شناسه خبر : 32799
چهارشنبه 20 اسفند 1393 , 13:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره ملی روحانی شهید

فرمانده عملیات تیپ مستقل 48 فتح گفت: در مرحله سوم عملیات رمضان به یقین رسیده بودیم که شهید تقوی به شهادت خواهد رسید برای همین نقشه چیدیم تا با شلیک گلوله اسلحه کلاشینکف او را مجروح کنیم تا از حضور در عملیات منصرف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر تقوی برادر شهیدان سیدمنصور و عبدالمحمد تقوی که در نشست خبری کنگره ملی شهید تقوی سخن می‌گفت، یادآور شد: ما باید بار دیگر زندگی‌نامه و آنچه که شهدا برای ما به یادگار گذاشته‌اند را تفحص و آن‌ها را به قشر جوان منتقل کنیم. زندگی‌نامه برادرم از این جهت قابل انتقال است که ابتدا او یک شهید است و از ابعاد مختلف اخلاقی، علمی و روحی برخوردار بوده است.

 

وی توضیح داد: شهید عبدالمحمد تقوی توانسته بود در سن 16 سالگی نخستین کتابش را پیرامون خداشناسی تحت حمایت آیت‌الله حائری امام جمعه وقت شیراز به نگارش درآورد و منتشر کند. از آنجایی که او فراتر از سنش بود بارها آموزش و پرورش از برادر شهیدم تقاضا کرده بود تا تدریس کند اما حوزه این اجازه را نمی‌داد تا اینکه بعد از 18 سالگی توانست تدریس کند.

 

تقوی در رابطه با چگونگی شهادت برادرش توضیح داد: او سال 64 در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید و از عبدالمحمد 150 ساعت سخنرانی، 4500 سند، 28 دفتر به یادگار مانده است و قرار است تا سال 97 مجموعه آثار او به چاپ برسد.

 

این روحانی در پایان خاطر نشان کرد: کنگره شهید عبدالمحمد تقوی روز 21 اسفندماه ساعت 9 صبح در سالن علامه طباطبایی دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد و قرار است از مادر این شهید تقدیر شود.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست خبری سردار سیدمُندنی سیدی از همرزمان شهید حجت‌الاسلام عبدالمحمد تقوی گفت: او پنجمین شهید روحانی استان کهکیلویه و بویراحمد است و در گردان یارسول لشکر 25 کربلا فعالیت داشت. یکی از وجوه مشترک او با شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی‌ابن ابی‌طالب این است که او توانست بیش از 72 درصد از پرسنل و کادر بسیجی از این گردان را به صورت جماعت نماز شب‌خوان کند و در حقیقت فرمانده معنوی گردان یارسول بود.

 

فرمانده وقت گردان خط شکن امام علی (ع) از لشکر 19 فجر یادآور شد: در مرحله سوم عملیات رمضان او تصمیم داشت به خط برود. همه ما به این یقین رسیده بودیم که عبدالمحمد به شهادت خواهد رسید برای همین نقشه مجروح کردن او را با شلیک اسلحه کلاشینکف کشیدیم اما خوشبختانه عملیات لغو شد و ما نیز از مجروح کردن او منصرف شدیم.

 

در بخش دیگری این نشست خبری عقیلی جانشین کنگره شهدای روحانی کشور در رابطه با فعالیت این کنگره توضیح داد: حدود 13 سال است که در رابطه با شهدای روحانی فعالیت داریم و توانسته‌ایم 90 درصد از آمار شهدای روحانی کشور را جمع‌آوری کنیم. پیش از این آماری که بنیاد شهید داشت 2776 شهید روحانی بود اما با فعالیت کنگره شهدای روحانی کشور توانستیم 4300 شهید روحانی را شناسایی کنیم. بیشترین شهدای ما مربوط به عملیات کربلای 4 و 5 است که در آن حدود 700 شهید روحانی به شهادت رسیده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه شهدای روحانی، فرهنگ‌نامه شهدای روحانی و دایرة‌المعارف شهدای روحانی از جمله فعالیت‌های این کنگره در راستای چاپ کتاب در خصوص شهدای روحانی است. تاکنون 28 استان کنگره شهدای روحانی را برگزار کرده‌اند و چهار استان دیگر نیز در سال 94 کنگره شهدای روحانی را برگزار خواهند کرد.در نظر داریم کنگره شهدای روحانی بین‌الملل را هم برگزار کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi