شناسه خبر : 32715
دوشنبه 18 اسفند 1393 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

71درصد از قانون جامع ایثارگران اجرایی شد

رئیس بنیاد شهید از اجرای 71 درصد از قانون جامع ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی در دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید که صبح امروز (دوشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد،‌ اظهار کرد: 71 درصد از قانون جامع ایثارگران اجرایی شده است و 29 درصد باقیمانده نیازمند تدوین آیین‌نامه است. که تعدادی از ‌آنها آماده شده و به دولت ارسال شده است و بقیه نیز در حال آماده سازی است تا ان‌شاءالله پس از تصویب اجرایی شود.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) با اشاره به این‌که 22 اسفند سال 58 امام (ره) فرمان تشکیل بنیاد شهید را دادند، گفت: در مردادماه سال 83 در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که 22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهید در تقویم رسمی کشور درج گردد.

 

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که بر اساس اساسنامه بنیاد شهید دو وظیفه مهم نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هدف و کشور و خدمت رسانی به جامعه ایثارگران از وظایف این نهاد است، افزود:از سال گذشته طبق رهنمودهای رهبری نسبت به نشر فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های خوبی برداشته‌ایم و روز بزرگداشت شهدا و اولین کنگره آن با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و برنامه‌های متنوعی به عنوان روز شهید در راستای پررنگ کردن فرهنگ شهدا برگزار کردیم و امسال نیز از روز شنبه با عنوان هفته بزرگداشت شهدا تا 22 اسفند برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

 

شهیدی با بیان این‌که در برابر خدماتی که ایثارگران به کشور و ملت کرده‌اند هرگز نتوانسته‌ایم گام‌های بزرگی برداریم، افزود: از زمانی که رئیس جمهور دستوراتی را مبنی بر خدمت رسانی به ایثارگران داده‌اند گام‌های خوبی برداشته‌ایم و توانسته‌ایم بسیاری از دغدغه‌ها را در بنیاد شهید کاهش دهیم. از جمله پرداخت مطالبات معوق ایثارگران تا پایان سال 90 و اجرای 71 درصد از قانون جامع ایثارگران.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که از دغدغه‌های بنیاد شهید مسأله اشتغال فرزندان ایثارگر بوده است، اظهار کرد: روز اول که وارد بنیاد شهید شدم 67 هزار نفر از فرزندان ایثارگر از دیپلم تا دکتری بیکار بودند و امروز این تعداد به زیر 50 درصد رسیده است. همچنین اساسنامه ایجاد صندوق اشتغال ایثارگران در دولت تصویب و اجرایی شده است و از روز اول کوشیدیم تا در بنیاد شهید و ایثارگران از نیروهای انسانی همین قشر از جامعه استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این‌که در بنیاد شهید دستور بر چابک سازی و کوچک سازی بنیاد داشتیم،افزود: بنیاد شهید هشت معاونت داشت که در حال حاضر با پنج معاونت کار می‌کند که این اقدام در راستای چابک سازی بنیاد انجام شده است.

 

شهیدی به پیگیری طرح سپاس از خانواده شهدا و ایثارگر اشاره کرد و گفت: سال گذشته از 22 بهمن تا 22 اسفند 34 هزار طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا داشتیم و امسال 22 هزار دیدار خواهیم داشت که تا به حال 17 هزار از این دیدارهای انجام شده است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این‌که کل گلزارهای سراسر کشور نزدیک به 19 هزارو 613 است، گفت: از این تعداد 12 هزارو 142 گلزار را آماده و تکمیل کرده‌ایم و 525 گلزار در دست اقدام است که تا پایان سال 94 آماده می‌شود. همچنین برای بودجه حدود 5000 گلزار دیگر باید برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی در ادامه به آغاز به کار 1 یا 2 فاز از مجتمع‌های فرهنگی در اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: تا قبل از دولت یازدهم پیشرفت کار در این حوزه 50 درصد بوده است که تا امروز به 63 درصد رسیده است.

 

شهیدی به تأمین مسکن ایثارگران اشاره کرده و گفت: حدود 29 هزارو 314 قطعه زمین در حال واگذاری است و 22 هزارو 152 زمین برای واگذاری در حال اجراست و در 11 استان هنوز نتوانسته‌ایم گامی در این راستا برداریم که تلاش می‌کنیم به مرور زمان اقدامات لازم در این زمینه را نیز انجام دهیم.

اینستاگرام
اقای شهیدی کدام 71 درصد لایحه خدمات رسانی به ایثارگران اجرا شده چرا ما هنوز از اجرای شدن حتی یک بند از این لایحه ندید ه ایم چرا امار دروغ اعلام می نماید اخر کدام خدمات کدام حقوق ومزایا شما این در رسانه بیان می کنید اقایان دولت هم قبول دارند وچیز روبراست
سلام علیکم اقای شهیدی بنده تاحالا هیچ مطالباتی نگرفتم چندبار به بنیادمراجعه کردم میگویندفقط شمانیستی دوسال است به هر دری میزنم جواب نمیگیرم قبل ازهرچیز

خداراببینیداین اماربه خداعذابم میده امیدوارم اقای شهیدی این راببینندکه کسانی هستند مطالبات نگرفتندوبه هراجامیروندجواب نمی گیرند
آقاي شهيدي من جانباز 70% الان حقوق ايثارگري ندارم . پس قانون جامع يك درصد هم اجراي نشده . اگر مدارك هم خواستيد حاضرم ارائه بدهم.
ایثارگران اموزش پرورش مثل همیشه فراموش شده‌اند
ماده 51 چی شد؟متاسفانه دراجرای ماده فوق باوجود هیاهو وتبلیغات،وباوجود صراحت قانون ،ادارات 90 درصدشان انرا پرداخت نکرده اند.برخی جاها اولش پرداخت وسپس پس گرفتند.استانداریها مکرر برای اجرایش به ادارات نامه دادند ولی اجرانشد...ایثارگران توقع مادی ندارتد.ولی اجرای قانون واجب است
یعنی اصلاحیه ماده 39 تبصره 2 هم اجرا شده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi