شناسه خبر : 32828
شنبه 23 اسفند 1393 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غرس نهال در آسایشگاه بقیه‌الله (عج)

مراسم درختکاری به مناسبت بزرگداشت روز شهید صبح امروز 21 اسفند 93 با حضور قائم مقام بنیاد و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در آسایشگاه جانبازان حضرت بقیه الله (عج) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم درختکاری به مناسبت بزرگداشت روز شهید صبح امروز 21 اسفند 93 با حضور سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، شادالویی معاون عمران و مسکن بنیاد، صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، عبدی نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و جمعی از مدیران کل و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در آسایشگاه جانبازان حضرت بقیه‌الله (عج) برگزار شد.

 

حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم گفت: شهید و شهادت جامعیت خاصی دارد که یکی از نمونه‌های آن ارتباط بین محیط‌زیست و فضای سالم با شهدا است. جامعیت شهید این است که انرژی‌دهنده و اکسیژن ساز جامعه در فضای معنوی است و سلامت جامعه را حفظ می‌کند.

 

وی گفت: این مراسم در روز آخر هفته منابع طبیعی و در آستانه روز شهید و به یاد شهدا انجام می‌شود و ویژگی خاص غرس نهال در این آسایشگاه ایجاد فضای سبز در این مکان برای استفاده جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

 

در ادامه این مراسم عبدی نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: امروزه از لحاظ آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی دچار چالش هستیم و از همه مردم به‌خصوص خانواده معظم شهدا می‌خواهیم در صیانت از این منابع ما را یاری کنند و امیدواریم حرکت دو سال اخیر بنیاد و غرس نهال به یاد شهدا به یک فرهنگ کلی در جامعه تبدیل شود و این ودیعه الهی و ثروت ملی را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

 

وی گفت: بنا بر آمار منتشر شده 60 درصد اکسیژن تولیدی دنیا از طریق جنگل تأمین می‌شود و به ازای هر هکتار جنگل‌کاری اکسیژن 10 نفر تأمین می‌شود و 67 تن مواد زائد از هوا حذف می‌شود.یکی از تأثیراتی که توسعه فضای سبز بر محیط دارد تلطیف هوا و جذب آلایندگی محیط است. همچنین مکان‌هایی که در آن‌ها درخت کاشته می‌شود 12 برابر بیشتر از بقیه جاها آب را به خود جذب می‌کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بوستان شهدا در تهران به‌طور کامل درختکاری خواهد شد، گفت: باید کاری کنیم که به یاد هر شهید یک نهال کاشته شود و در طول سال نیز به نحو احسن از آن نگهداری شود.

اینستاگرام
وجدانا اگه شما مدیران و مسئولین حق و حقوق آدما رو بدید اونم جانبازانو فضای دلها رو بیشتر سبز نمی کنید ؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi