شناسه خبر : 32633
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

منطق شهادت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقطه اشتراک شهدا کنار گذاشتن محاسبات مادی در حرکت به سوی آرمان‌هایشان بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا،‌ سردار محمدرضا نقدی که امروز در کنگره ملی شهدای دانشجو در تالار علامه امینی دانشگاه تهران سخن می‌گفت،‌ یادآورشد: شهدا از هر مظهر ‌، قوم‌ و نژادی‌ که بوده‌اند و با همه سلیقه‌هایی که داشتند در عرصه‌های سیاسی و مسائل مختلف با هم مشترک بودند و همین مساله موجب شده است که همه را به وحدت برسانند.

 

وی افزود: مهم‌ترین نقطه اشتراک شهدا کنار گذاشتن محاسبات مادی در حرکت به سوی آرمان‌هایشان بود. آنها به ما آموختند که باید در مقابل قدرت‌های شیطانی تا آخرین نفر و آخرین قطره خون ایستاد و در حقیقت سازش و مصالحه منطق مبارزان مادی‌گرا در مقابل دشمنان است چرا که مادی‌گراها معتقدند باید تا آنجا که زور داریم با دشمن بجنگیم و پس از اینکه دشمن بر ما غالب شد‌ با دشمن سازش کنیم و کوتاه بیاییم.

 

نقدی خاطرنشان کرد: شهدا به ما آموخته‌اند که در مقابل سلطه گران نه بگوییم و در برابر تجاوز کاران بایستیم و همین منطق آنها باعث شد تا سه بار پشت قدرت‌های شیطانی که به 3+3 یا 1+5 هستند با منطق شهادت به خاک مالید شود. در مبارزه با شاه نیز همین کشورها حامی او بودند و شهدا توانستند در مقابل این قدرت‌ها به پیروزی برسند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات تروریست‌ها و گروهک‌ها یادآور شد: شهدا در مقابل امواجی از ترور به میدان آمدند و در دوران دفاع مقدس شهادت طلبی خود را تکرار کردند. در دوران دفاع مقدس نیز خیلی‌ها معتقد بودند که ما توان مبارزه با استکبار و از جمله عراق را نداریم و باید سازش کنیم و با راهکاری سیاسی به جنگ پایان بدهیم اما همین دانشجویان شهید مانند شهید وزوایی به میدان آمدند و همه محاسبات را به هم زدند و ثابت کردند که اگر با خدا باشی قدرتی پایان ناپذیر خواهی داشت.

 

نقدی در پایان خاطرنشان کرد: آنها در عرصه‌ای که هیچ سنخیتی با آن نداشتند با منطق شهادت وارد شدند و به پیروزی رسیدند. امروزه هم معتقدم می‌توان با منطق شهادت در عرصه اقتصاد و فرهنگ وارد شد و دست به کارهای فوق العاده‌ای زد. اما امروز این منطق را غایب می‌دانیم و امیدواریم در دانشگاه‌ها این حرکت موجب بیداری باشند.

 

به گزارش ایسنا‌، در کنگره ملی شهدای دانشجو از نرم‌افزار 14 فرمان شهید دانشجو‌، چهار قطعه موسیقایی ‌، تمبر ویژه شهدای دانشجو‌ وچند عنوان کتاب نیز رونمایی و برگزیدگان جشنواره شیدایی تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi