شناسه خبر : 33011
سه شنبه 26 اسفند 1393 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلایه از عدم توجه وزارت راه به تخفیف بلیط هواپیما برای جانبازان

رئیس کارگروه تخصصی ایثارگران مجلس از عدم اجرای ماده ۴۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران در مورد تخفیف بلیط هواپیما و قطار به جانبازان از سوی وزارت راه و شهرسازی گلایه کرد.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران و رئیس کارگروه تخصصی ایثارگران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن گلایه از وزارت راه و شهرسازی به دلیل اجرا نکردن ماده 41 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، اظهار داشت: عدم اجرای این ماده موجب نارضایتی و گلایه بسیاری از ایثارگران شده است.

وی با اشاره به محتوای این ماده گفت: طبق این ماده جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان 70 درصد در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت 50 درصد هزینه بلیط مسافرت معاف هستند، ضمن آنکه تبصره 2 این ماده اضافه می‌کند مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک‌ بار در سال از 50 درصد تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: مدتی قبل در سوالی از وزیر راه و شهرسازی پرسیدم "چرا شرکت‌های هواپیمایی خصوصی و دولتی ماده 41 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را یا اجرا نمی‌کنند و یا به صورت ناقص اجرا می‌کنند؟" و وزیر نیز در جلسه کمیسیون عمران حاضر شد، اما مسئولان سازمان هواپیمایی قبل از طرح سوال قول پیگیری و حل مشکل را دادند و از من یک هفته مهلت خواستند، اما هم‌اکنون و بعد از گذشت نزدیک به 2 ماه متأسفانه مشکل به قوت خود باقی و این قانون بر زمین مانده است.

رحماندوست گفت: مسئولان وزارت راه در برابر این خواسته من به نمایندگی از ایثارگران می‌گویند "ما جلسه‌ای با بنیاد شهید تشکیل دادیم و صورتجلسه را برای شما می‌فرستیم". این چه جوابی است که بعد از این همه مدت از ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌دهند. وقتی کار انجام نشده 100 صورتجلسه بدون اقدام هم به درد ایثارگران نمی‌خورد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه این ماده نیاز به تدوین و تصویب آیین‌نامه ندارد، تاکید کرد: بنده دوباره به کمیسیون عمران اعلام کردم که سوال از آقای آخوندی را به جریان بیاندازند، چرا که خدمت به ایثارگران توفیق می‌خواهد که انشاء‌الله خداوند این توفیق را نصیب همه مسئولان کند.

اینستاگرام
با سلام خدمت اقای رحماندوست و دیگر دوستانی که برای ایثارگران زحمت میکشند خداقوت اما گلایه از اقای اخوندی از روزی که سر کار اومدن این بی نظمی به وجود اومد یادش بخیر اقای نیکزاد یکروز با مشکل مواجه نشدیم .بنده جهت درمان از ایلام میام تهران جانباز 70هستم هردو پا قطع پول نداشتم بلیط ازاد بخرم مجبور شدم با اتوبوس بیام پاهام ورم کردن اخه هزینه زیادی کردم چون مرکز ناباروری خصوصی بود کلینیک امیدبالاتر از بهارستان 8ملیون هزینه کردم هیچی نتیجه هم نگرفتم باید تیرماه دوباره برم
با سلام اين مسئولينيكه امور جانبازان مظلوم و بى كس كه جز خدا پشتيبانى ندارند. در اين روزگار از خدا بيخبرى بدستشان افتاده. برند يك اماربگيرند و ببينند در سال چند جانباز به تنهايى و يا با خانواده به مسافرت هوايى و يا زمينى چه داخل و چه خارج كشور ميروند. به يقين ميتوانم بگويم كه از ١٠٠درصد شايد ٥٪ درصدهم نباشند. كه اين اقايان براى تصويب و اجراى چنين قوانينى اين همه بهانه و اشكالتراشى به وجود مياورند. انگاريكه شق القمر كردند. و انگاريكه از مال باباشون ميخوان به جانبازان بدند و لطف كنند. اخه اى از خدا بيخبرها كى ميخواهيد به خودتان بياييد؟ بترسيد از خدا واز روز جزاء؟ هيچكسى هم نيست به اين از خدا بيخبرها يك تذكرى و يا اعتراضى بكنه واقعاً معلومه چه خبره؟ و شك نكنيد كه يكى از مشكلات اصلى تماميه جانبازان در رابطه با قوانين و رسيدگى به مشكلات جانبازان خود بنياد است. كه هيچ اراده اى براى بهبود وضع جانبازان در همه موارد در مقامات و بدنه بنياد وجود ندارد. و تا زمانيكه چنين جوى حاكم هست. هركاريكه بكنيم فقط زور الكى هست و بس. فقط مگر اينكه خدا بداد ما جانبازان برسد. وإلاه از اين مسئولينيكه امور جانبازان و ازادگان و خانواده شهدا بدستشان سپرده شده. هيچ ابى گرم نميشود. و هيچ مسئولى هم پاسخگو نيست كه نيست. ديگه چيزيهم به روزهاى اخر عمرمونم نمونده انشاألاه كه اين روزهاهم هرچه زودتر ميگذرد و تمام ميشود. و در ان دنيا ما ميدانيمو برخی مسئولين از خدا بيخبر.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi