شناسه خبر : 32589
شنبه 16 اسفند 1393 , 10:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس

معاون جامعه مدرسین و مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، براساس یک فلسفه، مبنا و بنیان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس در شیراز، گفت: اگر امروز ایران اسلامی در جهان حرف اول را می‌زند به‌واسطه خون پاک شهدا و جانبازی جانبازان و حمایتی است که خداوند از آنان کرده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ و تکریم شهدا، به تاسی از خداوند است، به آیات متعدد قرآن و توصیف‌های قرآنی در خصوص جایگاه و منزلت شهدا نزد خداوند، اشاره و اضافه کرد: اول کسی که شهدا را تجلیل کرده، خداوند است.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با یادآوری اینکه بسیاری از افراد جنگیدن و ایثارگری و شهادت را ندیدند، گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار، گذشت، فداکاری، اخلاص و حقیقت‌جویی، برگزاری یادواره‌های شهدا لازم است.

 

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیت‌های انسان‌ها غفلت است، یکی از دلایل برگزاری یادواره‌ شهدا را ممانعت از غفلت دانست و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا موجب می‌شود دچار غفلت و فراموشی نشده و دشمنان را که مدام رنگ عوض می‌کنند، خوب بشناسیم.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تصریح اینکه امروز ما نیز همه گزینه‌هایمان روی میز است، گفت: بالاترین گزینه ما، عزت و آبرو و آبرومندی‌ ما است.

 

وی در بیان ویژگی‌های شهدا گفت: شهدا اهداف بلند و والایی داشتند و همیشه آرزو می‌کردند که به‌جای یک جان هزاران جان داشتند تا تقدیم دین کنند که این شهدا نمونه‌های امروزی از شهدای حادثه کربلا هستند. کسانیکه از جان خود می‌گذرند تا ارزش‌های دینی و اسلامی خدشه‌دار نشود.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: شهدا اهل ایثار بودند نه استیصال. استیصال یعنی اینکه فرد می‌خواهد خودش بماند و برایش مهم نیست که دیگران نمانند، شهدا تکلیف‌گرا و مسئولیت‌گرا بودند، هر تکیلفی که به آنان واگذار شد، با ایثار و از خودگذشتگی انجام دادند.

 

نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری گفت: شهدا بصیر بودند، کورکورانه حرکت نکردند، تمام مسیر آینده را رصد می‌کردند و با حساب و کتاب عمل کردند، اما قانع بودند و کارهای بزرگ خود را بزرگ جلوه ندادند.

 

وی با بیان اینکه علما جایگاهی والا در دین مبین اسلام دارند، به شان و جایگاه شهید آیت‌الله دستغیب اشاره و اضافه کرد: علما مسیر را برای شهدا ترسیم می‌کنند، اگر عالمان نبودند، شهیدان کمتر توفیق فیض شهادت پیدا می‌کردند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص جایگاه علما در قیاس با شهدا، علما را در مقامی بالاتر دانست و افزود: حال اگر عالمی شهید شود، چه جایگاه رفیعی خواهد یافت.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با قدردانی از برگزار کنندگان همایش شهدای سادات تحت عنوان نسل کوثر، به جایگاه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) اشاره و اضافه کرد: قرآن در سه سوره، تسلی بخش پیامبر مکرم اسلام است.

 

وی یکی از این سوره‌ها را سوره کوثر عنوان و خاطرنشان کرد: امروز هرجا نگاه می‌کنیم نسل فاطمه(س) حضور دارند و تاثیرگذار هستند. نسل فاطمه(س) خیرکثیر است که قرآن وعده فرموده و امروز هم یادواره فرزندان حضرت فاطمه‌زهرا(س) است، یادواره نسل کوثر.

 

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تاکید پیامبر(ص) در خصوص سادات، گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند که 4 طایفه فردای قیامت شفاعت می‌شوند، کسانیکه ذریه مرا اکرام می‌کنند، کسانیکه به کمک ذریه من می‌شتابند، کسانیکه نمی‌گذارند آنان مشکلی پیدا کنند و کسانیکه با تمام وجود به سادات عشق می‌ورزند.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه عظمت شهدا و خون پاک آنان امروز سبب جهانی شدن انقلاب اسلامی شده است،‌گفت: امروز اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره آمریکا پناه می‌برد و می‌گوید ایران اسلامی کشورش را احاطه کرده، به واسطه جانبازی و ایثار شهدا، درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم ایران است.

 

وی با اشاره به اعتراف رسانه‌های آمریکایی به نبوغ مقام معظم رهبری در هدایت ایران اسلامی، گفت: امروز ایران در مذاکرات هسته‌ای دست‌جلو دارد و آمریکا عقب‌نشینی می‌کند و این از نبوغ رهبری است، به برکت خون شهدا و حضور خانواده شهدا و ملت غیور ایران در صحنه است.اما دشمنان بیکار ننشسته‌اند. من به مسئولان متواضعانه عرض می‌کنم که اگر ذره‌ای غفلت کنیم آسیب می‌بینیم. مردم در تمام صحنه‌ها، در روز قدس، در 22 بهمن در یادواره‌های شهدا و ... نشان دادند که در صحنه حضور دارند و حامی انقلاب و نظام اسلامی هستند، نکند مردم حامی ما باشند و ما به‌موقع و به‌جا حامی مردم نباشیم. امروز مرزها به‌ظاهر آرام است، اما دشمن دست از توطئه برنداشته و در مسائل فرهنگی مدام در حال توطئه است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک نعمت است و همه ما بر سر سفره امام زمان(عج) و شهدا نشسته‌ایم، گفت: امروز باید مراقب باشیم که ارزش‌ها کمرنگ نشود، هرجا دیدیم حرکتی ضربه‌ای به انقلاب وارد می‌کند، راه نفوذی باز شده است، مراقبت کنیم، دشمن مدام ستون پنجم درست می‌کند. تا امروز پیروز نشده و انشاالله نخواهد شد.

 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: انتظار است که روحانیت در کنار مسئولان و مسئولان در کنار مردم از این انقلاب و ارزش‌های آن بخوبی پاسداری کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi