شناسه خبر : 33315
شنبه 15 فروردين 1394 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حامی و همراه راهیان نور

نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به شعار امسال راهیان نور گفت:راهیان نور یکی از مصادیق تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

به گزارش ایسنا،دکتر حسام‌الدین آشنا اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کردند،این توفیق و افتخار نصیب بنده شده است که مسیر راهیان نور را دنبال کنم و واقعیت اینکه هر سال که انسان به مناطق عملیاتی جنوب مشرف می شود یک معرفت جدیدی پیدا می‌کند.‌

یک نگاه به راهیان نور می‌تواند این باشد که عده‌ای از جنس کسانی که در دوران دفاع‌ مقدس بوده‌اند نگران از دست رفتن خاطره و ارزش‌های دفاع مقدس هستند و باید برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها فداکاری کنند و همانطور که در دفاع مقدس جنگیدند امروز باید انتقال دهنده آن دوران باشد. دولت باید در مورد ارزش‌های دفاع مقدس احساس وظیفه کند و با همراهی و حمایت واقعی از این حرکت این راه را ادامه دهد.

 

وی ادامه داد: هر حوزه از دولت باید وظیفه ذاتی خود نسبت به راهیان نور را انجام دهد بدون اینکه ردیف بوجه مستقلی وجود داشته باشد، یعنی بهداشت و درمان وظیفه دارد سلامت زائرین را با دقت پیگیری کند. وزارت راه و شهرسازی موظف است که مسیرهای ورودی و خروجی این مناطق را تامین کند. وزارت نیرو موظف است که آب و برق این مناطق را تامین کند، دولت وظیفه دارد و باید وظایفش را نسبت به این قضیه انجام دهد.

 

آشنا با طرح این سوال که دولت و ملت در کجای تاریخ ایران به همدلی و همزبانی رسیده‌اند؟ بیان کرد:‌اگر بخواهیم این همدلی را حفظ کنیم حول محور ارزش‌های دفاع‌مقدس می‌توانیم این حفاظت از همدلی دولت و ملت را انجام دهیم و ولت یازدهم تلاش می‌کند که وظایف خودش را نسبت به مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد مرکزی راهیان نور انجام دهد.

 

نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور اضافه کرد: مجموعه فعالیت‌ها در سه حوزه انجام می‌شود در حوزه زیر ساختی، ما سال به سال با ارتقاء وضعیت یادمان‌ها، جاده‌ها و امکانات خدماتی مواجه هستیم و در سال‌های اخیر تحولات شگرفی نسبت به جنبه‌های خدماتی و زیر ساختی اتفاق افتاده است البته ما راه طولانی را داریم تا بتوانیم این خدمات را تکمیل بکنیم.

 

وی گفت: در طول سالیان گذشته نگاه مقام معظم رهبری به راهیان نور نگاه تشویق همراه با حساسیت بوده است که در دیدار مسئولان راهیان نور، ایشان دغدغه‌هایشان را صریح بیان کردند، باید نتیجه بخش محتوایی راهیان نور تقویت امید و همدلی و اعتماد مردم به مسئولان باشد.

 

آشنا راهیان نور را یکی از مصادیق تحقق شعار "ما می‌توانیم" عنوان کرد و گفت: راهیان نور با امکانات خیلی کمی شروع کرد ولی امروز تبدیل به بزرگ ترین حرکت فرهنگی کشور شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایده "ما می‌توانیم" ایده دفاع مقدسی است و این ما می‌توانیم‌ها معطوف به توانستن‌های متعدد خواهد بود و از این مسیر، می‌توانیم یک ایران قدرتمند را بسازیم.

 

مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار کرد: امروز یک همدلی خوبی در مورد دفاع مقدس و راهیان نور وجود دارد که به کسی اجازه تخریب آن را نمی‌دهد. امروز کسانی که جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند نسبت به دفاع مقدس سر تعظیم فرود می‌آورند.

 

آشنا در پایان گفت: ما به راهیان نور دو نگاه رسانه‌ای داریم یک نگاه واقع محور و یک نگاه فرآیند‌محور؛ نگاه واقع محور به دنبال حادثه و قصه می‌گردد اما نگاه فرآیند‌محور به دنبال معنا بخشی به این اماکن و واقعیت‌ها است و اگر نگاه ما چنین شد در خواهیم یافت که در طول سال راهیان نور وجود دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi