شناسه خبر : 33458
سه شنبه 18 فروردين 1394 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهار عنوان کتاب از زندگی شهید صیاد شیرازی

خبرگزاری شبستان: انتشارات سوره مهر، چهار عنوان کتاب با نام‌های «یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی» «در کمین گل سرخ»، «آزادی خرمشهر» و «ناگفته‌های جنگ» را با محوریت زندگی شهید صیاد شیرازی منتشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، «یاداشت های سفر شهید صیاد شیرازی» که به همت محسن کاظمی و در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تهیه شده است مر بوط به مأموریت هاى میدانى و تحقیقاتى هیئت معارف جنگ است که سرپرستی این گروه بر عهده شهید صیاد شیرازی بوده است.
 


این کتاب که به چاپ پنجم رسیده، با هدف ثبت دقیق بر وقایع جنگ ایران و عراق است. نویسنده به عنوان وقایع نگار در 9 سفرمیدانى از کردستان تا خوزستان همراه این گروه بوده و علاوه بر ثبت‏ خاطرات همراهان، که شهید صیاد شیرازى وعده‏ اى از امراى ارتش‏ ایران است در مواردى نیز به ابعاد شخصیت تیمسار صیادشیرازى پرداخته است.
 
چاپ بیستم کتاب «در کمین گل سرخ» با موضوع زندگی شهید علی صیاد شیرازی، نوشته‌ محسن مؤمنی شریف روایتی از زندگی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی است که از نخستین روزهای حضور وی در ارتش تا شهادت را شامل می‌شود.
 
از مهم‌ترین ویژگی آثار تألیفی محسن مؤمنی ـ نویسنده‌ این اثر ـ نوگرایی در شیوه‌های روایت، تلفیق ظریف اطلاعات با بافت داستان و پرداختن به شخصیت‌هایی است که چه در بخش داستان و چه در بخش زندگی‌نامه، به‌خوبی قوام یافته‌اند و گویی از متن بیرون می‌آیند و همراه خواننده می‌شوند. نویسنده در این کتاب کوشیده است با استفاده از خاطرات سپهبد صیاد شیرازی و روایت خود، مجموعه‌ای جذاب بیافریند.
 
«آزادی خرمشهر» خاطرات شهید علی صیاد شیرازی است که این بخش بدون تردید فصلی از خاطرات تلخ و شیرین شهید صیاد شیرازی از آزادی خرمشهر را در بر می گیرد که برگی تازه‌ از تاریخ مقاومت ایران در برابر یک جنگ نابرابر است.

«آزادی خرمشهر» بخشی از کتاب «ناگفته‌های جنگ» شهید صیاد شیرازی است که در اواسط سال ١٣٧٠ با مصاحبه سعید فخرزاده در مدت هفده ساعت و تدوین احمد دهقان در چهلمین روز شهادت این فرمانده منتشر شد.
 
خاطرات و ناگفته‌های جنگ شهید علی صیاد شیرازی در کتاب «ناگفته‌های جنگ» عنوان اثر دیگری است از سوره مهر که برای شانزدهمین بار منتشر شده است.
 
کتاب «ناگفته های جنگ» نوشته احمد دهقان شامل خاطرات شهید علی صیاد شیرازی در زمان جنگ تحمیلی است که شامل فعالیت‏‌ها و اقدامات درخشان وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی است. دهقان در ‌26 گفتار، ‌خاطرات سپهبد شهید‌ علی ‌صیاد شیرازی، به همراه عکس‌هایی ‌از عملیات‌هایی‌ که وی در آن ها شرکت ‌داشته را ‌به رشته ‌تحریر ‌درآورده است.‌
 
قلم دهقان در این کتاب توانسته روایتی جذاب از گفتارهای شهید صیاد شیرازی ارائه کند؛ تا آنجا که چنانچه مخاطب مطلع نباشد که آنچه که می‌خواند گفتارهای یک فرمانده جنگی است خود را در برابر یک اثر داستانی می‌یابد.
 
نکاتی که شهید صیاد شیرازی در این گفتارها بیان می‌کند مواردی است که تا پیش از انتشار در این کتاب گفته نشده و یا کمتر گفته شده است و این موضوع دلیلی شده برای این که کتاب عنوان «ناگفته‌های جنگ» را به خود بگیرد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi