شناسه خبر : 33463
سه شنبه 18 فروردين 1394 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولویت‌های بنیادشهید در سال جاری

در دیدار نوروزی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با کارکنان بنیاد، «معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» و «معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد» معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار نوروزی با کارکنان بنیاد، ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک سال نو، ابراز امیدواری کرد: آغاز سال با نام این بانوی بزرگوار برکتی برای سازندگی کشور باشد، همچنان که در جبهه‌های جنگ نیز با آوردن نام و یاد کوثر، موفقیت و پیروزی نصیب رزمندگان اسلام می‌شد.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه سوره کوثر کوتاه‌ترین سوره قرآن کریم است در تفسیر این سوره، گفت: کوثر برگرفته از «کثرت» و به معنی عطا کردن چیزهای بسیاری به پیامبر (ص) است که این کثرت تعابیر بسیاری مانند کثرت علم و کثرت فرزندان دارد؛ برخی نیز از کوثر به‌عنوان نهر بهشتی و حوض کوثر یاد می‌کنند که همه این موارد در حضرت فاطمه زهرا (س) و کوثری که خداوند به وی عطا کرده جمع شده است.

 

شهیدی ادامه داد: خداوند از پیامبر اسلام (ص) خواست تا به شکرانه عطای کوثر به وی عبادت کرده و نماز بخواند و با نهر شتر به اطعام مساکین و خدمت به خلق بپردازد، همچنین خداوند در این سوره به پیامبر (ص) آگاهی می‌دهد که عده‌ای وی را «ابتر»، یعنی بدون دنباله خطاب می‌کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد ابراز امیدواری کرد: همچنان که حضرت فاطمه (س) منبع خیر و برکت برای پیامبر اسلام (ص) بود، سالی که با نام وی آغاز شده است نیز ما را به اهداف امام خمینی (ره)، دولت و ملت ایران برساند.

 

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه در سال گذشته دشواری‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران با صبر و حوصله و با تعامل با مجلس شورای اسلامی، استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها رفع شد، افزود: یکی از موفقیت‌های بنیاد در سال 1393 که با نقش‌آفرینی کارکنان محقق شد ایجاد آرامش در بنیاد بود که دستاورد بسیار خوبی برای جامعه ایثارگری محسوب می‌شد.در سال 1393 تمامی معوقات جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا تا پایان سال 1390 پرداخت شد.

 

وی ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال 1393 توسط رییس‌جمهور را از دیگر دستاوردهای بنیاد در سال گذشته خواند و گفت: در حال حاضر 71 درصد این قانون اجرایی شده است و آیین‌نامه‌های 29 درصد باقی‌مانده نیز در حال تدوین است.

 

شهیدی با اشاره به ایجاد صندوق سلامت به‌منظور پیگیری امور درمان ایثارگران و خانواده‌های آنان از سال 92، گفت: اجرای موفق طرح سپاس برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری به‌منظور دیدار و سپاس‌گزاری از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های بنیاد در سال گذشته بود. این طرح که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، رییس‌جمهور در منزل شهدا و ایثارگران آغاز شد سالانه حدود 200 تا 220 هزار دیدار با خانواده‌ها را شامل می‌شود.

 

شهیدی گفت:خدمت به ایثارگران برای ما افتخار است و پیگیری مسئله اشتغال از اولویت‌های مورد توجه بنیاد در سال 1394 است که امیدواریم با دستاورد هسته‌ای که با رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته است، مشکلات موجود در این زمینه نیز مرتفع شود.

 

رئیس بنیاد شهید به برنامه بنیاد برای بازنشستگی نیروهای 30 سال خدمت و بازگشتن مأموران سایر سازمان‌ها به سازمان‌های خود اشاره کرد و گفت: در سال 93 تعدادی از افراد جویای کار تحت پوشش بنیاد در سازمان اقتصادی کوثر مشغول به کار شدند که با در نظر گرفتن آمار استخدامی‌های سال قبل، تعداد افراد جویای کار به حدود 50 هزار نفر رسیده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد دیگر برنامه‌های کاری بنیاد در سال جاری را سرعت بخشی به کارها، پاسخ‌گویی به مراجعان، تکمیل بانک اطلاعاتی جامعه ایثارگران کشور و جایگزینی آن با طرح سجایا عنوان کرد و گفت: اتمام ساماندهی حدود 50 هزار گلزار نیمه‌تمام شهدا در کشور نیز در سال جاری پیگیری می‌شود.

 

شهیدی مهم‌ترین کار بنیاد شهید و امور ایثارگران را نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه که خواست مقام معظم رهبری است، عنوان کرد و گفت: ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شکل‌گیری دبیرخانه‌ای برای نشر این فرهنگ تأکید دارد که فعالیت این دبیرخانه از سال 1393 آغاز شده است و در همین راستا در سال 94 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی فقیهی به‌عنوان معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت منصوب شد.

 

وی در پایان خطاب به کارکنان بنیاد شهید گفت:من و قائم‌مقام‌های بنیاد به شما کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌بالیم و امیدواریم قدردان زحمات شما باشیم و شما نیز دست ما را بگیرید تا بنیاد به اهدافی که امام راحل در بدو تأسیس این بنیاد داشت و اکنون نیز خواسته مقام معظم رهبری است، برسد.

 

در پایان این مراسم احکام حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی فقیهی به‌عنوان «معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت» و سعید عندلیبی به‌عنوان «معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد» به آن‌ها اهدا شد.

اینستاگرام
سلام خدمت مسولین زحمت کش بنیاد .؟؟یکی به من بگه این مصوبه مجلس در خصوص کف درصد جانبازی شیمیایی ‌‌‌‌‌‌‌‌واعصاب وروان کی اجرایی می شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi