شناسه خبر : 33437
دوشنبه 17 فروردين 1394 , 15:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدال افتخار متعلق به مادران شهدا است

استاندار کردستان در آیین تکریم مادران و همسران شهدا در سنندج، گفت: مدال افتخار در جامعه متعلق به مادران شهدا است.

به گزارش «ایثار»، عبدالمحمد زاهدی در آیین تکریم مادران و همسران شهدا در سنندج، افزود: تکریم مادران و همسران شهدا تکریم خود شهدا و بزرگداشت موضوع شهید و شهادت است.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت پدیده ای استثنایی در عالم خلقت است که همه انسان ها را در بر نمی گیرد، گفت: مرگ، تمامی انسان هایی که به دنیا می آیند را در بر می گیرد اما در این میان تنها تعدادی به فیض عظیم شهادت نائل می آیند و بدون شک این افراد انتخاب می شوند.

استاندار کردستان با بیان اینکه همواره از دامان زنان بزرگ، شخصیت های بزرگ به وجود آمده اند، اظهار کرد: در جامعه ما مقامی بالاتر از شهید وجود ندارد و این مهم محصول تربیت مادران بزرگواری است که با سختی و مشقت چنین افرادی را پرورش دادند.

زاهدی همچنین از همسران شهدا به عنوان زنان فداکاری نام برد که پشتوانه ای محکم برای همسران خود در دوران جنگ و پشت جبهه ها بودند.

معاون نظارت و ارزیابی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه امروز کشور ما بر خلاف کشورهای منطقه از امنیت و آسایش لازم برخوردار است، گفت: ایران اسلامی امروز در پای میز مذاکره در برابر شش ابرقدرت قرار می گیرد و همچنین جزو 13 کشور برتر در تولید علم است، همه این ها عزتی است که در سایه فداکاری و ایثار شهدا و ایثارگران حاصل شده است.

حجت الاسلام سید محمد سادات اظهار کرد: امروز تمام دنیا بسیج شده اند نور معنویت را از ما بگیرند و بیش از 150 کانال ماهواره های درصدد هستند تا غیرت را از جامعه ما گرفته و قبح محرم و نامحرم را از بین ببرند.

او با بیان اینکه در این برهه زمانی رسالت همسران و مادران شهدا سنگین تر از دیگران است، اظهار امیدواری کرد که همه ما بتوانیم وامدار خون شهدا بوده و در خط شهدا و آرمان های آنان گام برداریم.

او در ادامه اشاره به شخصیت والای حضرت ام البنین(س)، افزود: این بانوی بزرگوار اسلام مظهر بصیر و ولایتمداری بوده و الگویی و اسوه ای مناسب برای بانوان مسلمان به شمار می رود.

در ادامه این آیین از تعدادی از مادران و همسران شهدای استان با اعطای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi