شناسه خبر : 33336
یکشنبه 16 فروردين 1394 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالیت‌های قرآنی بنیاد شهید

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سال گذشته آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن با حضور اساتید شاخص ویژه کارکنان بنیاد شهید، ایثارگران و خانواده‌هایشان برگزار شد و در سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

حسینعلی بیات، مدیرکل فرهنگی ـ هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این بنیاد در سال گذشته گفت: در یک‌سال گذشته، طبق معمول سال‌های قبل، فعالیت‌های قرآنی را در سه بخش تقسیم کرده‌ایم.

وی به امور آموزشی اشاره کرد و افزود: در سال 93، آموزش، روخوانی و روان‌خوانی را با اساتید شاخص برگزار کردیم و برای سال 94، تشکیل، ترویج و توسعه جلسات قرآنی را به صورت سنتی ادامه خواهیم داد و این کار باعث احیای نهضت قرآن‌خوانی،   می‌شود.

بیات تصریح کرد: در سال 93، نشستی با مولفین کتاب‌های قرآنی مدارس دوره ابتدایی در بحث روخوانی قرآن با همکاری اداره کل شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش صورت گرفت که در روند برگزاری 45 همایش یک روزه در سراسر کشور، شش هزار نفر از مربیان قرآنی سراسر کشور را آموزش دادیم و 14 هزار نسخه آموزشی بین مربیان توزیع کردیم.

وی ادامه داد: در بحث آموزش، «طرح قرآن در خانه» ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به صورت جزء به جزء قرآن در فروردین 94 انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگی ـ هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با نگاهی اجمالی به فعالیت‌های سال 93، افزود: آموزش سه دوره نهج‌البلاغه،  برگزاری نمایشگاه کتاب نهج‌البلاغه، آموزش مهدویت، استفاده از اساتید مرکز تخصصی قم در اردوهای زیارتی، برگزاری طرح ملی حفظ قرآن، توزیع جزوات معارف و کتاب‌خوانی در ماه رمضان از جمله فعالیت‌های سازمان است.

وی در ادامه افزود: برگزاری طرح موضوعی احکام در مناسبت‌ها، توزیع ادعیه، زیارات، برگزاری مسابقات قرآنی بنیاد شهید در رشته حفظ، مفاهیم و تفسیر در سه مرحله، برگزاری مسابقه تحقیق و پژوهش، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوعات قرآنی، برگزاری کارگاه آموزشی نماز، برپایی نمایشگاه قرآنی، راه‌اندازی سایت نوید ایثار و تعامل با سازمان‌های قرآنی از دیگرفعالیت‌های قرآنی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 93 است.

 

اینستاگرام
من یک فعال قرانی هستم فرزند جانباز از تشویقهای که میشه واز خدماتی که مگید چرا ما ندیدیم؟چرا برای ما کلاسهای تخصصی صوت ولحن نمیذارین؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi