شناسه خبر : 32716
دوشنبه 18 اسفند 1393 , 15:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید

دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید با حضور رییس جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مقامات دولت و بنیاد و خانواده های ایثارگر در سالن اجلاس سران برگزار و به کار خود خاتمه داد.

دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید برگزار شد
 

 به گزارش «ایثار»، دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید، صبح امروز دوشنبه 18 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مقامات دولت و بنیاد و خانواده های ایثارگر در سالن اجلاس سران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این کنگره حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را افتخاری دانست و گفت: امروز روز پرافتخاری است در جمع بزرگ و نورانی که یاد و نام شهیدان و عطر و راه مسیر آن‌ها به مشام می‌رسد، عطر شهید روح بخش و نجات بخش است و ما را به صراط مستقیم هدایت و راهنمایی می‌کند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با ایثار به پیروزی رسید، اظهار داشت: ایثار یعنی اولویت قراردادن و ترجیح دادن منافع و مصالح ملی، ارزش‌ها و آرمان‌ها بر منافع شخصی، خانوادگی و جناحی و ما به شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و همه آن‌هایی که در دفاع مقدس حضور یافتند، می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات بنیاد طی یک سال اخیر، اظهار داشت: پررنگ کردن روز شهید در جامعه، تأثیر مثبتی را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است. امسال نیز برنامه های متعددی را برای بزرگداشت روز شهید در نظر گرفته ایم که تا روز جمعه 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت و دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید نیز از جمله این برنامه هاست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در مورد تلاش های صورت گرفته در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: در سال های گذشته در بخش خدمات در مقابل دغدغه های موجود، گام های بزرگی برداشته نشده بود ولی با استقرار دولت تدبیر و امید و با دستور رییس جمهوری قدم های خوبی در این خصوص برداشته شد که دغدغه ها را کم کرد.

گفتنی است در این مراسم همچنین از خانواده ۴ شهید تجلیل شد و پدر شهید دولتی نو به نمایندگی از خانواده‌های شاهد، لوح تقدیری را به رییس‌ جمهوری به پاس حمایت‌های ارزشمند از خانواده شهدا اهدا کرد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi