شناسه خبر : 33158
یکشنبه 09 فروردين 1394 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالیت‌های قرارگاه جهادی نجف در آبادان و خرمشهر

تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نیروی قرارگاه جهادی نجف با هدف کمک به افراد کم بضاعت در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه شرکت کرده‌اند

قرارگاه جهادی نجف با هدف ارائه خدمات عمرانی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به مردم محروم در شهرهای آبادان،خرمشهر و مینو شهر و حومه آن‌ها مشغول خدمات رسانی است.

آرمین معصومی دبیر قرارگاه جهادی نجف در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بیش از 1000 نیروی داوطلب جهادی در مرحله اول برای فعالیت در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر مستقر شده‌اند.

وی افزود: اعضای قرارگاه جهادی نجف در شهرستان آبادان در 8 نقطه به افراد کم بضاعت و محروم در کارهای عمرانی کمک می‌کنند.

معصومی با اشاره به شیوه شناسایی افراد کم بضاعت از طریق تحقیق و پرس و جو از ساکنین محلی گفت: در مرحله دوم فعالیت‌های جهادی قرارگاه نجف حدود 800 نفر از تاریخ 5 فروردین برای ادامه فعالیت‌های جهادی به منطقه اعزام شده‌اند. این فعالیت ها از 20 اسفندماه فعالیت جهادی در خوزستان آغاز شد و این فعالیت تا روز 15 فروردین امسال ادامه دارد.

دبیر قرارگاه نجف گفت: نیروهای جهادی قرارگاه جهادی نجف در ۶۸ روستا از روستاهای خوزستان به ارائه خدمات می‌ پردازند.

آرمین معصومی در گفت‌و‌گو باخبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: یک هزار نفر از نیروهای جهادی قرارگاه نجف در حال خدمت رسانی در روستاهای خوزستان هستند.

وی درباره نوع فعالیت‌های گروه جهادی قرارگاه نجف بیان کرد: عمده فعالیت‌های نیروهای جهادی قرارگاه نجف عمرانی است. البته خدمات فرهنگی و پزشکی هم ارائه می‌شود.

فعالیت‌های عمرانی قرارگاه

فعالیت‌های جهادی گروه نجف در بخش‌های گوناگون است که شامل کمک به ساخت و تکمیل مسکن برای افراد کم بضاعت نیز هست.

یکی از ساکنان منطقه ذوالفقاری آبادان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: زمانی که بارندگی می‌شود تمام آب کوچه در جلوی خانه ما جمع می‌شود و به دلیل ارتفاع کم منزل ما این آب‌ها وارد منزل می‌شود و زندگی ما همواره در مواقع بارانی مختل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلا معلم حق التدریسی بوده و هم اکنون مشغول کار آزاد است، افزود: بضاعت مالی من اندک است و توان حل این مشکل را ندارم و سال‌ها است که به محض بارندگی آب تمام خانه و زندگی ما را فرا می‌گیرد.

امید امیدی از فعالان قرارگاه جهادی نجف درباره حل مشکل این شهروند آبادانی بیان کرد: برای کمک به این خانواده مصالح لازم را برای افزایش ارتفاع خانه خریداری کردیم و کار آن را آغاز کردیم.

وی افزود: با تلاش دوستان در روز‌های آینده مشکل جمع شدن آب هنگام بارندگی در این خانه رفع خواهد شد.

اردلان نجاح دیگر فعال جهادی قرارگاه نجف اظهار کرد: یک خانواده یتیم دیگر نیز در منطقه کم برخوردار ذولفقاری آبادان شناسایی شد که توان ساخت مسکن برای خود را نداشتند و با کمترین امکانات در یک خرابه زندگی می‌کردند.

 

وی عنوان کرد: کار ترمیم و ساخت مسکن برای این خانواده نیز توسط جهادگران قرارگاه نجف در حال انجام است و با تلاش مضاعفی که جهادگران از خود نشان داده‌اند ان شالله به زودی این خانواده یتیم صاحب مسکن خواهد شد.

نجاح افزود: کار ترمیم مسکن برای 6 خانواده کم بضاعت شناسایی شده در این منطقه نیز در حال انجام است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi