شناسه خبر : 33487
چهارشنبه 19 فروردين 1394 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شورای عالی بانوان با محوریت دوران دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: شورای عالی بانوان با محوریت دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زاهدان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حمزه دهقان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان امروز (18 فروردین) در دومین جلسه برنامه ریزی جشنواره اسوه های صبر و مقاومت بیان داشت: زنان در دوران دفاع مقدس به شیوه های مختلف نقش آفرینی کردند اما اکنون نقش زنان در پیروزی دوران دفاع مقدس مغفول مانده است.

 

وی افزود: زنان ایرانی دوشادوش مردان سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان از راه اندازی دفتر امور بانوان به سرپرستی بندانی یکی از بانوان فرهنگی فعال استان خبر داد و بیان کرد: دفتر امور بانوان با اهداف ثبت خاطرات مادران شهدا و بانوانی که در پشتیبانی جنگ نقش آفرینی کردند و پرداختن به زندگینامه شهیدان بانوی استان راه اندازی شده است.

 

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید یک خواهر به عنوان رابط امور بانوان در موضوعات دفاع مقدس به دفتر امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس  معرفی کنند که تا کنون در این باره حداکثر ادارات این کار را انجام داده اند و ما در حال برنامه ریزی هستیم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پرداختن به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، شورای عالی زنان را در سال جاری تشکیل خواهد شد.

 

دهقان با اشاره به اینکه 12 زن در دوران دفاع مقدس از استان به مقام شهادت نائل آمده اند، گفت: زندگی نامه این 12 شهیده در قالب کتابی با عنوان فرشتگان شرق به چاپ رسیده است.

 

وی به فرا رسیدن هفته زن و سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: وی‍ژه برنامه هایی در طول هفته زن اجرایی خواهد شد که مهمترین آن جشنواره اسوه های صبر و مقاومت است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: تجلیل از مادران و خانواده شهید، تقدیر از دختران موفق شهید،  غباروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، زیباسازی معابر و میادین اصلی شهرها، نصب بنر و تبلیغات و بیان خاطرات از سوی زنان جبهه جنگ در اماکن عمومی از جمله ویژه برنامه های هفته زن در استان است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi