شناسه خبر : 32926
یکشنبه 24 اسفند 1393 , 13:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست ملاقات یک مادر شهید

مادر شهیدی که در بهشت زهرا هنگام مراسم تعویض پرچ بر سرقبور شهدای گمنام اصرار به دیدار نماینده ولی و رییس بنیاد شهید را داشت ، موفق به دیدار حضوری وبا تدبیر ودستور ویژه مشکل ایشان بررسی وار ایشان تقدیر شد.

حاشیه جالب مراسم تعویض پرچم قبور مطهر شهدا در آستانه روز شهید


پنجشنبه هفته ای که گذشت، به مناسبت گرامیداشت روز شهید، تعویض پرچم های مطهر قبور شهدا و نصب پرچم سیدالشهدا فراز قبور شهدای گمنام با حضور نماینده ولی فقیه ورییس بنیادشهید وامور ایثارگران ، جمعی از مسئولین ، خانواده های شهدا و علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شد.
در این میان درست در هنگام برگزاری مراسم تعویض پرچم یکی از مادران معزز شهدا با اصرار به دیدار حجت الاسلام شهیدی اطرافیان را متوجه حضور خود می کند.

دکتر صمیمی ، مدیر کل بنیاد شهید استان تهران که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس می باشد به خدمت این مادر شهید رسیده و میگوید مادر من در خدمت شما هستم واین مادر شهید نزدیک می آید و با زبانی گلایه آمیز اما توام با حیا و نجابت، می گوید می خواهم فقط با حاج آقا شهیدی صحبت کنم .

در این شلوغی برخی از مردم نیز شروع به اعتراض های پراکنده ای داشتند که چه اشکالی دارد ما هم خواهان دیدار با حاج آقا شهیدی هستیم. اما صدای ایشان در هیاهوی اطراف گم می شود، موضوع توسط اطرافیان به حجت الاسلام شهیدی منتقل می شود و ایشان دستور ویژه می دهند که مادر شهید را بیاورید ما برای آنها اینجا هستیم ،شهیدی به احترام مادر شهید تمام قد ایستاده ومراسم تحت شعاع این ملاقات قرار می گیرد .

وقتی مادر شهید حرف می زند، اوضاع روحی اطرافیان و حجت الاسلام شهیدی بهم ریخته و همگی منقلب می شوند. اشک ها آرام از گونه می ریزد و شاید همگی به این می اندیشند که "بعد از شهدا ما چه کرده ایم"؟

حجت الاسلام شهیدی خطاب به دکتر صمیمی می گوید مشکل این مادر را بررسی کنید و صبح شنبه به اتفاق این مادر بزرگوار شهید در دفتر من حاضر تا با قدردانی از ایشان  نتیجه بررسی مشکلات ایشان نیز اعلام شود.

با رضایت این مادر شهید مراسم طبق روال تعیین شده پیش می رود وپس از برگزاری مراسم نیز حجت الاسلام شهیدی با حضور بر قبور شهدا با برخی از خانواده های شهدایی که در محل حضور داشتند دیدار کردند.

 این اتفاق برایم آشناست. یاد افتتاحیه اورژانس بیمارستان اعصاب و روان جانبازان میلاد شهریار می افتم که حجت الاسلام شهیدی پشت تریبون در حضور مسئولین وخبرنگاران با بیان اینکه نمی توانیم پاسخگوی ایثار شهدا و خانواده های ایشان باشیم، به یکباره انقلابی در همه حضار ایجاد کرده و چشمانشان را نمناک کرد.
هنگام خداحافظی مادر شهید با حجت الاسلام شهیدی، ایشان می گوید: مادر جان من خاک پای همه خانواده و مخصوصا مادران شهدا هستم و امروز توفیق خدمت به عنوان آزمون سخت الهی و البته عنایت ذات احدیت نصیب من شده و بنده خاک چادر شما را به نمایندگی از همه مادران شهدا می بوسم و بر دیده ام می گذارم.

طبق آخرین خبری که داشتیم این دیدار امروز صبح در اولین ساعات کاری در دفتر نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید برقرار و آقای دکتر صمیمی گزارشی از روند کار ورفع مشکل این مادر شهید ارائه نمودند که موجب لبخند رضایت ایم مادر شهید را در برداشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi