شناسه خبر : 32590
شنبه 16 اسفند 1393 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تمبر یادبود شهدای سادات استان فارس

نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس تحت عنوان "نسل کوثر" در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، فرمانده سپاه فجر استان فارس صبح پنجشنبه 14 اسفند در نخستین یادواره شهدای سادات استان فارس در شیراز، گفت: فکر برگزاری این یادواره در سفری که به لار داشتیم و بر سر مزار یک شهید 18 ساله سید، ایجاد شد.

 

سردارسرتیپ غلامحسین غیب‌پرور گفت: امسال خداوند توفیق داد و بیش از 800 یادواره شهید در سطح استان فارس برگزار کردیم، یادواره همه صنوف، اقشار و گروه‌ها از دانش‌آموز و طلب تا دانشجو و پزشک و کارگران و یادواره شهدای سادات، حسن ختام یادواره‌های امسال است.

 

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برای برگزاری این یادواره، ماه‌های متوالی سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) در شیراز تلاش و برنامه‌ریزی کرد و یکی از اقدامات شاخص، جمع‌آوری اطلاعات 838 شهید سادات در فارس بود.

 

وی با بیان اینکه کوچکترین شهید سادات فارس یک دختر 12 ساله و مسن‌ترین آنان بجز شهید آیت‌الله دستغیب، یک مرد 69 ساله است، گفت: در بررسی مشاغل شهدای سادات متوجه می‌شویم که از همه صنوف و گروه‌ها هستند، از بخشدار و پزشک تا نانوا و مکانیک و ... روحانی، و این‌ها همه حاوی و حامل پیام‌هایی است.

 

غیب‌پرور با یادآوری اینکه بیشترین فراوانی سنی شهدای سادات، متعلق به 20 ساله‌ها است، گفت: بالغ بر 65 درصد شهدای سادات 17 تا 25 سال سن دارند و این نشان می‌دهد که جوانان حضوری گسترده در دفاع مقدس داشته‌اند.

 

وی مردمی بودن دفاع مقدس را یکی از پیام‌های تحلیل آماری مشاغل شهدا عنوان و اضافه کرد: این هنر حضرت امام(ره) بود که همه در انقلاب و در دوران دفاع مقدس حضوری فعال و چشمگیر داشتند و سهیم بودند، اگر همین مردم و همین شهدا روز عاشورا بودند بی‌تردید اجازه نمی‌دادند سر پسر پیامبر را بین دو رود از بدن جدا کنند.

 

غیب‌پرور با تصریح اینکه انقلاب اسلامی ایران هر روز زنده‌تر از دیروز در جهان منتشر می‌شود، گفت: امروز گسترش اسلام و انقلاب اسلامی را در اکناف جهان از سوریه و عراق و لبنان و یمن گرفته تا قلب آفریقا و شرق دور می‌توان به عینه مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و گسترش آن در جهان مقدمه‌ای برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، گفت: شما ببینید که این مردم برای نایب امام زمان(عج) اینگونه کردند، حال اگر امام ظهور کنند چه خواهند کرد.

 

غیب‌پرور بار دیگر بر لزوم تعمق در عدد شهدای استان فارس تاکید و خاطرنشان کرد: 15 هزار شهید استان فارس عدد کمی نیست، شهدایی که طلایه‌دارشان سیده‌ای از ذریه حضرت زهرا(س) بوده است.

 

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به شیوه شهادت آیت‌الله دستغیب و قطعه قطعه شدن بدن آن شهید، گفت: علما همیشه در صف مقدم بوده‌اند، در میان شهدای سادات هم 21 شهید روحانی حضور دارند و این نشان می‌دهد که ما همیشه دستمان در دست روحانیت است،‌اگرچه خیلی‌ها این را نمی‌خواهند.

 

به گزارش ایسنا،‌ در بخشی از این مراسم از تمبر یادبود شهدای سادات استان فارس رونمایی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi