شناسه خبر : 33397
دوشنبه 17 فروردين 1394 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشارکت آزادگان و هنرمندان

خبرگزاری تسنیم: جانشین مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان گفت: مؤسسه پیام آزادگان برای سال جدید اقدام به تولید یک سمفونی یا اوپرا به نام «صبر و پایداری» کرده است.

فریبرز خوب‌نژاد، جانشین مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از فعالیت جدید این مؤسسه خبر داد و گفت: مؤسسه پیام آزادگان برای سال جدید اقدام به تولید یک سمفونی یا اوپرا به نام «صبر و پایداری» کرده است. مذاکرات اولیه تولید این سمفونی صورت گرفته و به تصویب رسیده است و با جمعی از آهنگ‌سازان کشور نیز صحبت‌هایی شده تا این کار در بهترین شرایط موجود انجام شود.

وی با اعلام این خبر اضافه کرد: درحال حاضر نیمی از کار انجام شده و مؤسسه در مرحله انتخاب آهنگ‌ساز و خواننده است که به‌زودی به تصمیم نهایی دست خواهند یافت.

جانشین مدیرعامل مؤسسه پیام آزادگان اظهار داشت: هدف نهایی مؤسسه پیام آزادگان از تولید این اوپرا یا سمفونی معرفی واژه اسارت است که در فرهنگ معمول جامعه بسیار مظلوم واقع شده است. در فرهنگ دفاع مقدس و ترویج صبر و ایستادگی آزادگان پررنگ‌ترین و سازنده‌ترین نقش را داشته‌اند؛ تلاش می‌شود در این سمفونی این مفهوم به نمایش گذاشته شود.

خوب‌نژاد از فعالیت دیگری در مؤسسه خبر داد و گفت: همچنین اقدام دیگری در حوزه موسیقی مؤسسه پیام آزادگان در حال انجام است. اسراء در اردوگاه‌ها سرودهایی را اجرا می‌کردند که به لحاظ تکنیکی شاید خیلی خاص نباشد اما مؤسسه تصمیم دارد آن سرودها را بازسازی کرده و نسخه اورجینال آن توسط خود آزادگان اجرای دوباره شود. بعد اجرای آزادگان مرحله آهنگ‌گذاری انجام شده و توسط هنرمندانی مطرح کشوری اجرای نهایی گردد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi