شناسه خبر : 32805
چهارشنبه 20 اسفند 1393 , 14:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یاد شهدای شیمیایی حلبچه و سردشت

مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای شیمیایی حلبچه و سردشت با حضور رئیس دانشگاه کردستان، معاون فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه، در تالار مولوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، اسکندر مرادی، رئیس دانشگاه پیام‌ نور کردستان در این مراسم اظهار کرد: کشتارهای داعش بیشتر از انفال و حلبچه است و تاثیرات تلخ آن برای همیشه بر ذهن جهانیان باقی می‌ماند.

 

وی افزود: متاسفانه کشته‌ها و جنایت‌های داعش بیشتر از کشته‌های انفال و حلبچه است و این جنایت‌ها در سرزمین‌های کردنشین ریشه‌ای دیرینه دارد.

 

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان گفت: این خشنونت‌ها از آنجا نشات می‌گیرد که بعد از فروپاشی حکومت عثمانی بر اساس آنچه در کتب و منابع مختلف آمده، سیاست کلی قدرت‌های فرامنطقه‌ای ایجاد یک نظم منطقه‌ای جدید با هدف تحقق اهداف و دستیابی به منافع جدید خود آنان بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل خاتمه نیافتن جنگ‌های قومی و مذهبی در عراق این است که یک اندیشه وجودی که تمام اقوام و گروه‌ها این کشور را در خود بگیرد، وجود ندارد. پایان دادن به جنگ‌های قومی و مذهبی عراق نیاز به یک توافقنامه آرزومندانه دارد که تمام گروه‌های مذهبی و قومی را زیر یک چتر واحد قرار دهد.

 

 

وی یادآور شد: اندیشمندان و سیاست‌مداران ایرانی و همچنین فرهنگ عامه ایرانی همواره کردهای اقلیم را بخشی از پیکره جداناپذیر ایران اسلامی دانسته و در هر شرایطی که نیاز به کمک داشته‌اند به یاری آنها شتافته است.

 

مرادی گفت: اندیشه کلی جمهوری اسلامی این است که اقلیم کردستان عراق بخش جدانشدنی از عراق است و همواره این اصل مهم را در دفاع از حقوق مردمان «کرد» به ویژه در اتفاقات حلپچه و بمباران شهرها و روستاهای کردنشین توسط صدام و حمایت از آنها به اثبات رسانده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi