شناسه خبر : 32598
شنبه 16 اسفند 1393 , 12:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تهیه 21 هزار فایل اطلاعات شهدای سادات

مدیرکل بنیاد شهید و مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس در تشریح فعالیت‌های این کمیته از ارسال 21 هزار و 100فایل اطلاعات این شهدا به دبیرخانه یادواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، رجبعلی راهی افزود: فایل‌های اطلاعات شهدا شامل خاطرات، زندگی‌نامه، سرگذشت و وصیت نامه شهدای سادات، آمار و نشانی شهدا بوده است.

 

وی با بیان اینکه سپاه پرچمدار مراسم یادواره شهدای سادات است و بنیاد شهید نیز همکاری لازم را در این مسیر انجام داده و می‌دهد، گفت: در بین شهدا بزرگوارانی از همه اقشار حضور داشتند؛ به عنوان مثال می‌توان روحانیت را به عنوان پرچمدار دانست که شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و همچنین شهدای سادات که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

 

راهی با اشاره به عزت سادات در فرهنگ شیعی عنوان کرد: سادات در فرهنگ شیعی از عزت و احترام بالایی برخوردار هستند و قطعاً ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌های مختلف خصوصاً یادواره شهدای سادات می‌تواند بیانگر این موضوع باشد.

 

مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس گفت: شیراز شهر علم، ادب و فرهنگ است که بزرگانی از جمله سومین شهید محراب شهید آیت الله دستغیب و حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم(ع) در این شهر واقع شده است.

 

راهی به محور بودن شهید دستغیب در این یادواره اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌تردید سیدالشهدای استان فارس آیت‌الله دستغیب است، شخصیتی که قبل و بعد از انقلاب تاثیر زیادی در روند ایجاد و پیروزی انقلاب در شیراز و فارس داشته است.

 

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تکریم شهدا عنوان کرد: شهدا رفتند و تکلیف الهی را انجام دادند، حال ما مانده‌ایم و باید راه این شهدا را در تبعیت از ولی فقیه خودشان پیش بگیریم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: اگر بخواهیم راه شهدا را انجام دهیم باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و از طرفی پایبند به اعتقادات باشیم تا این نظام به دست صاحب اصلی آقا امام زمان(عج) برسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi