شناسه خبر : 32562
شنبه 16 اسفند 1393 , 08:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقدی بر اسلام فرا شیعی

رحمان سلطانی -  ایده اسلام ناب را حضرت امام خمینی قدس سره برای تطهیر اسلام از پیرایه هایی که در طول تاریخ بویژه در زمان پهلوی به اسلام بسته شده بود مطرح کرد. معمولا اصطلاح ناب را در مواردی بکار می برند که کالا یا مفهومی ارزشمند آلوده یا آغشته به چیزهای بی ارزش می شود. مثلا زمانی که کاوشگران باستانی آثار و اشیاء ذی قیمت را از دل خاک بیرون می کشند معمولا زنگاره هایی از خاک گرفته که با ظرافت آنها را زدوده تا آن شیئ خالص و ناب خودنمایی کند. و یا برای کامل شدن عیار طلا و تبدیل شدنش به طلای ناب،لازم است همه ناخالصی ها از خاک و مس و غیره پیراسته گردد تا طلا ناب گردد.
تفکر ولایی حضرت امام که برگرفته از مکتب اهل بیت است، بر این اساس بود که اگر پیرایه ها از اسلام زدوده شود، مکتبی ناب و خالص عرضه می شود که با رحمانیت خاص خود و غنای بی نظیرش جوابگوی همه نیازهای بشری اعم از مادی و معنوی است. امام اسلام ناب را در تقابل با اسلام آمریکایی مطرح است. اسلام آمریکایی اسلامی بود که با ظلم و ستم سازش داشته و به اعمال عبادی اکتفا کرده و دین را محدود به اعمال فردی دانسته که جوابگوی نیازهای روز بشر نیست و کاری به سیاست ندارد.
تفکر جهادی،استکبار ستیزی،اشداء علی الکفار رحماء بینهم،مهر و عطوفت با خلق خدا،استقامت و پایداری در مقابل ظلم از مؤلفه ای اصلی اسلام ناب است. در تفکر اسلام آمریکایی هر گونه تقابل با ظلم و حرکات جهادی خشونت و تروریست معرفی می شود و آن را افراطی گری و یا بنیاد گرایی مذهبی معرفی می نماید. در زمان اصلاحات افرادی پیدا شدند که بعنوان تئوریسین این جریان ،تلاش داشتند بظاهر و به نام پیروی از خط امام،تفکر اسلام ناب را به چالش کشانده و این ایده را ترویج خشونت گرایی و افراطی گری معرفی کنند.بدین منظور اسلام رحمانی را برای کوبیدن و به چالش کشیدن اسلام ناب مطرح ساختند و تا جایی این جریان پیش رفت که بتدریج فلسفه قیام عاشورا را زیر سؤال برد و با پا فراتر گذاشتن از این مرحله، شخص پیامبر را به خشونت گرایی متهم نمود و واقعه عاشورا را نتیجه خشونت پیامبر در جنگهای صدر اسلام مانند بدر معرفی کرد.

اگر این تفکر آنالیز شود و شعارهای ظاهر فریب از آن گرفته شود، بدرستی مشاهده می شود که در حرکتی خزنده،پایه های و شالوده های اساسی دین و به نام دین و با ابزار دین یک یک و بتدریج زده می شود و در نهایت به دینی می رسد که تنها نامی از اسلام با خود یدک می کشد که توده های خلق را دلخوش کند که اسلامی نیز هست،اما در واقع مکتبی است که عاری از هر گونه پویایی،عدالتخواهی،ظلم ستیزی و جوابگویی به نیازهای مادی و معنوی بشر است و این دقیقا همان چیزی است که در این زمان آمریکا و غرب به دنبال آن است.
در دوران اصلاحات، افراد متعددی چون عبدالکریم سروش،سعید حجاریان،محسن کدیور،محمد نوری زاده،اکبر گنجی و.... دیگر عناصر التقاطی این جرایان،بعنوان نظریه پردازان وابسته به آن وارد میدان شدند و شبهات زیادی خلق کردند و تلاش زیادی کردند تا بنیادهای فکری مردم را دچار تزلزل نموده و آنها را به سمت و سوی اسلام آمریکایی سوق دهند که با آشکار شدن خیانت رهبران این جریان و تندرویهای آنان و روشنگری علما و ادنیشمندان و در راس همه رهبر معظم انقلاب اسلامی ناکام ماندند و به حاشیه رانده شدند.
اکنون و در شرایطی که فشار مسائل اقتصادی،تورم و گرانی و برخی بی عدالتی ها،تا حدودی مردم را نگران ساخته است،مجددا این جریان خزنده با چهره های جدید وارد میدان شده و علیرغم اینکه مدیریت اجرایی کشور را در اختیار دارد،اما تلاش می کند،مشکلات را ناشی از تفکر جریانی بداند که هنوز پایبند به اصول و آرمانهای امام راحل است و بر تفکر و روحیه جهادی و استکبار ستیزی تاکید دارد. آنها به به میدان آوردن چهره های بظاهر ملایمتر و گاه انتخاب زنان که مظهر عطوفت و مهربانی محسوب می شوند، اکنون برای تفسیر اسلام رحمانی،عمق اعتقادات و تفکر شیعی را نشانه گرفته و با مطرح کردن اسلام فرا شیعی بعنوان مفسر اسلام رحمانی، در واقع شیعه و اسلام ناب را در تغایر با رحمانیت اسلام معرفی کرده و تلاش دارند، جلوه تهاجمی و جهادی و عزتمداری که ویژگی خاص مکتب اهل بیت و مکتب شیعه و میراث گرانبهای امام راحل است را مخدوش کرده و با نادیده گرفتن این مؤلفه ها ،اسلامی را با ظاهری مهربان ارائه دهند که براحتی با ظلم و بی عدالتی غرب و در راس آن آمریکا سازش داشته و جنگ و ستیزی با هیچ گونه زیاده خواهی و ستم ندارد.
لذا شایسته است اندیشمندان و علما نه در تقابل با خانم ابتکار بلکه برای معرفی و افشا و نقدچهره واقعی جریانی که امروز یک زن را به میدان آورده تا تلخکامی های گذشته و شکست ایدئولوژیک خود را جبران ساخته و موجی جدید در اسلام ناب ستیزی براه بیندازد، وارد میدان شوند و با ادیشه ناب و گوهر بی بدیل اسلام ناب کف های ناپایدار روی آب را کنار زده تا همچنان زلالی احکام دین مبین ،استوار و پایدار بماند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام

...

نگاه آمریکا به بعد از 10 سال

مقامات رسمی مراکز استراتژیک آمریکا انکار نمی‌کنند که منظور اصلی آنان از فرصت‌سوزی‌های 10 ساله و بیست ساله و... که در مذاکرات بر آن اصرار ورزیده‌اند، زمینه‌سازی برای مقابله با اساس جمهوری اسلامی ایران است. و این خط استراتژیک را به قول «دیوید فروم» در یک پروژه دو پله‌ای تعریف کرده‌اند، پله اول تغییر رفتار نظام اسلامی- تن دادن به طرح سازش خاورمیانه، دست کشیدن از حمایت حزب‌الله و حماس و... -

و پله دوم؛ تغییر ساختار نظام،

یعنی براندازی.
...

1- آنگونه که در ادامه تشريح خواهد شد تصميم کنوني تيم مذاکره‌کننده

ايران در باز کردن پاي شوراي امنيت سازمان ملل به توافق هسته‌اي

ايران و ۱+۵ (ذيل فصل هفتم منشور سازمان ملل) را بايد

تله حقوقي با ابعاد بين‌المللي دانست که مي‌تواند هزينه‌هاي فراواني

را به جمهوري اسلامي ايران تحميل کند. ‌ ؟!

2-تهديدات کم‌نظير تماميت ارضي کشور‌»

3-اتخاذ ادبيات تمسخرآميز و تحقيرمحور در برابر جامعه ايراني‌»

4-اتفاقات تلخ پس از توافقنامه ژنو 3

5- يعني اينکه پذيرفته‌ايم اين پرونده مخل صلح جهاني و تجاوز آشکار به صلح است،

6-پذيرفتن صلاحيت تام‌الاختيار شوراي امنيت در رفع اختلافات و تفاسير.

7-کوتاهي دست ايران از تنظيم قرارداد

8-دور زدن مجلس شوراي اسلامي

9-متن مذاکرات را علني کنند دقيقا به خاطر همين موضوع است که اگر دولت دچار

اشتباهاتي شد، قشر دلسوز و نخبه جامعه با تحليل‌هاي خود به کمک فرزندان انقلاب

بيايند،
حال بایددیددولت اضاف می آورد ورزمندگان به فراموشی سپرده شده راهم بیادش می آید تاروزی به اجرابگذاردمثل وشبیه26سال قبل ومثل دفترچه بیمه رزمندگان ومثل معوقه23ساله رزمندگا ن ووووووووووووووووووووووووووووووووووو..............
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi