شناسه خبر : 32742
سه شنبه 19 اسفند 1393 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خروج 14 فروند مغروقه جنگی از کارون و اروندرود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال جاری چهار فروند مغروقه از اروندرود و 10 فروند از رودخانه کارون خارج‌سازی شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌خوزستان، عادل دریس در این باره اظهارکرد: اخیرا مغروقه‌ای با نام «ماشاءالله» که یکی از مغروقه‌های نقاط خطرساز به شمار می‌آید از نوع دوبه موتوردار به طول 48، عرض 9 و ارتفاع 23 متر از اروندرود خارج‌سازی شده و در مرحله انتقال به بندر خرمشهر است.

وی افزود: خارج‌سازی این مغروقه در راستای افزایش ایمنی آبراه اروند بوده که به همت متخصصان و کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

دریس در خصوص مغروقه‌های نقاط خطرساز تصریح‌کرد: این مغروقه‌ها به عنوان یکی از مهمترین موانع ایمنی آب‌راه اروند به شمار می‌آیند که پس از سال‌های جنگ تحمیلی به علت عدم خارج‌سازی، مشکلاتی را در زمینه تردد شناورها به وجود آورده‌اند.

وی عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی و به تبع آن اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر جهت افزایش ایمنی تردد شناورها اقدامات ارزشمندی از قبیل نصب بویه‌ها و علائم کمک ناوبری در مسیر تردد آبراه به ویژه در نقاط خطرساز انجام داده است و همچنین جهت بهبود وضعیت کشتیرانی، خارج‌سازی 14 فروند مغروقه در نقاط خطرساز را در برنامه دارد.

دریس بیان کرد: در این راستا، شناورسازی مغروقه‌های خانیان (به عنوان بزرگترین مغروقه اروند رود)، کارون بار و ماشاءالله از سال 92 آغاز و در حال حاضر خارج‌سازی مغروقه ماشاءالله به همت متولیان و نظارت بندر خرمشهر انجام شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به خارج‌سازی لوله‌های پل بعثت اشاره و خاطرنشان کرد: این لوله‌ها مربوط به بقایای شمع‌کوبی پل احداثی روی رودخانه اروند در زمان جنگ تحمیلی بوده که در نزدیکی بندر اروندکنار قرار دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi