شناسه خبر : 33297
شنبه 15 فروردين 1394 , 12:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهمان‌نوازی از زائران راهیان نور

جانشین دبیرقرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت:اردوهای راهیان نور نوروز 94 با امنیت کامل برگزار شد و مردم خوزستان، مردم دیندار و ولایتمدار هستند و شان و منزلت بالایی دارند و مهمان نوازی شان از مهمانان شهدا ستودنی است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پوری با اشاره به نقش مردم غیور خوزستان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نقش مردم استان خوزستان در دفاع مقدس بی‌بدیل است و خوزستان همان سرزمینی است که امام امت در رثای آن گفت: «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد». خوزستان به تنهایی نقشی پراهمیت در خلق حماسه‌های دوران دفاع مقدس داشته و از سوی دیگر فرهنگ متعالی دفاع مقدس نیز به گونه‌ای خاص به خوزستان وابسته است، زیرا حماسه‌های بزرگی از رشادت‌ها، جانبازی‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های خالصانه و صادقانه مردان، زنان، جوانان و پیران این کشور در سرزمین خوزستان خلق شده است،به گونه‌ای که وقتی از خوزستان می‌گوییم، دوران دفاع مقدس به خاطرمان می‌آید و از طرف دیگر وقتی از دفاع مقدس سخن می گوییم به یاد استان شهیدپرور خوزستان می‌افتیم.

 

وی با اشاره به تقدیم شهدای زیادی توسط خوزستان به اسلام و انقلاب گفت:شهید فهمیده و بهنام محمدی و هزاران نوجوان دیگر نیز در این دیار حماسه آفریدند و به فیض شهادت نائل آمدند و بدین‌سان از همین جا بود که شهیدان بر بال ملائکه نشستند و آسمانی شدند.

 

سرهنگ پوری خاطرنشان کرد: خوزستان سرزمین منابع انسانی غنی و مردمی خونگرم و دوست داشتنی است ، مردمی پرتلاش و صبور، ولایتمدار و جسور که برای دوام و استمرار انقلاب اسلامی و برای دفاع از سرزمین ایران اسلامی از جان و هستی خود دریغ نمی‌کنند و هنوز هم آماده جانفشانی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به شایعاتی مطرح شده در روزهای اخیر گفت: این روزها در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر حمله به کاروان راهیان نور در شوش منعکس شده بود که خوشختانه از سوی مسئولین محلی تکذیب شد. طی بررسی‌های به عمل آمده معلوم شد که هیچ حادثه‌ای مربوط به کاروان‌های راهیان نور رخ نداده است.در هر شهری یک سری رفتارهای محلی وجود دارد که نشات گرفته از فرهنگ عمومی وبومی استان است و استان خوزستان مستثنی از این قضایا نیست. مردم شوش یکسری آداب و سنن دارند که با یک سری رفتار خاص ممکنه همراه باشد و آن اینکه، در تشییع اموات خود مراسمی همچون تیراندازی هوایی دارند که همین عملشان با واکنش نیروی انتظامی مواجه شده است اما این قضیه هیچ ارتباطی با کاروان‌های راهیان نور ندارد.

 

جانشین دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: مناطق عملیاتی فتح المبین و کرخه در شهرستان شوش با آغاز سفرهای نوروزی میزبان کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور بوده است که در حال حاضر کاروان‌های راهیان نور با امنیت کامل در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

 

سرهنگ پوری گفت:مردم خوزستان مردم مهمان نواز هستند و شان و منزلت بالایی دارند و رسم مهمان نوازی را به خوبی به جا می‌آورند و مثل همه ما ایرانی‌ها معتقدند که مهمان حبیب خداست؛ آن هم مهمانانی که برای دیدار شهدای این خطه وارد خوزستان شده‌اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در صدد مخدوش کردن راهیان نور هستند، گفت: راهیان نور، یکی از بزرگترین عملیات‌های فرهنگی کشور است و دشمن به دلیل تاثیرگذاری این عرصه فرهنگی،از هر پتانسیلی برای ضربه زدن به آن استفاده می‌کند و از نظر رسانه‌ای تلاش دارد تا راهیان نور را بی‌ثمر معرفی کند، چرا که از انتقال فرهنگی ایثار و شهادت به نسل های امروزی وحشت دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi