شناسه خبر : 33485
چهارشنبه 19 فروردين 1394 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران شهداء به حضرت ام‌البنین(س) اقتدا کردند

خبرگزاری شبستان: هاشمی با بیان این که باید از ترویج اسوه‌های بی‌مایه جلوگیری کنیم، گفت: ما باید در سیره و روش شهداء به رفتارهای عبادی، اخلاقی و اجتماعی شهداء توجه کنیم و سبک زندگی شهداء را در جامعه پیاده کنیم تا شاهد تغییرات مثبت در جامعه شویم.

سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به این که امروز، مادران شهداء با عنوان «ام‌البنین» خطاب می‌شوند، عنوان کرد: در اصول جامعه‌شناسی و رفتارشناسی جامعه، موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که پایه‌های مهم در ساختارشناسی آنهاست.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: در تمام دنیا انقلاب‌هایی رخ داده است که مهم ترین آنها انقلاب فرانسه بود که به واسطه آن خون‌های زیادی ریخته شد و از آنجایی که رهبر واحد نداشتند، دوام آن بسیار کوتاه بود، اما مردم ایران با دستان تهی انقلاب کردند و استکبار جهانی همواره در تلاش است که انقلاب اسلامی ما را به چالش بکشد، اما تا کنون موفق نشده است.

 

وی گفت: زمانی که مردم جوامع مختلف در جبهه‌های نبرد شرکت می‌کنند، باورهایی دارند، اما توجیه مردم ما در 8 سال دفاع مقدس، بحث معنویات بود، چنانچه امام خمینی (ره) در ایام 8 سال دفاع مقدس می‌فرمودند که چه کشته شویم و چه پیروز شویم، به تکلیف خود عمل می‌کنیم و مردم نیز در این راه از رهبر خود تبعیت کردند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: در طول 8 سال جنگ تحمیلی، با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب (ره)، اقشاری که در جبهه‌ها حضور داشتند، همه شهادت‌طلب بودند و از انقلاب و میهن خود دفاع می‌کردند.

 

مادران شهداء در 8 سال دفاع مقدس اقتدا به حضرت ام‌البنین (س) کردند

 

هاشمی بیان داشت: در کشورهای مختلف از جمله لبنان، ویتنام، آمریکای جنوبی جنگ‌هایی رخ داد که در طول این جنگ‌ها اکثر خانواده‌ها تظاهرات می‌کردند و اعلام می‌کردند که ما توان این را نداریم که فرزندانمان در جنگ کشته شوند، اما در ایران، مادران نه تنها فرزندانشان را تشویق می‌کردند، بلکه خود حاضر بودند در جبهه حضور یابند.

 

وی با بیان این که مادران شهداء در 8 سال دفاع مقدس، اقتدا به حضرت ام البنین (س) کردند، عنوان کرد: امروز در جامعه ما باید به مکتب ایثار حضرت ام البنین (س) بیشتر توجه شود، در جامعه امروز باید افرادی چون حسین فهمیده تربیت شوند که با استقامت و ایثار به جامعه نشان دادند که چگونه باید عمل کرد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: در صدر اسلام، دو بانوی بزرگوار از جمله حضرت فاطمه (س) و حضرت ام‌البنین (س) مادران نمونه ایثار و شهادت بودند که فرزندان خود را شهادت‌طلب تربیت کردند.

 

مادران و همسران شهداء را ارج بنهیم

 

هاشمی یادآور شد: مادران شهداء و ایثارگران، از جمله زنان مومن و شایسته‌ای هستند که باید به آنان احترام گذاشت، اگر امروز، استکبار در مقابل اندیشه‌های علمی و فناوری‌های هسته ای، موشکی و نظامی قرار می‌گیرد، به واسطه تربیت صحیح مادران جامعه است.

 

وی ادامه داد: اگر امروز در صحنه‌های سیاسی برنده می‌شویم، به خاطر وجود مادران در جامعه است، اگر ترویج ایثار و شهادت در جامعه صورت می‌گیرد، به واسطه همان مادران است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم عنوان کرد: مراجع عظام و مقام معظم رهبری (مد ظله) همواره از خانواده‌های شهداء تفقد و دلجویی می‌کنند، همه افراد جامعه نیز باید مادران و همسران شهداء را ارج بنهند.

 

مانع ترویج اسوه‌های بی‌مایه شویم/ سبک زندگی شهداء را دنبال کنیم

هاشمی تصریح کرد: اتفاقات زیادی در جامعه امروز رخ می‌دهد و شکاف‌هایی در اجماع جهانی آشکار می‌شود، همچنین نقش ایران در منطقه روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین ما باید سبک زندگی شهداء را در جامعه پیاده کنیم تا شاهد تغییرات مثبت در جامعه شویم.

 

وی با بیان این که اسوه‌های کاذب را باید از بین برد، افزود: ما باید در سیره و روش شهداء به رفتارهای عبادی، اخلاقی و اجتماعی شهداء و همچنین ارتباط آنان با مردم توجه کنیم و از ترویج اسوه‌های بی‌مایه جلوگیری کنیم.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: مادرانی که فرزندان خود را در راه دین و اهل بیت (ع) دادند، انتظار دارند که در جامعه فرهنگ اصیل اسلامی و علوی- فاطمی رواج داشته باشد، بنابراین باید سبک زندگی شهداء را دنبال کنیم.

 

هاشمی با بیان این که سیره و منش حضرت فاطمه (س) بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: امید است که زنان جامعه ما سیره اهل بیت (ع) را در زندگی خود پیاده کنند و باعث ارتقای سبک زندگی در جامعه شوند.

 

لازم به ذکر است به منظور تکریم مادران و همسران شهداء و جانبازان استان قم، همایشی فردا پنج شنبه برگزار می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi