شناسه خبر : 33358
یکشنبه 16 فروردين 1394 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادای دین به شهدا

فرماندار شهرستان پیشوا با تاکید بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: بی‌شک زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی و در حماسه هشت سال دفاع مقدس سهمی بسزا و بی‌بدیل داشته‌اند.

به گزارش «ایثار»، عباس ملکوتی‌خواه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با تاکید بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: بی‌شک زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی و در حماسه هشت سال دفاع مقدس سهمی بسزا و بی‌بدیل داشته‌اند.

وی گفت: ترویج نقش مادران و همسران شهدا در روند پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی مستلزم پیوندی استوار با الگوپذیری از جایگاه و نقش بانوان بزرگ فداکار تاریخ اسلام است و در همین راستا 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام‌البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و فرصتی است برای پاسداشت آن بانوی فداکار و تکریم مادران و همسران شهیدی که با لبیک به رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرزندان و همسران خود را برای جان نثاری و دفاع از اسلام و انقلاب تشویق کردند

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: حضرت ام‌البنین (س( که چهار فرزندشان در روز عاشورا در مسیر حق و حقیقت و دفاع از ولایت به شهادت رسیدند الگوی مناسبی برای زنان ما هستند تا با توجه به شخصیت ایشان بتوانند در مسیر حق و رضای الهی حرکت کنند.

وی تکریم مادران و همسران شهدا را ادای دین به شهدا دانست و بیان داشت: مادران و همسران شهدا با استقامت، صبر، شکیبایی و گذشت سهم بزرگی در تاریخ انقلاب دارند و وظیفه همه مسئولان است تا همواره جویای حال آنان بوده و تلاش و توان خود را در جهت رسیدگی به امورات آنان به کار گیرند.

ملکوتی‌خواه با بیان اینکه دشمنان فکر و اندیشه جوان ایرانی را نشانه گرفته‌اند، افزود: تبیین آرمان‌های شهدا و انتقال آن به نسل جوان سدی محکم در مقابل تهاجم نرم دشمن است و تا زمانی که یاد و اندیشه شهدای گرانقدر ایران اسلامی در اذهان جوانان تداعی می‌شود دشمن نمی‌تواند کوچکترین نفوذی در افکار آنان داشته باشد.

فرماندار شهرستان پیشوا دعای خیر خانواده شهدا را بدرقه راه انقلاب و نظام خواند و متذکر شد: مادران و همسران شهدا با قلب پاک و زینب گونه خود همواره چشم انتظار دستاوردهای بیش از پیش ایران اسلامی هستند و با پیوندی عمیقی که با ولایت دارند در دفاع از آرمان‌های امام و شهدا و در پیروی از رهبر معظم انقلاب جان‌نثارانه گام بر می‌دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi