبازان می بینند ...یه بارم خودم با نوشتن جملاتی مسبب اعتبار اسمم می شوم که باز هم بیننده اش کسانی هستند که گفتم ..
حضرت خلیل ع برای اینکه ایمانش کامل بشه چهار مرغ له کرد ولی من آبرومو .!!.. البته ریسک کردم ولی ارزش امتحانشو داشت .. ... من بهت اجازه دادم تو فضای مجازی هرچی دلت خواست بهم بگی ... تعریفمو بکنی و تلویحا بدمو بگی ولی من چون دوستت دارم ازت بدل نمی گیرم فقط برادرانه....می گمت ندانسته نمک رو زخم دل شدی و کارت خیلی اشتباه بود !!چرا ؟؟
چون شما هم مثل چندین مورد دیگه «xxx» از آشنایی گفتی که بعدها جستجو می کردم انکار می کردند... .. الله اعلم
فقط آشنایی شما قدمتش بیشتره ؟درد دل زیاده گلم ....گفتنش دیگه فایده نداره چون خدا جور دیگه جبران کرده...
اخوی جانبازم .... دنیای دیگه ای هم هست دلم نمی خواهد شما رو برای ادای توضیحات در حقم ببینم ..؟؟ شما که صاحب مطلب فکرافزاری یه کم مهربون باش .. یه کم همدل باش ... یه کم همفکر باش فقط یه کم ..،!!
من پستی بلندیهای ناهموار روزگار جانبازی رو در سی سال گذشته با جت نیومدم پس مخصوصا با من یه کم همدرد باش لطفا !!
قبول کن در حق من اشتباه کردی ؟ قبول کن که کارم بابت مشورتها درست بوده چون دلم نمی خواد شائبه گفتگو در فضای مجازی ... شان منو مخدوش کنه ...
درباره مبتلا شدنم به شک و تردید که جای سوال و تعجب نیست از بس همه سر ما فیلم دراوردند...این چشممون به اون چشممونم اعتماد نداره ...
بعضی واژه ها در عرف هر جامعه ای معنای متفاوت دارد ... معنی چق چق در عرف اینجا همون است که برایت نوشتم ...
خداحافظی خوبه ... خداحافظ شما ... خدانگه دار شما ... خداپشت و پناه شما ..
اما اما اما من شما رو قسم می دم به خدا به مادر دو عالم حضرت زهراس مبادا منظورت ننوشتن با اسم جانباز م ر ک باشه ...بگو که نیست .! بگو ....منتظرم !
هزار تا صلوات نذر می کنم که صبح قبل رفتنم ببینم ... نوشتی به خواهش من که نه بخاطر فاش بازم با اسم قشنگت همچنان پایدار و استوار و در جهت حمایت از مقام ولایت می نویسی !
من خیلی دلم می خواست دغدغه ذهنی ام رو درباره حرف شما به سال جدید نیاورم اما نشد ... خدا می دونه خیلی سعی کردم فراموش کنم امااصلا نمی تونم بهش فکر نکنم..
فاش نیوز من فقط از تو عذرخواهی می کنم .. دلم می خواست در سال جدید در راستای اهداف فاش حرفای پر از نشاط و انرژی و راهکارهای موثر برای احیای احترام واقعی درباره ارزش وجود همرزمان و برادران جانباز بنویسم ..اما خودت را به جای من بذار !
جانباز م ر ک این همه تلاشم اینه ...هدفم اینه یه چیزی رو به خودت بگم ... خدا زبون تو رو وسیله کرده پس در جهت جریان آب حرکت کن و خودت بگو چطور مطلبو بهت برسونم ....من از خدا می خوام معنای کلمه ها و جملات رو همجوری درک کنی که الان تو ذهن من وجود داره .... الان این جمله ۴شما منو بیشتر از موارد دیگه ناراحت کرده پس به اعتبار فرمایش همدلی و همزبانی حضرت آقا نگرانی ما رو برطرف کن ...با تشکر


سلام فاش نیوز .. من اومدم ..
گلم پ چرا اول کامنتهای جدید جانباز م ر ک را چاپ می کنی بعد جواب قبل تر منو ؟؟؟
فکر کردی من بهت اعتراض می کنم که داری باعث طولانی شدن بحثمون می شی ؟؟؟ تازه دونسته باش که هیچ کس به اندازه من منظور و مقصود محرم ناسوت ما لاهوت است رو نمی فهمه منتهی ما خودمونو می زنیم به ... !!!
نه گلم ما اعتراضی نداریم هرجور مصلحتته رفتار کن ...فقط شما و همه وهمه باید بدونید اینبار من هیچ جور میدانو خالی نمی کنم و شما خیلی خوب می دونی که بازم مثل همیشه حق با منه ...
در ضمن الان یهویی این جمله « آیتم آزار و اذیت ذهنی مسلمان دیگه » منو متوجه کس دیگه ای کرد ... یعنی ممکنه ؟؟؟؟ نه نه نه نه ...
درسته من تبحر خاصی دارم در خجالت زده کردن کسانی که قدرنشناس شدن ، فراموشکار شدن ، فرصت طلبی کردن ووو... اما
ما برای یکی دونفر احترام زیادی قایلیم در حد فوق تصور کسی ... به نظرم اگه کسی تعریف درستی از احترام و ارادت داشته باشه درک کلام من براش سخت نیست به آزار ذهنی تعبیر نمی شه .. این همون چیزیه که اصرار دارم به جانباز م رک بگم ...
مذیر سایت که باشی اونم سایت فاش باید از هر اقدامی که در راستای تکریم فاش است استقبال کند ..
ما برای همه توضیح قانع کننده صادقانه ارادتمندانه داریم ... نگران این موضوع نیستم ...بذار یه هزینه مکالمه رایگان دستم بیاد در اولین فرصت از مدیران!!!! سایت درباره سعه ی صدر خودش و همکاری کارکنانش از این روند ارتباط و گفتگوی کاربرانش در سایت تشکر می کنم و مشورت می گیرم ....
فاش نیوز گلم یه چیز به خودت بگم ...!!!
فکر می کنی این چند روز که تو دست رو دست گذاشتی و داری استراحت می کنی و سایتو تعطیل کردی و به امان خدا گذاشتی دشمنان اسلام هم تو اتاقای فکرشون پا رو پا انداختن که روز کاری بعد سال نو فرا برسه بعد دمار از روزگار فرهنگ ایثار و شهادت ما در بیارن ..ها ؟؟؟؟؟
گلم اشتباه ما رو نکن ... دچار خسارت و خسرانی می شی که دیگه هیچ کس نمی تونه بهت کمک کنه ... !!!
پارسال ایام عید دلم می خواست اینو بهت بگم ...اما گفتم بذار اول نشونت بدم چقدر دوست دارم بعد ..اگه یادت باشه یه بارم بخاطر اصرار بچه ها بهت گفتم ...تو چی گفتی گلم ؟؟؟
پس خواهش می کنم همیشه روی ماهت رو با چند موضوع جدید منقش کن ... اگه بتونی در این ایام از طریق گزارش و گفتگوی بیشتر ما رو با ایثارگران آشنا کنی جذابتر و تاثیرگذارتر می شی ..
یه خواهش دیگه ازت دارم ... نذاری جانباز م ر ک بره ..
اونکه باید بره منم ..امر کنی من میرم اما وجود این جانباز برای تو کارا تره .. یه دور تسبیحمو گذاشتم برای آخر شب .. نذار اعتقادم خدشه دار بشه ...بیاریش .. نگهش دار ...نشونم بده که از عهده این کار بر میایی ... منتظرم .. یاحق



فاش نیوز گلم ازت ممنونم .. جسارت منو ببخش ... دوستت داشتم نظرمو بهت گفتم ... شایدم خودتون تصمیم داشتید از امروز مطالب جدید بذارید ... که با اشاره من همراه شد ... گلم این یعنی همدلی ... !
راستی جانباز م رک منم ازت عذرخواهی می کنم ... بهتر بود به جای دیگران مدام با مدیر مشورت می کردم تا ... ؟؟؟ ببخش دیگه پیش میاد ... گفتم فکرم جای دیگه مشغوله ... قول بدم دیگه هیچ وقت هیچ وقت کامنت نذارم راضی میشی. دوباره بنویسی ...؟
ناراحتی شما در حد طاقت من نیست ..تازه می ترسم توفیقاتی که خدا در این سال برام در نظر گرفته با ناراحتی شما سلب بشه ... گفتمت که چقدر پیش خدا آبرو داری ..؟
ببخشید ...
نذر کردم تا بیایی هر چه دارم مال تو
چشم های خسته و پر انتظارم مال تو......
......
......الباقی شعر ..
جناب م ر ک ... برادر جانباز به خدا به خدا به خدا دیگه اگه تمام دنیا بیان تو سایت فاش نیوز صدام کنن جواب نمی دم ... بخدا دیگه کامنت نمی ذارم ... نه برای شما و نه برای کسی دیگه ... ببین چند وقته مطلب مهمی ننوشتم دیگه کامنتم نمی ذارم ... الان حالم جوریه که تو آسمون شک و تردید و بلا تکلیفی معلق موندم ..نه می تونم از ناراحتی سرمو به سقف بزنم نه می تونم زمینو گاز بگیرم .. نه یه گوشه بشینم زار بزنم ... !!
اما حرف خداحافظی شما مثل سنگباران کردن آبرومه .. اخوی به خاطر خدا اینکار رو نکن ... بخدا برای هیچ کس دیگه کامنت نمی ذارم هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت ... برگرد ...
وووووی فاش نیوز دردت بخوره تو سرم .. تو چرا رنگت پریده ... دورت بگردم برای چی ترسیدی ها ؟؟
جون خودت ..بذار ببینم این جانباز دیگه چی بهمون گفته ؟؟
نکه گفتم دیگه تو صفحه قشنگت نمی نویسم ...ترسیدی ؟
نترس گلم آخه چه صفحه ای رو ببینم بهتر از روی دلارای تو ....حالا تا وقتش یه راهکاری پیدا می کنم برای نوشتن ...مثلا تا چند روز دیگه خبری از برادر جانباز نشد منم قولمو باهاش بهم می زنم ...خوبه ؟؟
به شرطی که تو اسم جانبازو سانسور نکرده باشی !!!
و صلواتایی که نذر آمدنش کرده بودم نذر سلامتیش باشه ... هرجام دلش خواست بره خدا پشت و پناهش ... بابت نبودن اونم نترس ..چرا؟؟
... آخه هممون زیر سایه خودتیم و جیره خور سفره لطف و احسانت .. این ناز نازو هم سرو رشید و سرافراز جامعه و دل من و سایته ... گفتمت که سروا چه جور زندگی می کنن !!تو چرا دیگه این حرفام یادت نمی مونه ..ها ها ها ؟؟
پس نترس ..!! دلم نمی خواد این جانبازم فکر کنه تو هنرت سانسور کردنه ... فقط حرفای جانبازو بذار..تا بیشتر با نحوه نگارشم آشنا بشم خداییش یه جاهایی حق با اونه ..جانباز که باشی می دونی جانبازا چقدر حساسن ... ناخواسته و بی منظور جوری نوشتم که آیتم آزار شدم ...
پس عزیزم نه بترس نه چیزی رو از من پنهان کن ...
با تشکر
سلام صبح قشنگ ششمین روز بهاریت بخیر جانباز م ر ک
کسی که حقیقت ناسوت و لاهوت براش مکشوف نباشه با دیدن این همه کامنت از من پیش خودش ووووووووی این قنبر چقدر حرف زده ؟
اما مهم اینه که من جواباتو .......
گلم حالا دلم می خواد بدونی اصلا قصدم این نبود که تو رو شرمنده کنم . اون وقت که درباره قهقهه کبکا حرف می زدیم بهت نگفتم داروغه ها از دیدن چندین و چندباره من متعجب میشن و بعضا خوشحال ... خو تو نگرفتی چی دارم بهت می گم ؟؟
پ چی فکر کردی .... وقتی بعد بیست و اندی سال که از جنگ گذشته اومدم از مظلومیت جانبازیم برات گفتم .؟؟.. وقتی دو ساله دارم می گم در اثر ظلم و یه جاهایی کوته فکری بعضیا دین خدا مهجور مانده و فرهنگ ایثار و شهادت پل و پله شده .؟؟..
بگذریم !
حالا چی ... یعنی حالا که فهمیدی حقیقت اینقدر مظلومه و دست تنهاس دیگه دوسش نداری ؟ هی می گی واضح حرف نمی زنم ... دیگه واضح تر از این ؟
خو عزیزم اگه بیشتر از این واضح تر حرف بزنم می ترسم با به یاد آوردن علت مظلومیت ایثار خودت و همرزمای دیگت که غبار زمان روشو گرفته از شدت غم و اندوه .... دور از جونت سر قشنگ و نازنینتو بکوبی ......... !!
خب حالا دیگه از این حرفا گذشته !!باید کاری کنیم کارستان ... دو صد گفته چون نیم کردار نیست ...
الان یه حقیقتهای نابی مخدوش و فراموش شدن که نگو و نپرس ... !! آخ از اون گلهای مظلومی که در گمنامی دارن پرپر می شن ؟؟ اینجا رنگ مظلومیت خیلی پر رنگه !!
شاید این جور بهتر بهم کمک کنید ... شاید اینجور بیشتر ارزش کارمو بفهمید ... اگه تو ذکات علمتو داری میدی من شکرانه و ذکاتو با هم حساب می کنم ... !
دیگه باید برم ... اما نه اونجایی که خر میره .....
یه چیز بگم ... فکر کنم از بس عمریه خودمو زدم به خریت تو هم به اشتباه انداختم ... ..!!
باید از همون اول گوش بعضیا رو حسابی می پیچوندم ..!
هی می گی چرا به صداقتم شک داری ... !!خو گلم نوشتی خداحافظ اما من دارم تو صفحه حست می کنم ... چرا می خوای منو بپیچونی ....؟؟
بذار سرم خلوت بشه یه گروهی درست کنم که اینقدر دورت بگردن بگردن بگردن عین ماه دور خورشید که تو بگی بسه ...دست به دامن خسوف بشی ؟...
گفته باشم از این ببعد باید دیگه مواظب گوشاتم باشی ... ناز کردنم نداریم ... پس بذار یه بار دیگه اسم قشنگتو ببینم ...
قربان شما قنبر


باسلام . قنبر عزیز ... صبح شما و همه حضرات بخیر .
گرانقدر . بنده دوست دارم .اینگونه راحت ترم که کسی را نبینم وباکسی هم مراوده نداشته باشم .برای من بهتر است در کنج عزلت نشینی خود توفیق دیدار دلی را داشته باشم تا بصری وشنیداری .
برادرم دقت کن . شاید جانبازی با آن ید وبیضای بیست اندی سال پیش اکنون کلستومی شده ومتصل به سوند و در حالت بسیار بدی باشد که خود او راضی وراغب نیست بخاطر دیدارش اقوام ویا دوستان که برای عیادت می آیند بناچار در محیطی قرار بگیرند که تحمل آن سخت است . پس از شما خواهش می کنم مرا اینگونه که در سایت می آیم ببینید و محاوره نوشتاری داشته باشید . یلی که یکه وتنها کانالی را نگه می داشت اکنون ..... برادرم دوست ندارم کسی مرا زمین گیر ببیند . والسلام .
باسلام . قنبر عزیز چنانچه در سایت ورود پیدا میکنی . از حالت ما را بیخبر نگذار .
سلام علیکم .....وووووی خداییش چه سلامی ها ...؟؟؟
یه سوال دارم ازت ببین چه بازی سرما درآوردی !؟ چرا ؟
همین مونده که شما به من بگی چی بکن چی نکن ..!!
مگه شما به حرفم گوش می کنی ... مگه به التماسام توجه داری ...!
چرا زیر مطالب بچه ها نظرتو نمی ذاری ؟ ببین حال ندارم ادامه بدم جیگرم آتیش گرفته به این داغ ناگهانی و بی موقع خانواده مدیر سایت ..
خدایا میگن اون مرحوم خیلی سختی کشید و بدحال بود حالا چی میشد که تو ایام عید این داغ به دل بچه هاش روا نمی شد !!
خدایا منو ببخش ... الهی رضا به رضائک و تسلیما به امرک
خوش به حال دل ما گرچه پر از تنهایی ست
هرچه هم هست گرفتار غم لیلایی ست
هرچه از جور زمان زخم به قامت دارد
جای شکرش سر جاست و پر از شیدایی ست
ما گداییم ولی عزتمان لم یزلی ست
که گدایی سر کوی حسین آقایی ست
آقا بیا که بی تو پریشان شدن بس است
از دوری تو پاره گریبان شدن بس است
کنعان دل، بدون تو شادی پذیر نیست
یوسف!ظهور کن که پریشان شدن بس است
یعقوب دیده ام چه قَدَر منتظر شود؟
یعنی مقیم کلبه ی احزان شدن بس است
گریه  فراق گریه فراق  این چه رسمی است؟
دیگر بس است این همه گریان شدن بس است
"الهی" بـوی ِناب"بهشـت"میدهد همـۀ "نامهای"قشـنگ ِ"تــو"
میگذارمشان روی ِزخمهای "دلم"
گفـته بـودی "مجیر"
یعنی کسی کـه پناه می دهد و"جُـبران مــیکند"همـۀ
شکستگـیهایِ "دلت" را
گفـــــته بودی "اَلمُصَـوِّر"یعنی کسی کــه از "ُنومـیسـازد"
همۀ آنچه را"ویـران"شـده اسـت درون ِ "دلت"
گفــته بـودی"الشّـافـی"
یعنی کسی کـــه"شِفا" مـیدهد تمام ِ
"زخمهـایِ عمیق"و"ناعـلاج"را
هـوای ِ"دلم" سبک میشود بــازمزمه نامهایِ زیبایت
نَفـس میکشــم درهوایِ "مهربانیهـایِ نابت"
"الهی"
سپاس که هستی وخدایی میکنی...
سلام فاش نیوز به همین اذان محمدی دارم صادقانه حرف می زنم و سعی می کنم واضح بگم ...
گلم ..هربار که این متن آخری دوستمونو می بینم دلم می خواد تبلتمو بکوبم تو سرم ... اما دلم نمیاد نمی دونی که چقدر گرون خریدمشه ؟؟
لجم می گیره که کسی بهم بگه دوست نداره منو ببینه ...مگه من دوست دارم ؟؟
فهمیدم هر چه از همه دور باشم اشک چشم کمتر جاری می شه ؟؟
یادته یه بارم با یکی دیگه سر این موضوع بحثمون شد و چه حرفایی بارم کرد ؟؟
گلم برام مهم نیست که دیگران بخاطر چی خودشونو تو صندوقچه پنهان می کنند ولی من در راستای اهدافی که دارم تا جایی که بتونم نه دلم می خواد خودمو نشون بدم و نه کسی رو ببینم ... شاهد معتبر دارم برای این ادعام ..
در طول بیست و اندی سال که گذشته من به یک خواسته فرهنگی ام نرسیدم ...این برام یه سوال شده ...عذاب شده ! الان یه سوال دارم از دوستمون درباره همین موضوع همین همین همین ....
میگم شاید که راهو اشتباه رفتم ... الله اعلم
بخاطر همینم یه سوال دارم فقط یه سوال یه سوال !!
فکر می کنم یعنی ۹۰ درصد یقین دارم این دوست جوابشو بدونه ... این دیگه این همه موش و گربه بازی .... استغفرالله ...
تو رو خدا ببخشید ...روم سیاه ... حلال کنید . سال جدید شده ..دلم می خواد بهتر خدمت کنم اما این سوال شده خوره جونم ... جوابمو بگیرم راهمو بهتر پیدا می کنم ... !!
من از مدیر فرهنگی و ارزشی سایت انتظار کمک دارم ...
آقا جان یه روز فکر کردم برای خدمت در راه مبارک فاش باید مصداق فرمایش قران عمل کنم ..
و اخی هارون هو افصح منی لسانا فارسله معی
اما در حضور گزینه روی میز ما روند مذاکرات به انحراف کشیده شد ... هیچ
بلکه گزینه مون جوری به ما واکنش نشون داد که فقط می تونم بگم با تمام وجود حس کردم عبس و تولی ان جائه الاعمی یعنی چه ؟؟
شاید این دوستمون راست می گه من دارم اشتباه می کنم در حد آزار و اذیت ذهنی یک مسلمان دیگر ... اگه جوابمو بگیرم راه درستو پیدا می کنم ...
لذا از محضر مدیر سایت استدعا می کنم به این حقیر کمک کنند ... گرچه بعد سالها این روزها به کمک یه جانباز ۷۰٪ فهمیده ام منظور خدای متعال از انک لا تهدی من احببت هم یعنی چه !
فاش نیوز عزیزم می ترسم بیشتر از این صریح حرف بزنم ....یا پرده پندارم را کامل کنار بزنم پشت پرده چهره زشت و منحوس یه کم لطفی و ظلم دیگه در طی این سالها منتظر من نشسته باشه !!!
اما اگه تو کمک کنی ما هم کمتر آسیب می بینیم و هم بهتر عاشورایی و کربلایی و هم مسیر شهدا می شیم ... به خدا راست می گم اگه یه کم کمک کنی قول می دم عاقبتم هم شهید گونه بشه ...
پیشاپیش میگم دستت درد نکنه فاش عزیزم ...
با سلام قنبر عزیز . الهی العف. الهی العف . الهی العف. .. .
خوشحال شدم همین مرا بس .
که زد از دوری دیدار نوشتارت چشم پینه .
با سلام ...الهی العفت بخوره تو سرم نگووووو دورت بگردم !!!... فعلا بی خیال سوالم شدم تا بعد اما اما اما اما
ز ی ی ی ر ...ه م م م م م ه ...م ط ا اااا ل ب... ب ااااا ی د ...ن ظ ظ ظ ظ ر ت و ...ب ن و ی ی ی ی س ی .... تا من باور کنم حرفتو ؟؟؟؟
بوینیس دیجه !!!!!باید امستو بوینم...
باسلام .قنبر عزیز سلام . متن بالا به لسان بنده ولی به نگارش شخص محترمی بود . زیرا جدیدآ مطالب رو برایم می خوانند و م هم برای آنها می گویم تا بنویسند.... بد یا خوبش را حلال نمایید .
الهی العفو ضمانت استغفار است به لسان . در مورد نظر دادن در مورد همه مطالب به روی چشم تا حد توان و به شرط پختگی مطلب !!! در مورد نامم حاج م.ر.ک. کافیه . شما هم از خودت بیشتر بگو جانم . وعلت اینکه در قندوقچه خودم را پنهان کردم . باید عرض کنم غیر حضرت آقا وچند تن دیگر مابقی درک حال واحوال شرایط جانباز ویا اساسآ جماعت ایثار گررو نمی کنند چون تبلیغات ومعرفی ایثار گر بدرستی وکاملا جا افتاده انجام نشد مردم و رؤسا فکر می کنند با علی باباوچهل یاغی طرفند . الحمد و شکر جدیدآ راهیان و راویان بیشتری را برای احیای شهدا و ایثار گران بکار انداخته است که شاید خیلی دیر باشد ولی بسیار لازم بود .حقیر اعتقاد قلبی دارم چنانچه همه مسئولین بفرمایشات مقام رهبری گوش جان ودل دهند راه بسیار هموار تر خواهد شد . این را درک کنند که ایشان امام وبا عالمی غیر از عالم ما در ارتباط هستند بسیار کار گشا خواهد بود واین را می دانم درک ایشان را کردن برای اهل زر و شکم نا ممکن است . خداوندا نگهدار امامان باش تا ظهور دردانه فتوت عالم . .... قنبر عزیز مدتی است سایت با حقیر ساز بی وفا یی میزند چندین مطلب نوشتم به زحمت و واقعآ برایم دشوار ولی دریغ ... . حلالم کن قنبر جان . والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi