شناسه خبر : 32855
شنبه 23 اسفند 1393 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنان رئیس بنیاد شهید در نماز جمعه

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیشرفت‌های امروز به ویژه در عرصه انرژی هسته‌ای مدیون شهدا است بنابراین همواره باید قدردان آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا‌، حجت‌ الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی که به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران در مصلای امام خمینی (ره) سخن می‌گفت،‌ با اشاره به 22 اسفند روز شهید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مردم ایران با تکیه بر قیام امام حسین(ع) در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی طی جنگ هشت ساله با جان و مال خود از اسلام،امام ‌،انقلاب و کشور دفاع کردند. دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی قصد داشتند انقلاب نوپای ایران و تنها انقلاب عقیدتی بعد از زمان پیامبر(ص) به رهبری امام خمینی(ره) را از بین ببرند. هرچند در این جنگ نابرابر از کودک شیرخوار تا پیرمرد 80 ساله در راه دفاع مقدس کشور شهید شدند اما اجازه ندادیم ابرقدرت‌های آن روز به اهداف خودشان دست یابند و همین مقاومت باعث شده است که کشورمان در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در عین حال گفت: همه ما در مقابل شهدا مسئول و وارث آن هستیم و باید دینمان را نسبت به آنها ادا کنیم.

شهیدی به پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: روزی بود که ابرقدرت‌ها می‌گفتند ایران علم ورود به چنین عرصه‌ای را ندارد اما همت جوانان باعث شد پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه حاصل شود و حالا که ابرقدرت‌ها از این پیشرفت‌ها درمانده شده‌اند به ناچار روبروی ما نشسته‌اند و با ما مذاکره می‌کنند. این موفقیت حاصل فرهنگ مقاومت است. فرهنگی که همواره در آن بر پیروی از ولایت و همچنین ایثار و شهادت تاکید می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: قدرت‌های بزرگ امروز دنیا در این زمینه با هم اختلاف پیدا کرده‌اند به عنوان مثال در کشوری چون آمریکا بین دو حزب سیاسی این کشور تفرقه افتاده است و این بخشی از نتیجه مقاومت سی و چند ساله ملت ایران است. در این میان نباید یاد شهدای هسته‌ای را فراموش کنیم. زیرا سهم بزرگی در پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان داشتند.

رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری از سخنان خود به رخدادهای موجود در کشورهای عراق‌، افغانستان و سوریه اشاره کرد و گفت: شرم‌آور است کشوری چون آمریکا که ادعای دموکراسی و آزادی دارد‌، با پرورش گروه‌های تروریستی و تکفیری همچون طالبان و داعش به دنبال دستیابی به منافع تفرقه‌افکنانه خود در منطقه است و برای رسیدن به این هدف کشتار کودکان و بزرگسالان را به عنوان یکی از ابزارهای وحشیانه در پیش گرفته است.در اینجا باید از سردمداران این کشور پرسید آیا واقعا شما متمدن هستید؟.

شهیدی در پایان سخنانش با اشاره به پشتیبانی همه جانبه ملت از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مردم ما همواره پشتوانه رهبری بوده و هستند و آماد‌ه‌اند منویات ایشان را در زمینه‌های مختلف محقق کنند.

اینستاگرام
سلام. بسیار نیکو و سنجیده و پخته سخنرانی نمودند.
ولی مشکلات همچنان باقیست، نه از این دولت محترم بلکه پس از جنگ شروع مشکلات برای ایثارگران شروع شده و حالا به کوه تبدیل شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ی اقای شهیدی لازم بود اول از مشکلات ایثارگران وجانبازان صحبت می کردی اون جانباز بیچاره ای که در استا خوزستان بعلت مشکلات مالی کلیه خودرا به احراج می گذارد واقعا برای متاسفیم اقایانی که دارند قانون وصف میکنند درمورد ایثارگران ولی قابلیت اجرا شدن را هرگز پیدا نمی کند اقای شهدی بزگوار یک را حل برای اجرا نشدن این همه قوانینی که درمورد جانبازان وایثارگران تصویب میشه ولی اجرا نمیشه پیدا کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi