شناسه خبر : 32655
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 13:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از مجموعه وصایای شهدای قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های بنیاد شهید طبق اساس نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که رسانه‌ها در ترویج این فرهنگ نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: در به وجود آمدن انقلاب عناصر مختلفی دست به دست هم دادند ولی نقش اساسی دو عنصر را نمی‌توان فراموش کرد که یکی رهبری بدون نقص حضرت امام (ره) و دیگری حضور پر شور و آگاهانه و با بصیرت مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بود. این دو عنصر لازم و ملزوم هم بوده و هستند چنان‌چه وجود یکی با عدم وجود دیگری همراه باشه این توفیقات حاصل نمی‌شد و آنچه که به این دو عنصر انگیزه و جهت داد فرهنگ ایثار و شهادت بود و اگر این فرهنگ در انقلابیون وجود نداشت قطعا انقلاب به ثمر نمی‌رسید و اگر هم پیروز می‌شد دوام نداشت.

 

حقایق پور خاطرنشان کرد: در تاریخ هر ملتی که جست‌و‌جو کنیم با روزهایی مواجه می‌شویم که آن روزها نقطه عطف آن ملت محسوب می‌شوند و در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی علاوه بر 22 بهمن ماه، به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.روز بیست و دوم اسفند ماه تجلیل از خالقان این نقطه عطف در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی است و در بیست و دوم اسفند ماه یعنی روز شهید باید از مقام شامخ شهدا و بازماندگانشان تجلیل به عمل بیاوریم. بیست و دوم اسفند ماه 1358 که حضرت امام (ره) فرمان تاسیس نهاد آرمانی بنیاد شهید را صادر کردند تعداد مجروحان و شهدا به این اندازه نبودند اما رهبر کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی که داشتند فرمان تاسیس مکتبی را دادند که در حال حاضر الگوی تمامی مکاتب آزادی‌خواه است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: امروزه کسی نیست که به ارزش ازخود گذشتگی شهدا و دستاوردهای ملی و بین المللی بیش از 220 هزار شهید انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس واقف نباشد و بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) هرچه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد مرهون از خود گذشتگی شهدا و ایثار گران است. اگر در وضعیت کنونی و مذاکرات هسته‌ای ایران یک طرف میز مذاکره کننده است و تمام جهان در مقابل ماست و اگر درعرصه‌های مختلف توفیقاتی را به دست می‌آوریم مدیون خون شهدا مقاومت صبوری و تحمل سختی و بازماندگان شهدا هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه در دور مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به روز شهید یک نگاه ویژه‌ای شده است، افزود: در سطح کشور برای پاسداشت این روز ستادهایی تشکیل شده است که در استان‌ها ریاست این ستادها به عهده استانداران خواهد بود. امسال در قزوین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید 35 برنامه مخصوص این روز در استان تدوین شده است و هدف از اجرای این برنامه‌ها معرفی شهید به جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

 

حقیاق‌پور در پایان از برنامه‌های این هفته به کاشت درخت به نام شهدا در منزل هر شهید، برگزاری مسابقه دو میدانی در بیست و دوم اسفند ماه در شهر قزوین و شهرستان‌های تابعه منتهی به مصلاهای نماز جمعه، مراسم صبحگاه شاهدان در تمامی مدارس استان، رونمایی از کتاب سه جلدی مجموعه وصیتنامه شهدای استان، گلباران مزار شهدا، افتتاح بازسازی گلزارهای شهدا، نشست با هنرمندان فعال در موضوع ایثار، برگزاری شب‌های قرآنی تحت عنوان نوای شهید، برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در استان قزوین، نامه‌ای به شهید در سطح دانشجویان و شب شعر شهید اشاره کرد که از امروز تا 22 اسفند ماه برگزار خواهند شد.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi