شناسه خبر : 33057
یکشنبه 02 فروردين 1394 , 22:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلیقه بنیاد شهید

مهدی- لطفا" درباره فرق امتیازات فرزندان شهید در قانون برنامه پنجم که همانند جانبازان 50 درصد و بالاتر تلقی میشدند با قانون جامع ایثارگران که این امتیاز از انان سلب شده است را شفاف سازی کنید که آیا فرزندان شهید همچون برنامه پنجم مانند جانبازان 50 درصد از امتیازات مقرر همانند قبل استفاده کنند مانند معافیت از مالیات حقوق و دستمزد و بازنشستگی و حق ایثارگری که این موارد اصلا در قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران دیده نمی شود و به نظر بالکل حذف شده است!

 فقط در یک تبصره اصلاحی فرزندان شهید و همسران شهید را ایثارگر تلقی نموده اند که برای شخص ایثارگر در قانون خدمات رسانی تعریف مشخصی به از لحاظ تعلق امتیازات فوق به میان نیامده است و تعیین تکلیف آن را بر عهده بنیاد و تصویب هیات وزیران به طور سلیقه ای گذاشته اند یعنی بنیاد شهید در دادن هر نوع امتیاز به فرزند شهید کاملا میتواند سلیقه ای عمل بنماید و به تصویب هیات وزیران برساند که این دور از انصاف میباشد!

اینستاگرام
آقا مهدی منظورتون اینه که بند الف مادۀ 44 حذف شده ؟! - قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تا حدود اواخر سال 1395 اعتبار دارد ( منظور دوران آزمایشی بودن آن است ) پس چطور ممکنه این امتیاز از آنان سلب شده باشد ؟! لطفا زود جواب بدهید و بنویسید این اطلاعات را از کجا کسب کنیم چون بنیاد روزهای عادی هم پاسخگو نیست چه رسد به روزهای تعطیل .... - اگر هم بپرسیم میگه : هنوز ابلاغ و بخشنامه ای نیامده ........ طبق معمول .
ماده44 : دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، در جهت حفظ كرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی ، فرصت ها ، امكانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر ، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان،آزادگان و افراد تحت تكفل آنان، اقدامات زیر را انجام می دهد :

الف) فرزندان شهدا از كلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخص جانباز پنجاه درصد و بالاتر به استثناء تسهیلات خودرو و حق پرستاری و كاهش ساعت كاری برخوردارند . امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی شود به این معنی هست که تا پایان برنامه پنجم معتبر هست ولی در قانون جامع ایثارگران که قانون ماخر هست و از این به بعد قانون مستند و مستدل بدون تاریخ انقضا میباشد مرجع قانونی میباشد و از این به بعد به این قانون رجوع میشود و قوانین دیگر بی اعتبار هستند و امتیاز فوق الذکر متاسفانه در قانون جامع ایثارگران منعکس نشده است یعنی فرزند شهید با فرزند یک جانباز 25 درصد هیچ فرقی ندارد
جواب : خیر این امتیازات از آنها سلب نشده است . میتوانید از آقای یوسف مجتهد بپرسید یا تحت عنوان بند الف مادۀ 44 آنرا سرچ کنید .
امیدوارم پیگیر ناراحتی ما جانبازان بسیجی و سرباز سپاه از اجرا نشدن مواد 38 و 39 قانون جامع خدمات ایثارگران توسط سپاه و انعکاس این ناراحتی از تضییع حقوقمان به سران سپاه بشوید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi