شناسه خبر : 32759
یکشنبه 24 اسفند 1393 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هر سال می آیم شلمچه / تصاویر

با ورود به یادمان شلمچه در دل فاخلع نعلیک می گویی و کفش را می کنی. خاک شلمچه خشک و نمکین است ولی درد پاهایت نمی توانند وادارت کنند که کفش هایت را بپوشی

شهید گمنام- فصل دوم...  همه در ایران از غربت غروب شلمچه شنیده اند اما تا نبینی نمی فهمی غربت یعنی چه!... که می داند که شهدای تشنه لب و پیروان عاشورایی امام حسین در شلمچه چه کردند و چگونه تشنه لب جان دادند. شلمچه وسیع است و منقلب کننده و هر کس برای خود مأمنی برگزیده و در گوشه ای از خاک رو به آفتاب و غروب نشسته و راویان هم از دلاوری های دلیر مردان کربلای 5 می گویند و صدای گریه دل دشت بیابان را می لرزاند.

... با ورود به یادمان شلمچه در دل فاخلع نعلیک می گویی و کفش را می کنی. خاک شلمچه خشک و نمکین است ولی درد پاهایت نمی توانند وادارت کنند که  کفش هایت را بپوشی چراکه نمی توانی با کفش برخون هزاران شهید پا بگذاری... یا رقیه یا رقیه یا رقیه ... می گویی و قدم می زنی و از درد اشک در چشمانت جمع می شود. هزاران چشم می شوی برای دیدن هزاران چشمی که یقین داری از دل این خاک ها تو را می بینند.

... نزدیک اذان مغرب می شود و خورشید آهسته آهسته دست بر سر زائرانی می کشد که خاک شلمچه را جانماز خود کرده اند و صدای مناجات و زیارت عاشورا فضا را پر کرده است و پائین می رود. هزاران نفر در هنگام اذان بر خاک شلمچه سر فرود می آورند و سجده می کنند و در گوش این خاک مزین به خون شهدا چه نجواها شده و این خاک اهورایی با ایشان چه کرده است خدا می داند!

روای می گوید یک جهانگرد آلمانی که به شلمچه آمده بود، از ایشان سوال کرده بود که در این خاک چه اتفاقی افتاده که این خاک تأثیرعجیبی بر آدم می گذارد! و گفته بود که من بعد از این سالی یک بار به ایران می آیم و فقط یک هفته در شلمچه می مانم...! و تو در دل از خود می پرسی که این گل های به خون آغشته با دل زائران خود چه ها که نمی کنند که دلت می خواهد برای همیشه بر روی آن خاک بنشینی و تمام آرزوها و حوائجت را از آبروداران و علمداران ابالفضل شلمچه بخواهی و به تشنگی شان و به حرمت سیدالشهداء قسمشان بدهی که شفاعتت کنند...

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آقای دکتر بهروز ساقی بخاطر تلاش های یک ساله ات در سایت فاش نیوز و تلاش جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر - عیدت مبارک - سلامت و موفق و پیروز و خستگی ناپذیر و پاینده باشی
دوستت داریم و ارادتمندیم
اینجا بوی دنیا نمی ده
اینجا جایست که ما به شهدا حسادت می کنیم
کاش ما هم جزوء شهدا بودیم
عید
طوطی کوتوله که نوشته بودی من هنوز قلق این سایت را یاد نگرفته ام و مدتی ست کامنت نمیگذاری ، یک راهنمایی :
1 = کامنت هایت را کوتاه یا سریع بنویس ( وگرنه مینویسه : تصویر امنیتی را صحیح وارد کنید ) و اگر میخواهی مطالب طولانی بنویسی در کامنت های کوتاه کوتاه اما متعدد بنویس .

2 = اگر کامنت طولانی نوشتی و نوشت تصویر امنیتی را صحیح وارد کنید ، دوباره برگرد به مطلبت و بَک را بزن ، نوشته ات بر میگردد و یک تصویر امنیتی جدید میاد دوباره آنرا وارد کن {این تجربۀ من بود - سریع نوشتن خیلی مهمه - به شرط اینکه چندتا ملا لغتی همش غلط های املایی از ما نگیرند!!}
ای جونم .. دردت بخوره تو سرم ... همون غلط هاتم بخوره تو سرم ... یعنی اون املاییاتو میگم ..، که این قدر مهربونی اخوی ...
داداش گفته باشم حتی وقتی طولانی هم بنویسی مطلب پاک نمیشه .....همش مربوط میشه به نحوه بک زدن ... باید حوصله کنید .. عجله ای در کار نباشه ...!!
خداییش عجله برا چیه ..ها ؟؟؟
خو می بینید که وقتی پامون هم می رسه به فاش گل بارونمون که نمی کنن ... هیچ.... تازه ظاهر و باطن و سرشتو ذاتمونو آباد می کنن .. پس عجله نکنید ... با حوصله بک بزنید ... بعد کد جدید رو بنو یسید و ارسال کنید ..
منتظر همتون هستم شب عید ببینمتون ...
یه خواهش دارم این که این قدر اسمتونو عوض نکنید .. بنده خدا فاش. نیوز بد نام میشه ... خدا می دونه این پ ب با چه اسمی می نویسه یکی گفته فاش سانسورش کرده .؟؟؟؟ واقعا که پ ب از تو بعیده ترسو !!؟
خب منتظرتونم ... راستی تو ایام فاطمیه التماس دعا دارم ... یادتون نره ..ها ...
سلام به صفحه با صفای فاش نیوز ... سلام به مدیر فاش نیوز ... سلام به کارکنان زحمت کش و صبور فاش نیوز ...سلام به جانبازان بزرگوار ..
من همونی هستم که میگن ما سایتو قرق کردیم !!!! خداییش خودتون ببنید اولا خوبه که صد تا حرف می بینیم و بازم موندیم پای اهداف فاش والا فکر می کردن پارتی بازی شده !
بعدش خو چکار کنم ما هر جا پا می ذاریم همون جا رو قرق می کنیم و یکی یه دونه میشیم ...والله !
حالا اگه بگم تو چه فضاهایی ما سرآمدیم بازم یکی میاد یه حرف بهمون می زنه اون وقت دعوامون می شه ... !!
گذشته از این حرفا مدیر سایت واقعا باید از شما تشکر کنم بابت خیلی خیلی خیلی خیلی چیزها که به کلام نمیاد ...
کارکنان سایت باید از شما تشکر کنم بابت خیلی چیزها که ...............!!!!!!؟؟؟؟؟؟
در حال حاضر فقط قادرم بابت تشکر یه چیز بهتون هدیه کنم ... که بی نهایت ارزش داره ..
الهی که معنویت این دعا و صلوات سلامتی و زندگی شما رو بیمه کنه ... آمین
اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سِرِ المُستَودع فیها بِعَدد ما احاطَ به عِلمُک
پیشاپیش سال جدید رو به همه شما تبریک میگم و برای همتون آرزوی موفقیت دارم ...
سلام. شلمچه قدیمی من و آشنای تازه تو،
اما فقط برای شهدا گریه نکنید، برای مظلومیت، غلامها و........ گریه کنید، از روی خون ما آسان نگذرید،مطالبه کنید در حق رزمندگان آنوقت ثواب زیارت کامل خواهدشد.
از کربلای پنج چند سال می گذرد،مجروحان آن هنوز سرگردان سیاست بازی دولت ها ست.
هر کمسیون پزشکی کزایی، رزمندگان را مسخره می کنند،به آن شلمچه قسم حق ما را ضایع می کنند.
دربخش کمسیون پزشکی مجروحان، عدل و انصاف وجود ندارد بعضی ها رشوه گیرند و بعضی دیگر پارتی بازند.وبعضی هم دستور دارند که ایثارگران را سرگردان کنند.
مدعای کلامم سی سال گذشته، هنوز یک ریال بنیادشهید به ما جانبازان زیر25 درصدنداده است،این درحالی است که بابت 24ساعت شرکت در عملیات جنگی در کشورهای کافر امتیازات ویژهء می دهند.
اما اینجا کشور مسلماناناست.
قایق ران عملیات بدر که هنوز شنا بلد نیست.
خدا انشاالله نگهدار آقای ساقی و همکاران محترمش باشد،که پای درد دل ما صبورند.
جانبازان، آزادگان، رزمندگان سال نو مبارک به برکت سلام و صلوات به حضرت زهرا س
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi