شناسه خبر : 32694
دوشنبه 18 اسفند 1393 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش استانداران در امور ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: می‌توانیم بگوییم شهادت یک مقصد برای سعادت و یک فرهنگ و سبک زندگی برای خوشبختی جامعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، عصر امروز یکشنبه 17 اسفندماه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگان در همایش اعضای شورای مشورتی استانداران در امور ایثارگران سراسر کشور در هتل بزرگ تهران گفت: در بین لغات و واژه‌ها، برخی از کلمات بسیار پرارزش هستند. در اسلام نیز شهید همواره از صدر اسلام مورد توجه و ارزش بسیاری بوده است. در ایران هم در دوران انقلاب اسلامی و بویژه از شروع جنگ تحمیلی این جمله از احترام فوق‌العاده‌ای برخوردار شد. همچنین قرآن احترام ویژه‌ای برای شهید قائل است به گونه‌ای که عنوان می‌کند هرگز نباید آن‌ها را مرده بپنداریم.

 

وی در بخش دیگری سخنان خود خاطر نشان کرد: باید کارکنان بنیاد شهید قدر خودشان را بدانند و به این آگاه باشند که در خدمت چه گروهی از جامعه هستند. خدمت به جامعه ایثارگان در حقیقت توفیقی و اجری از جانب خداوند است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی با اشاره به مقام شهید خاطرنشان کرد: می‌توانیم بگوییم که شهادت یک مقصد برای سعادت و یک فرهنگ و سبک زندگی برای خوشبختی مردم جامعه است و خدمت به آن‌ها در حقیقت نوعی عبادت به حساب می‌آید.

 

رئیس بنیاد شهید با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در رابطه با دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران یادآور شد: در نخستین روزهایی که من به عنوان رئیس بنیاد شهید منصوب شدم، ایشان به من و همکارانم توصیه کردم که در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران از آن ها تشکر کنیم و به آن‌ها بگوییم که شماها موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده‌اید. بنابراین «طرح سپاس» نیز که در رابطه با دیدار از خانواده شهدا است، اقتباسی از جمله مقام معظم رهبری مبنی بر تشکر و قدردانی از خانواده شهداست.

 

معاون رئیس جمهور افزود: شهادت‌طلبی جانبازان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب اقتدار برای همه آحاد جامعه شده است. همچنین اکنون نیز دیپلمات‌های ما اقتدارشان به پشتوانه جامعه ایثارگری است. یادآور می‌شوم که ما 86 خانواده داریم که پنج شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. اعتراف می‌کنم خدمات بنیاد در مقابل فداکاری این عزیزان هیچ است.

 

حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی در پایان سخنانش خطاب به شورای مشورتی استانداران گفت: من به شما دو سفارش دارم و آن این است که در دیدارهایتان اخلاق نیک داشته باشید و با صبر و حوصله به حرف‌هایشان گوش بدهید.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این همایش به مدت دو روز یعنی از روز گذشته با حضور اعضای شورای مشورتی استان‌ها آغاز شده است و مشاوران 29 استان در این همایش حضور داشتند. آن‌ها در روز گذشته کلاس‌هایی در رابطه با چگونگی ارتباط‌گیری، مذاکره و مشاوره را گذرانده‌اند. گفتنی است که 85 درصد از جمع شورای مشورتی استانداران تحصیلات تکمیلی دارند. آن‌ها در استان‌ها همکار استاندار و در شهرستان‌ها همکار فرمانداران هستند و در تصمیم‌سازی و اظهارنظرهای مشورتی فعال خواهند بود، اما در کارهای اجرایی حضور ندارند.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: در این پنج یا شش سال حدود سه میلیون دیدار با خانواده ایثارگران انجام شده است که دو میلیون از این دیدارها را اعضای شورای مشورتی استانداران انجام داده‌اند. اخیرا هم یعنی در بازه زمانی 22 بهمن تا 22 اسفندماه حدود 230هزار سرکشی از خانواده شهدا انجام شده است که اعضای شورای مشورتی استان‌ها 150 هزار از این دیدارها را انجام داده‌اند. در نظر داریم برای سال آینده دو همایش با حضور اعضای شورای مشورتی استانداران برگزار کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi