شناسه خبر : 33256
شنبه 15 فروردين 1394 , 09:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیریت راهیان نور توسط شهدا

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی و گردشگری بسیج گفت: ستادها و مراکز راهیان نور تنها به دنبال تسهیل در اجرای اردوها هستند و یقینا مدیریت این حرکت فرهنگی با خود شهدا است.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی و گردشگری بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، راهیان نور را یک حرکت فرهنگی زودبازده خواند و افزود: اردوهای راهیان نور در واقع یک عملیات فرهنگی و سازماندهی شده‌ای است که نمونه مشابهی در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب موجبات فرهنگ‌سازی در حوزه راهیان نور شده است، افزود: در سال‌های اخیر با عنایت خداوند و بیانات روشنگرانه امام خامنه‌ای، راهیان نور به جایگاهی رسیده است که دیگر نیاز به فرهنگ‌سازی ندارد و این عملیات فرهنگی به یک فرهنگ مقاومتی تبدیل شده است.

 

حجت‌الاسلام دیباجی ادامه داد: اخیرا که در پادگان دو کوهه بودم، دیدم که بسیاری از خانواده‌ها با خودرو شخصی خود برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور حاضر شده‌اند و در چادرهای مسافرتی شخصی خود مستقر بودند. این موضوع نشان از شکوفایی اثرات راهیان نور دارد و ما خوشحال هستیم که مردم بصیر کشورمان به اهمیت این حرکت فرهنگی پی برده‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به استقبال پرشور جوانان برای خادمی شهدا، گفت: گاهی اوقات می‌بینیم که خادمان جوان شهدا در گوشه‌ای از زیارتگاه‌ها با خود خلوت کرده و به راز و نیاز با پروردگار خود مشغولند و این دقیقا مشابه همان احوالات شهدا و رزمندگان ما در شب‌های عملیات بود.

 

وی با بیان اینکه 22 هزار نقر برای خادمی شهدا اعلام امادگی کرده بودند، افزود: این در حالی بود که ظرفیت ما برای جذب خادمین شهدا فقط 4200 نفر بود و مجبور شدیم خادمین مورد نیازمان را به صورت گزینشی از بین داوطلبان انتخاب کنیم و آنها را به زیارتگاه‌های شهدا دعوت کردیم.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان اردویی و گردشگری بسیج گفت: هفته گذشته من در حالی که از معراج شهدای پادگان محمودوند بازدید می‌کردم دیدم که چند نفر از داوطلبان خدمت به زائران شهدا که برایشان دعوتنامه ارسال نشده بود، به منطقه آمده و ملتمسانه تقاضای خدمت به زائرین شهدا را داشتند؛ یکی از این افراد یک فرد جانباز و دونفر دیگر نیز نوجوان بودند.

 

وی با بیان اینکه این قضیه یک نشانه و پیام برای ما است،افزود: این قضیه نشان می‌دهد که هم نسل جوان جامعه در خط مقاومت قرار گرفته است و هم رزمندگان دیروز در خط انقلاب و شهادت باقی مانده‌اند و این در حالی است که بسیاری از غرب زدگان معتقدند که رزمندگان دفاع مقدس از انقلاب اسلامی نا امید هستند.

 

حجت‌الاسلام دیباجی در ادامه گفت:ستادها و مراکز راهیان نور تنها به دنبال تسهیل در اجرای اردوها هستند و یقینا مدیریت این حرکت فرهنگی با خود شهدا است.

 

وی با اشاره به افزایش کاروان‌های خارجی برای حضور در راهیان نور، گفت: من با مترجم یکی از این کاروان‌ها که از عراق آمده بودند صحبت کوتاهی داشتم که وقتی از آن فرد علت حضورشان در این مناطق را پرسیدم گفت ما سال گدشته به مناطق جنگی ایران آمدیم و در این سفر توانستیم معنویات بسیاری بدست آوریم و امسال نیز به این مناطق مقدس آمده‌ایم.

 

حجت الاسلام دیباجی در پایان گفت: امروز شاهد گسترش راهیان نور با یک سرعت بی‌نظیر هستیم و امیدوارم نتایج مطلوب این اردوها به زودی برای تمام مردم جهان روشن شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi