شناسه خبر : 33399
دوشنبه 17 فروردين 1394 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور سردار انصاری در مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام بنیاد شهید گفت: محور ارتجاع منطقه با سرکردگی خادم‌الحرمین که متجاوز از آب در آمده، مقابل مظلوم ایستاده است. امروز اگر در یمن مقاومت است به این دلیل است که فرزندان مقاومت از مادران و همسران شهدا الگو می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تکریم از مادران و همسران شهدا با حضور سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و حمیدعلی صمیمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ و جمعی از مدیران بنیاد صبح امروز، 15 فروردین، در تالار سیدالشهداء(ع) برگزار شد.

سردار انصاری در این مراسم با اشاره به سالروز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده و امسال بنیاد شهید در سراسر کشور به همین مناسبت امروز و فردا را با برنامه‌های پاسداشت از این عزیزان روز کاری خود را آغاز می‌کند، زیرا معتقدیم پاسداشت دلاورمردی‌ها و حماسه‌های شهدا به زندگی کاری و شخصی برکت می‌دهد. امیدوارم امسال که سال دولت، ملت همزبانی و همدلی نام‌گذاری شده است، اوج همکاری و همدلی ملت و دولت باشد. ملتی که در طول این 36 سال همیشه پشتیبان دولت بوده است.

وی افزود: بنیاد شهید افتخار دارد امروز با حضور 500 نفر از مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مراسم پاسداشت از این عزیزان را برگزار کند. حضرت ام‌البنین(س) جایگاه والایی در تاریخ اسلام دارد، کسی که هم همسر شهید و هم مادر چهار فرزند شهید است، فرزندانی که در حادثه کربلا برای راه امامت و ولایت جان داده‌اند. دو فراز از زندگی این بزرگوار کافی است برای آنکه به شخصیت والایش پی ببریم. کسی که علی‌رغم اینکه مادر چهار شهید است یک انسان فداکار و ولایی است و به‌دنبال امامت و ولایت و پیروزی حق بر باطل بوده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرازهای تأثیرگذار زندگی حضرت ام‌البنین(س) گفت: وقتی 4 پسر حضرت ام‌البنین یعنی عباس، عثمان، عبدالله و جعفر وارد عرصه دفاع از حریم دین شدند و مادر آن‌ها را به میدان جنگ می‌فرستاد سفارش می‌کرد که در رکاب امامتان باشید و راه ولایت را بر دوستی و عاطفه مادری ترجیح می‌داد. بعد از شهادت فرزندانش که در مدینه بود وقتی شبیر خبر شهادت فرزندانش را می‌آورد او از امام حسین(ع) و وضعیت او خبر می‌خواست که بعد از شنیدن خبر شهادت امام شیعیان، او گفت: «شبیر رگ قلبم را پاره کردی» یعنی شدت علاقه و بلندمرتبگی او در ولایت و امامت نشان داده می‌شد و فرزندانی را که نظیر نداشتند در راه ولایت می‌داد. امروز مادران شهدای ما نیز این بانوی فداکار را الگوی خود قرار داده‌اند. کسانی که به وصیت فرزندان خودشان را که می‌گفتند رهبر خود را تنها نگذارید به مرحله عمل رساندند و به‌تأسی از حضرت ام‌البنین(س) وفای خود را به ولایت نشان می‌دهند.

سردار انصاری در ادامه تصریح کرد: شهید مطهری در این باره می‌گوید: «اگر شهادت هنر مردان خداست پرورش 4 شهید کربلا در دامن یک مادر هنرمندی بزرگتری را می‌طلبد که حضرت ام‌البنین(س) این هنرمندی را از آن خود کرد.» همسران شهدا برای زندگی خود یک مجاهد را انتخاب کرده و به جبهه اعزام کردند و بعد از شهادت آنان با پرورش فرزندانشان در تمام عرصه‌های امروز نقش آفرینی می‌کنند. وظیفه ما در این رابطه را مقام معظم رهبری این چنین عنوان می‌کنند: «وظیفه قدردانی از ایثارگران وظیفه‌ای‌ است عینی، تعینی و همیشگی». خوشبختانه بنیاد شهید امروز خود را موظف می‌داند که در این راه گام بردارد و به بهترین وجه وظیفه‌اش را انجام دهد.

وی با اشاره به نقش خانواده‌های شهدا در جامعه اسلامی گفت: امروزه مادران و همسران شهدا با صبر خود اسلام را روسپید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند. صبر آنان باعث شد نظام سلطه علی‌رغم همه زورگویی‌ها امروز ما را در حقوق هسته‌ای‌مان به رسمیت بشناسند. چون امروز خط مقاومت و ایستادگی را مادران و همسران ایثارگران ادامه می‌دهند. اگر نظام سلطه امروزه مجبور است اعتراف کند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و تیم مذاکره کننده در این راستا فعالیت می‌کند همه به‌برکت خون شهدا است و نتیجه ایستادگی و مقاومت خانواده‌های شهدا است. دیروز در صحنه دفاع و دین و ولایت، فرزندان شما مادران عزیز برای دفع تجاوز مبارزه کردند و امروز برادران شهدا و فرزندان ایثارگران در صحنه‌های اقتصادی، هسته‌ای، فضایی، موشکی، نانو و همه پیشرفت‌های علمی به‌تبعیت از شهدا و شما استقامت می‌کنند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در رتبه‌های علمی دنیا گفت: امروز ما ششمین قدرت موشکی دنیا هستیم و امروز دنیا و جهان اسلام به این روحیه نیاز دارد، به‌خصوص زمانی که محور ارتجاع منطقه با سرکردگی خادم الحرمین که متجاوز و کودک‌کش از آب در آمده مقابل مردم مظلوم ایستاده است. امروز اگر در یمن، سوریه، فلسطین، غزه و... مقاومت است به این دلیل است که فرزندان مقاومت از فرزندان و همسران شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس الگو می‌گیرند.

در این مراسم از مادران و همسران شهدا با حضور قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شد. ربابه خداکرم مادر شهید مهدی و همسر شهید محمدحسین بلوچ، صدیقه بابان‌پور مادر شهید محمد و همسر شهید رمضانعلی رضاخانی و پروین پارساسرشت مادر شهیدان پژمان و پیمان و همسر شهید روح‌الله کمیجانی در این مراسم تجلیل شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi