شناسه خبر : 32784
چهارشنبه 20 اسفند 1393 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدید 6 میلیون نفر از مناطق عملیاتی

نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی «سرزمین نور»‌با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین و اصحاب رسانه در سالن شهید آوینی سازمان بسیج صداوسیما برگزار و اعلام شد امسال 6 میلیون نفر به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، در این نشست سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان این مطلب که امروز مردم ما هوشمندانه از کربلاهای ایران و رزم‌گاه شهدای دوران دفاع مقدس بازدید می‌کنند، گفت: راهیان نور به عنوان اثرگذارترین برنامه فرهنگی به حساب می‌آید و خوشبختانه امسال با توسعه زیرساخت‌های آن، برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را در نظر داریم.

 

وی افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور امسال نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست و همه دستگاه‌های کشوری و لشکری در آن ایفای نقش می‌کنند. اردوهای راهیان نور به یک بلوغ در خدمات‌رسانی رسیده است.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور یادآور شد: بازه زمانی سالانه راهیان نور از اول اردیبهشت‌ماه تا پایان فروردین‌ماه سال بعد آن است. امسال نیز می‌خواهیم در ارتباط با بازه زمانی 93 و 94 صحبت کنیم. در این راستا توسعه کمی و کیفی راهیان نور بسیار مشهود است و پیش‌بینی کرده‌ایم حدود شش میلیون زائر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید کنند. جامعه هدف ما استادان دانشگاه و حوزه، دانشجویان و طلاب، فرهنگیان و متخصصان و دانش‌آموزان هستند. همچنین در بخش عمومی، همه اقشار جامعه، جامعه هدف ما را تشکیل داده‌اند. امروز که توفیق خدمت‌گذاری به زائران راهیان نور را داریم اعلام می‌کنم که به آمادگی صددرصد در راستای خدمات‌رسانی به این عزیزان رسیده‌ایم. خانواده بزرگ نیروهای مسلح به همراه ستاد مرکزی راهیان نور این فعالیت را انجام خواهند داد و باید از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات در رابطه با همکاری برای برگزاری این حج بصیرتی تشکر کنم.

 

سردار فضلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و 25 هزار دانش‌آموز قرار است از مناطق عملیاتی بازدید کنند، یادآور شد: تاکنون 590هزار دانش‌آموز در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور یافته‌اند. همچنین 22 هزار دبیرستان و 22 هزار مدیر نیز برای بازدید از مناطق عملیاتی افزوده شده‌اند. امیدواریم با این حجم از زائر با مشکل کمبود اعتبار برنخوریم.

 

وی همچنین توصیه کرد: اگر همه زائران از سراسر کشور با رده‌ها و متولیان استانی خودشان برای حضور در راهیان نور ثبت کنند با هماهنگی ستادهای استان می‌توانند از تمامی زائرسراها بهره‌مند شوند. امسال همچنین در دریا هم اردوهای راهیان نور را برگزار خواهیم کرد و تاکنون توانسته‌ایم بخشی از جامعه هدف را به اردوهای راهیان نور دریایی اعزام کنیم.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: در 11 نقطه از مناطق عملیاتی، اجرای نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی داریم که پنج نقطه آن در استان خوزستان است، همه زائران می‌توانند به صورت رایگان در این نمایش‌ها حضور یابند.

 

سردار فضلی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری جشنواره رهاورد سرزمین نور اشاره کرد و توضیح داد: این جشنواره همزمان با روز ملی راهیان نور یعنی از 20 تا 25 اسفندماه در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری این نشست خبری، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور یادآور شد: دفاع مقدس امتداد عاشورا است و راهیان نور نیز در امتداد دفاع مقدس قرار دارد که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد و بستر انتقال این فرهنگ را کاروان‌های راهیان نور فراهم کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: امروز راهیان نور فرامنطقه‌ای شده است و شاهد حضور زائرانی از نقاط مختلف جهان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس هستیم.باید بگویم در این راستا برای میزبانی از زائران خارجی کمبودی نخواهیم داشت و زیرساخت‌های ما در جنوب،غرب و شمال غرب کشور توسعه یافته است.علاوه بر این راهیان نور دریایی نیز از جهت زیرساخت افزایش داشته است.

 

سلیمانی در بخش دیگری سخنان خود با ارائه آماری از میزان حضور استادان،رؤسای دانشگاه و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد:320 استاد دانشگاه،12 رئیس دانشگاه، 220 پزشک و جراح و 37 هزار نفر مدیر کاروان در بخش آموزش و پرورش از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند. همچنین 50 نقطه اسکان آماده شده است و 11 هزار نفر خادم در طول سال به زائران راهیان نور خدمت‌ می‌کنند و 11 هزار راوی نیز ساماندهی شده‌اند.

 

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: امسال هدف‌گذاری شده است که نسبت به سال گذشته حجم زیادی از دانشجویان به مناطق عملیاتی سفر کنند. با توجه به مسئله ایمنی، به آموزش منابع انسانی پرداخته‌ایم چرا که بیش از 80 درصد اتفاق‌هایی که تاکنون افتاده است خطاهای انسانی بوده است.

 

وی یادآور شد: در نظر داریم امسال نخبگان اهل تسنن را هم سازماندهی کنیم تا به بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بپردازند.

 

سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با برگزاری جشنواره ملی «رهاورد سرزمین نور» توضیح داد: این جشنواره در دو بخش مردمی (کاروان) و تخصصی (ققنوس) برگزار خواهد شد و قرار است در آن از چهار عنوان کتاب که مجموعه آثار برگزیده 12 دوره این جشنواره هستند،رونمایی شود. این کتاب‌ها در قالب شعر، داستان و متن ادبی به چاپ رسیده‌اند. همچنین در نظر داریم به مناسبت اربعین شهدای درچپل هیل که در نزدیکی دانشگاه کارولینا به شهادت رسیده‌اند نیز روز 28 اسفند در منطقه شلمچه یادبودی برگزار کنیم. علاوه بر این در مجتمع فرهنگی شهید باکری فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی اکران خواهند شد.

 

وی یادآور شد: شهیدان بهرام آریا، سیدمحمدعلی الله‌دادی، منصور وطن‌پور، علی خادمی، نادر مهدوی و طیبه واعظی شهدای شاخص راهیان نور امسال معرفی شده‌اند.

 

نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور

 

 

نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور

 

 

نشست خبری راهیان نور و جشنواره ملی سرزمین نور

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi