شناسه خبر : 32883
یکشنبه 24 اسفند 1393 , 08:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمبودهای قزوین برای سفر به مناطق عملیاتی

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت:‌ امکانات موجود در ترابری استان قزوین پاسخگوی تعداد داوطلبان سفر راهیان نور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قزوین، عباس برزگر ابراهیمی در نشست خبری که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: سفر معنوی راهیان نور برنامه‌ای وسیع و گسترده است که بیش از ۱۰ سال به‌صورت رسمی در کشور آغاز شده و هرسال با استقبال بیشتری از مردم روبه‌رو می‌شود.

 

وی افزود:‌ تعداد بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی قبل از سال 85 از کل کشور حدود 400 هزار نفر بود که این تعداد در سال‌جاری به حدود پنج میلیون نفر بازدیدکننده رسیده است، در این میان در استان قزوین پیش‌بینی می‌شود در ایام عید حدود 20 هزار داوطلب به بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند که از این تعداد 7 هزار دانش‌آموز، 2500 دانشجو و حدود 12 هزار نفر از بسیج محلات است.

 

ابراهیمی اظهار کرد: بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در طی سال صورت می‌گیرد، طی 4 سال گذشته نیز با همکاری آموزش‌وپرورش اعزام دانش آموزان به‌منظور فراگیری درس آمادگی دفاعی صورت می‌گیرد که سال نخست 11 هزار دانش‌آموز،‌ سال دوم 10 هزار دانش‌آموز و سال سوم 5 هزار دانش‌آموز از استان قزوین اعزام‌شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: در بخش بسیج محلات و بسیج متخصصان هم‌اکنون آمادگی اعزام 12 هزار داوطلب راداریم و دو دستگاه اتوبوس در اختیار هر حوزه قرار داده‌ایم، این در حالی است که در حال حاضر تقاضا بیشتر از این است اما با توجه به محدودیت‌های ترابری و تاکید بر استفاده از اتوبوس‌های دارای فنی سالم که کمتر از 10 سال تولید شده‌اند؛ استان قزوین گنجایش کمی برای اعزام دارد.

 

برزگر ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد حضور خودجوش خانواده‌ها و اقشار مختلف در مناطق عملیاتی بودیم؛ استان قزوین با توجه به محدودیت در اعزام این آمادگی را دارد که در صورت حضور خودجوش خانواده‌های قزوین امکانات اسکان و تغذیه را در اختیارشان قرار دهید و هماهنگی های لازم در این زمینه انجام‌شده است.

 

وی تصریح کرد: نخستین زمان اعزام گروه‌های راهیان نور در استان قزوین 28 اسفند تا سوم فروردین و آخرین گروه اعزامی هفتم فروردین از آوج است که گروه‌های دانشجویی به مدت 5 روز و گروه‌های محلات و دانش‌آموزی به مدت 4 روز از مناطق مختلف عملیاتی ازجمله اروند، عملیات والفجر 8، شلمچه، معراج شهدا، موزه دفاع مقدس در اهواز، دهلاویه ، هویزه، طلائیه، چزابه و فکه بازدید می‌کنند.

 

جانشین فرماندهی سپاه استان قزوین یادآور شد: استان قزوین در طی سال علاقه‌مندان را به اردوهای راهیان نور غرب، بازدید از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی،‌ کردستان، کرمانشاه،‌ ایلام اعزام می‌کنند همچنین بازدید بسیج متخصصین از یگان دریایی و مناطق جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک از دیگر برنامه‌های ستاد راهیان نور قزوین در طی سال است.

 

افتتاح فاز نخست زائرسرای قزوین در خرمشهر تا پایان خرداد 94

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور در استان خوزستان در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: برای رفاه حال همشهریان در بازدید از مناطق عملیاتی زائرسرایی در شهر خرمشهر در مساحتی معادل سه هکتار و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که تجهیزاتی همچون نمازخانه، محل اقامت، زمین ورزشی، سالن غذاخوری، سوئیت مجهز و سرویس بهداشتی برای این پروژه در نظر گرفته‌شده است.

 

برزگر افزود:‌ زائرسرای خرمشهر ظرفیت پذیرش بیش از دو هزار نفر را دارد همچنین ساخت 50 سوئیت مجزا برای خانواده‌ها در این پروژه پیش بینی شده است که تاکنون فاز نخست تا قسمت نازک کاری آماده‌ شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد 94 افتتاح شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi