شناسه خبر : 32627
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفتگوی با جانبازی که مضروب شد

وقتی که مقاومت می کردم، مرا با مشت و لگد می زدند، گفتم شما در فتنه ۸۸ در تهران و جاهای دیگر تعداد زیادی از بسیجیان را کتک زدید و برخی را هم کشتید، من از آنان عزیز تر نیستم، به خاطر یک سؤال، من را هم کتک بزنید و بکشید.

 

گروه سیاسی رجانیوز: حاج بهرام امیر حیدری، از رزمندگان پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس و فرمانده یکی از گردان های رزمی در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران جنگ است، وی در طول دوران دفاع مقدس در خط مقدم با دشمن جنگیده و حدود ۵ یا ۶ مرتبه مجروح شده است، در حال حاضر در مناطق سیستان و بلوچستان، اهواز و کربلای معلا به خدمت رسانی مشغول است.

به گزارش رجانیوز، آقای امیر حیدری پنج شنبه گذشته در جلسه اصلاح طلبان کرمان، به بخشی از سخنان آقای موسوی لاری اعتراض کرده و از وی در رابطه با جایگاه اصلاح طلبان در فتنه سؤال ۸۸ کرد که بدنبال پرسش او با اشاره حسین مرعشی، مورد هجوم عده ای از حاضران در جلسه قرار گرفته با ضرب و شتم به بیرون از سالن جلسه برده شد.

 

پس از ضرب و شتم حاج بهرام امیرحیدری توسط اراذل و اوباش حاضر در جلسه اصلاح‎طلبان کرمان، خبرنگار رجانیوز در گفتگویی با این جانباز مضروب، شرح ماجر  را از وی جویا شد. آنچه در ادامه می خوانید متن این گفتگو است.

با تشکر از شما که ما را منزل خودتان که عطر و بوی جبهه و شهدا از آن به مشام می رسد، به حضور پذیرفتید. اگر ممکن است در ابتدا از خودتان و سوابقتان برای ما بگویید.

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده بهرام امیر حیدری هستم، در دفاع مقدس، در قالب گردانهای رزمی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، با دشمن جنگیدم و حدود ۵ یا ۶ مرتبه با تیر مستقیم دشمن مجروح شدم.

بعد از جنگ در سپاه ثارالله کرمان مشغول به خدمت شدم و در سال ۸۵ بازنشسته شدم، در حال حاضر در راهیان نور و مناطق محروم جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و برخی عرصههای دیگر مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستم.

حاج آقا، آنگونه که در برخی رسانهها منتشر شد، حضرتعالی در جلسه اصلاح طلبان کرمان که عصر پنجشنبه هفته گذشته، با حضور آقایان موسوی لاری و مرعشی برگزار شد، از سوی عدهای از اراذل و اوباش حاضر در جلسه مورد ضرب و شتم قرار گرفتید. اگر ممکن است شرح دقیق ماجرا را از زبان خودتان بشنویم.

بنده قرار بود روز پنجشنبه برای خدمت در راهیان نور به اهواز بروم، توسط یکی از دوستان از جلسه اصلاح طلبان خبردار شدم، گفتم در جلسه شرکت کنم و حرف های آقایان را بشنوم، عصر به خانه شهر رفتم و در ردیف سوم یا چهارم نشستم، جلسه با تأخیر شروع شد، قرار بود آقای موسوی لاری و آقای مرعشی در جلسه سخنرانی کنند.

پس از تلاوت قرآن، طبق برنامه، ابتدا آقای میرزایی رئیس شورای اصلاح طلبان کرمان، مطالبی را بیان کرد، در سخنانش سیاهنمایی هایی علیه نظام انجام داد، انسان تأسف می خورد کسانی که در سایه امنیت این نظام زندگی کردند و نان نظام را خوردند و از برکت این نظام به مناصب رسیدند، چرا باید این طور به نظام اسلامی حمله کنند.

بعد از وی، آقای موسوی لاری سخنرانی کرد، وی هم در ابتدا سخنانی گفت که پر از نیش و کنایه بود، اما من فقط گوش می کردم، تا اینکه گفت ما پدید آورندگان و صاحبان این انقلاب هستیم، آنوقت به ما می‎گویند برانداز و ساختار شکن، وقتی سخنان وی به اینجا رسید، من بلند شدم گفتم آقای موسوی لاری! اگر شما و آقای مرعشی ساختار شکن نیستید، پس فتنه ۸۸ را چه کسانی و چرا به وجود آوردند؟ فتنه‎ای که باعث خسارت های فراوان برای کشور شد و دشمنان را نسبت به انقلاب به طمع انداخت.

این جمله را که گفتم، مرعشی از جلوی جمعیت بلند شد و به چند نفر اشاره کرد که فلانی را از جلسه بیرون کنید. پس از دستور آقای مرعشی ۱۰ ، ۱۲ نفر به سمت من آمدند و به زور مرا به سمت انتهای سالن هول دادند،  البته من مقاومت میکردم، اما آنها دستهایم را از پشت گرفته بودند و مدام مرا با مشت و لگد می زدند که در این بین پیراهنم پاره شد. در همان حین، گفتم اگر شما فتنه گر نیستید، چرا از کلمه فتنه بدتان می آید؟ چرا علیه فتنه گران موضع گیری نمیکنید؟ چرا مرگ بر فتنهگر نمیگویید؟ با همین وضع من را بیرون بردند و درب سالن را بستند.

 

بیرون سالن در راهروی ورودی من را داخل اتاقی بردند و جمع ۷ ، ۸ نفره ای دورم را گرفتند و شروع کردند به توهین کردن. با تهدید از من می پرسیدند تو مزدور چه کسی هستی؟ از چه کسی پول گرفتی؟ چقدر به تو پول دادند؟ گفتم من رزمنده و جانباز این نظام هستم و از کسی پول نگرفته ام. من از آقای موسوی لاری فقط یک سؤال کردم، یک سؤال که این برخوردها را ندارد.

مدام مرا تهدید می کردند، در مقابل تهدیدهای آنها گفتم بدانید من برای دفاع از نظام که برایش خون دادیم و از جان مایه گذاشتیم، جلوی هر کس که باشد، مرعشی باشد یا کس دیگر، میایستم.

وقتی که مقاومت میکردم، مرا با مشت و لگد میزدند، گفتم شما در فتنه ۸۸ در تهران و جاهای دیگر تعداد زیادی از بسیجیان را کتک زدید و برخی را هم کشتید، من از آنان عزیز تر نیستم، به خاطر یک سؤال، من را هم کتک بزنید و بکشید.

آقای مرعشی در پاسخ به خبرنگاران گفت این مردم بودند که شما را از سالن بیرون کردند، آیا این ادعا را تأیید می کنید؟

سه چهار نفر از این افراد، لباس های مخصوص پوشیده بودند و دست بند، باتوم و شوکر به همراه داشتند، بیرون سالن من از نیروهای انتظامی سؤال کردم اینها چه کسانی بودند؟ گفتند اینها از نیروهای خودشان هستند و ارتباطی به ما ندارند. بقیه آنان، لباس های معمولی داشتند، اما کاملا معلوم بود که هماهنگ شده عمل می کنند و برای چنین شرایطی سازمان دهی شده بودند. من خواهش می کنم که فیلم جلسه را در اختیار رسانه ها قرار دهند، کاملا معلوم است بعد از اینکه مرعشی به آنها اشاره کرد، چنین برخوردی را با من انجام دادند.

بیرون سالن پس از ضرب و شتم و توهین های متعدد، بنده را تحویل نیروی انتظامی دادند، بعد از اتمام مراسم، من را آزاد کردند و با همان لباس های پاره به منزل بازگشتم.

 

 

حاج آقا، این برخورد در جلسه کسانی انجام شد که مدعی اعتدال هستند، به نظر شما چگونه میتوان این نوع رفتار را توجیه کرد؟

بالاتر از اعتدال، این آقایان دائما شعار آزادی بیان و آزادی اندیشه و پرهیز از خشونت سر میدهند، آنوقت با کسی که یک سؤال از سخنران پشت تریبون می پرسد، این برخورد خشونت آمیز را انجام می دهند.

من نمی دانم چه دلیلی داشت که مرعشی دستور بدهد من را زیر مشت و لگد بگیرند؟ مگر من چه خطایی کرده بودم، من که به صورت منطقی سؤال پرسیدم، آیا راه برخورد با سؤال کننده این است؟ خوب اگر آقایان معتقد بودند سؤال من بی جا است، به من می گفتند این سوال شما به این دلیل بی مورد است.

این آقایان علی رغم ادعای آزادی بیان و شعارهایی از این قبیل، یک کلمه را هم بر نمی تابند. من نمی گویم چرا احترام یک جانباز ۴۵ درصد را نگه نداشتند، ما این توقع را از این آقایان نداریم،      ( این جملات همراه با گریه ایراد شد)، این حضرات حتی احترام سن و سال من را نیز نگه نداشتند. من الان در آستانه ۶۰ سالگی هستم، یک انسان ۶۰ ساله را زیر مشت و لگد گرفتند و یک نفر هم نگفت لااقل حرمت موی سفیدش را نگه دارید.

آقای هاشمی چند روز قبل گفتند عده ای افراطی مزاحم پیشرفت کشورند، به نظر می رسد روی سخن ایشان با نیروهای انقلابی کشور باشد، به نظر شما آقای هاشمی چه نوع پیشرفتی را برای کشور در نظر دارد و چرا نیروهای انقلابی را مزاحم این پیشرفت می داند؟

آقای هاشمی و دوستان ایشان باید مشخص کنند چه کار می خواهند انجام دهند که نیروهای انقلابی مانع آنها می شوند. آیا می خواهند سد، پل، جاده، مسکن، مدرسه و بیمارستان بسازند و کشور را آباد کنند و کسی مانع آنها می شود؟ ایشان می توانند در این زمینه مصداقی را نشان بدهند؟ بله اگر بخواهند به اصول نظام توهین کنند و آرمان ها و ارزش های انقلاب را مورد تعرض قرار دهند، این دیگر کار نیست، بلکه هتاکی است و ما با تمام توان در مقابل هتاکی آنها میایستیم.

آقایان توقع نداشته باشند هر اقدامی را که خواستند علیه نظام انجام دهند و کسی به آنها کار نداشته باشد. در همین جلسه چه سیاه نمایی هایی که علیه نظام انجام ندادند، این در حالی است که در سایه امنیت همین نظام زندگی می کنند. این آقایان بدانند محال است بگذاریم انقلابی را که با مجاهدت های خالصانه مردم به ثمر نشسته و با خون هزاران نفر از بهترین جوانان مملکت آبیاری شده، مورد تعرض قرار دهند و به آن ضربه بزنند.

چند وقتی است که برخی از فتنه گران در سایه تساهل برخی از دولتمردان فعالیت خود را از سر گرفته اند که نمونه اش را در کرمان مشاهده کردیم، به نظر شما هدف این جریان از چنین حرکتهایی چیست؟

ظاهر قضیه این است که فتنه گران برای انتخابات مجلس آینده آماده می شوند، اما اگر به نوع حرکت آنان و سخنانی که در جلسات خود بر زبان جاری می کنند، دقت کنیم، در می یابیم که مسأله عمیق تر از این است. آقایان اصل نظام و آرمان های آن را نشانه گرفته اند. اصول نظام ما چیست؟ قانون اساسی، ولایت فقیه، رأی مردم و استکبار ستیزی که امام راحل (ره) بر آن تأکید داشتند. در سال ۸۸ و قبل از آن، این اصول توسط این افراد به صراحت مورد تعرض قرار گرفته است. رأی مردم، احکام اسلام و ولایت فقیه که امام عزیز ما بر پشتیبانی از آن تأکید داشتند، همگی مورد اهانت قرار گرفت. برخی از این آقایان به کمتر از تغییر نظام راضی نیستند، یعنی همان چیزی که دشمنان نظام می خواهند و آن را دیکته می کنند.

به نظر شما در این شرایط که فتنه گران مجددا در حال نفس گرفتن هستند، مسئولان چه وظیفه ای بر عهده دارند؟

ما توقع زیادی از مسؤولان نداریم، تنها توقع ما این است که گفتار و رفتار آنها با هم مطابق باشد. متأسفانه تا امروز گفتار و رفتار دولتمردان دو تا بوده است. آقایان شعار اعتدال می دهند، اما از فتنه گران حمایت می کنند و آنها را در مسؤولیت ها به کار می گیرند. شعار تدبیر و امید میدهند، اما ببینید پس از گذشت نزدیک به دو سال، چه به روز این مردم آورده اند؟ وقتی رئیس‎جمهور با آن ادبیات با منتقدین خود سخن می‎گوید، خب مشخص است که هواداران دولت هم در شهرستانها منتقدین را زیر مشت و لگد بگیرند.

 

حضرتعالی وظیفه نیروهای ارزشی و انقلابی جامعه را در مقابل فتنه گران چیست؟

نیروهای ارزشی باید از اصول انقلاب، قانون اساسی و ارزش های اسلامی پاسداری کنند. این مسائل جناحی نیست. اصول انقلاب چپ و راست نمی شناسد.  اینها اصول مشترک همه ما است. از هر دسته و گروهی که باشیم، باید از راه انقلاب که همان صراط مستقیم اسلام است و منادی آن ولایت است، محافظت کنیم.

نمیشود در خانه بنشینیم و نظارهگر توهین به ارزش ها و اصول انقلاب باشیم. با منطق قوی باید در مقابل هر طیفی که با اصول انقلاب هم خونی ندارد، بایستیم.

اگر اهل حق به میدان بیایند، نصرت الهی هم خواهد آمد، ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. باید آستین ها را بالا بزنیم و کمربندها را محکم ببندیم. این فرمایش امام عزیز پس از پذیرش قطعنامه است که کمربندها را محکم ببندید، هیچ چیز تغییر نکرده، جنگ تمام شده، اما دفاع همچنان باقی است.

حاج آقا از اینکه وقت شما را گرفتیم عذر خواهی می کنیم، خوشحال شدیم از اینکه ساعتی را در خدمت شما بودیم و از بیانات گرم و پرشور شما استفاده کردیم، این دغدغه انقلابی و اعتقاد خالص شما قطعا برای نسل جوان الهام بخش و حرکت آفرین است. در پایان اگر سخنی دارید بیان بفرمایید.

ما بچه های انقلاب که ادعای ولایی بودن داریم، در هر طیف و گروهی که هستیم، نسبت به ولایت جفا کردیم ( این قسمت از سخنان، همراه با بغض ایراد شد)، اگر ما به وظیفه خود عمل کرده بودیم، نمی بایست امروز فردی مانند مرعشی که محکوم فتنه است، میدان دار جریان هتاک به ارزش ها در کرمان و سرتاسر کشور باشد.

حضرت زینب بعد از شهادت امام حسین (ع) چنان عرصه را بر بنی امیه تنگ کرد که یزید از قتل امام حسین (ع) شانه خالی کرد و گفت من نگفتم امام حسین(ع) را بکشند و گفته شده که برای حضرت مجلس عزا گرفت. این ها همه ثمره ایستادگی حضرت زینب(س) بود که جانانه ایستاد و از جان مایه گذاشت.

نیروهای حزب اللهی ها باید با منطق قوی و روشن به میدان بیایند و جلوی فتنه گران را بگیرند. اگر بعد از فتنه ۸۸، ما جانانه به میدان دفاع از انقلاب آمده بودیم، امروز شاهد این نبودیم که این جماعت بدترین اهانت ها را نسبت به نظام انجام دهند و کسی خم به ابرو نیاورد.

 

 

 

 

اینستاگرام
ببینید .. ؟؟؟ اون وقت از پذیرفتن جلسه ای که من می گم شانه خالی کنید ؟؟
اخوی ها ... این حرف جانباز مضروب خیلی پر معنا و قابل تامله ...:
اگه ما در عرصه دفاع از اهداف فرهنگ جانانه وارد دفاع شده بودیم شاهد این صحنه ها نبودیم ... یکیش هم موضوع فتنه ۸۸...!!!
آخ من فقط حال این جانبازو در ک می کنم که تازه از چاه فتنه و تو طئه بعضیا به سلامت خارج شدیم !:
چشم نیروهای ارزشی و ولایتمدار روشن ....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi