شناسه خبر : 33183
دوشنبه 10 فروردين 1394 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدیه تولد ازخدا

شهدای ایران نوشت:

خواندن سنگ مزار شهدا و حساب کردن سن شان در زمان شهادت یکی از پرتکرارترین کارهایی است که هنگام گذر از گلزار شهدا انجام می دهیم تا این موضوع برایمان روشن تر شود که رزمندگان و فرماندگان غیور ۸ سال دفاع مقدس را جوانان بیست و چندساله کشور تشکیل داده بودند. 

شهیدی که هدیه تولدش را از خدا گرفت + عکس

شهید علی اکبر ابراهیمی شهید جوانی است که خواندن سنگ مزارش شاید بیشتر از سایر شهدا توجه رهگذران را به خود جلب کند. شهیدی که زمان شهادت دقیقا ۲۰ سال داشت تا هدیه تولد بیست سالگی اش را فقط از خدا بگیرد. این شهید جوان متولد ۲۵ اردیبهشت ۱۳۴۵ بود که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۵ در منطقه مهران به شهادت رسید.

شهیدی که هدیه تولدش را از خدا گرفت + عکس


در وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است: 

«ای ملت عزیز! وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانید و بدان عمل کنید. خیلی‌ها بعد از شهادت وصیت‌نامه به جای گذاشتند. اگر من بدانم که به همان وصیت‌نامه‌ها عمل می‌شود، دیگر هیچ نخواهم نوشت؛ چرا که پیام شهدای دیگر است و آن این است که امام را هیچ‌گاه از یاد نبرید و پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت باشید.
قرآن بخوانید؛ زیرا، کلام خداست. دعا بخوانید؛ چون دعا سخن شما با خدای عزوجل می‌باشد. نمازهای جماعت‌ و جمعه‌ را با شکوه برقرار کنید که قلب دشمن به درد آید.

به خانواده‌های شهدا، اسراء و مفقودین احترام بگذارید که چشم و چراغ این ملتند. همیشه خود را جای آنها بگذارید تا بیشتر به یاد آنها باشید و بدانید که خدا فرموده: « من جانشین شهدا در خانواده‌هاشان می‌باشم. »
همیشه به یاد شهیدان باشید و هر از گاهی به دیدن‌شان بروید تا شما روحیه‌ بگیرید و آنها نیز خشنود باشند و تسلی دل برای آنها باشید.
پیامم به محصلین این است که در دو جبهه بجنگند که در دنیا و آخرت خشنود باشند.
این را باید بدانید که جبهه به ما نیازی ندارد؛ بلکه ما به جبهه نیاز داریم؛ چرا که محل خودسازی و دانشگاه انسان‌سازی است.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi