شناسه خبر : 33496
چهارشنبه 19 فروردين 1394 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معوقات سال 91 امسال پرداخت می‌شود

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دربازدید از روزنامه جمهوری اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد 51 شهید این روزنامه در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت خبراز پرداخت کلیه دیون مربوط به سال 1391 خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران داد و اعلام کرد که پرداخت این معوقات از اولویت‌های کاری بنیادشهید به عنوان خادم خانواده شاهد و ایثارگر است.

به گزارش «ایثار» به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، وی با اشاره به ایجاد صندوق سلامت به‌منظور پی گیری امور درمان ایثارگران و خانواده‌های آنان از سال 92، گفت: اجرای موفق طرح سپاس برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری به‌منظور دیدار و سپاس‌گزاری از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های بنیاد در سال گذشته بود؛ این طرح که با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهور در منزل شهدا و ایثارگران آغاز شد، سالانه حدود 200 تا 220 هزار دیدار با خانواده‌ها را شامل می‌شود.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی همچنین ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های مهم دیگر بنیاد شهید در سال 94 اعلام کرد.

علیرغم تلاش رئیس بنیاد شهید مبنی بر مطرح نشدن عملکرد کاری بنیاد در خدمت به خانواده ایثار و شهادت،با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به این خانواده‌ها و معرفی وظایف قانونی، وی به بخشی از سوالات خبرنگار ما پاسخ گفت که متن این مصاحبه به شرح زیر است:

*با تشکر از حضور جنابعالی و همراهان در روزنامه جمهوری اسلامی می‌خواهیم در آغاز سال جاری خبری خوب را اعلام نمایید. با توجه به این که در سال 93 پرداخت معوقات(تا سال 90) به جامعه ایثارگری انجام شده است، برای پرداخت سایر معوقات خانواده معظم شاهد در سال جاری چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

- ما از روزی که آمدیم مبلغ بالایی از مطالبات و معوقات خانواده‌های معظم شهدا و نیز ایثارگران و آزادگان را روی دست خود دیدیم که از سال 76 به بعد جمع شده بود و مدیران قبلی نتوانستند این

11هزار و 700 گلزارشهدا ساماندهی شده است، ساماندهی حدود 525 گلزارهم تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد و 6 هزار گلزار باقی مانده نیز با تامین بودجه ساماندهی خواهد شد.

�قم را که بسیار هم بالا بود جمع کنند. ما از همان روزهای اول ورود پیدا کردیم و بعد از یکسال این مبلغ بزرگ را تا پایان مهر ماه 93، معوقات مربوط به گذشته تا پایان سال 90 را پرداخت کردیم. که می‌توانیم حقیقتا بگوئیم که در سالهای متمادی حق این بزرگواران ضایع شده بود به عنوان مثال اگر جانبازی سال 76 که مبلغ 100 میلیون تومان مطالبه داشت و دریافت می‌کرد، اکنون صاحب یک باب مسکن شخصی بود. ولی با این رقم اکنون نمی‌تواند مسکن مورد انتظار خود را خریداری کند ولی معذالک تا سال 90 را پرداخت کردیم.این رقم هم به جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا پرداخت شد اما چون از سال 90 به بعد جانباز و آزاده نداریم، اما شهید داشتیم و چون اوج شهادت‌ها در دفاع مقدس نیز از سال 1365 به قبل بوده، هر سال پرداخت کردیم و مقداری فقط به خانواده شهدا باقی مانده است.این ارقام برای سال 91، 363 میلیارد تومان، سال 92 بالای 400 میلیارد تومان و سال 1393 هم بالای 500 میلیارد تومان بوده که بدهکار شدیم.

ما الان نیز 1350 میلیارد تومان فقط برای خانواده شهدا بدهکار هستیم که دیون ما هست و هم باید به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برسد و هم آنها این ارقام را برای ما تامین کنند که در بودجه سال جاری، حدود150 میلیارد تومان گذاشتند که کمتر از نیمی از بدهی ما به خانواده شهدا را پوشش می‌دهد اما همه تلاش ما این است که درسال جاری از هرطریقی که ممکن باشد، کلیه دیون خود را مربوط به سال 1391 را به خانواده معظم و معزز شهدا پرداخت کنیم. برای دیون سالهای 92 و 93 هم ما تلاش فراوان خود را انجام می‌دهیم تا همه دیون خود را پرداخت کنیم.

* البته این شیوه که هر سال بخواهید دیون یکسال مربوط به گذشته را پرداخت کنید در آینده هم می‌بایست دیون سال جاری را پرداخت نمایید، برای حل این مشکل برنامه دارید؟

- همه تلاش خود را صرف می‌کنیم تا دیون این

*رویکرد کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران باید افزایش آرامش خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد، ما در قبال ایثارگران هر کاری کنیم هیچ است و قابل جبران نیست

دو – سه سال را پرداخت کنیم و بعد از سال 94 دیگر دیونی برای ما باقی نمی‌ماند چون برای سال جاری پرداخت می‌شود و پس از سال 66 و 67 که جنگ تحمیلی به پایان می‌رسد، و تعداد شهدای ما بسیار کم شد، دیون باقی مانده نداریم. که البته امیدواریم دولت محترم و مجلس به یاری ما بیایند و ما نیز از بودجه‌های داخلی خود، همه دیون را پرداخت کنیم و شرمنده خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان محترم نباشیم.

*هدف از هر تحقیق و تفحصی از دستگاه‌های زیر مجموعه نظام، اعلام یافته‌های آن به افکار عمومی و مسوولان است و به همین خاطر هیچ دلیلی برای ملاحظه‌کاری در این مسیر وجود ندارد با توجه به این که مشکلات مربوط به مدیریت قبلی بوده، اکنون بنیاد شهید برای معرفی سلامت خود چه نگاهی در باره نتایج تحقیق و تفحص و ضرورت اعلام نتایج آن از سوی مجلس دارد؟

- اگر چه که این مشکل مربوط به قبل از آمدن دولت دکتر روحانی بود و پیش اینکه من در بنیاد شهید مستقر شوم کار تحقیق و تفحص هم آغاز شده بود.با این حال هنگامی که آمدم اعلام کردم آماده‌ایم برای تکمیل تحقیق و تفحص همکاری کنیم. اما حرفمم این است در دو سال فعالیت در بنیاد شهید توانستم آرامش را به بنیاد بازگردانم. آرامش بسیار مهم است و البته دنبال حق و حقوق بنیاد شهید وخانواده شهدا و خود ایثارگران هم هستیم. و اکنون نیز تابع نظر مجلس محترم هستیم و هر چه آنها تصمیم گرفتند ما اطاعت می‌کنیم و بنده اصلا هم در کار آنها دخالت نکرده و نخواهم کرد. چون دغدغه من حیثیت بنیاد شهید است. همواره در این عرصه تلاش کرده و خواهم کرد.

من دوباره تاکید می‌کنم رویکرد کارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران باید افزایش آرامش خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد، ما در قبال ایثارگران هر کاری کنیم هیچ است و قابل جبران نیست.

آرامش دو ساله اخیر آسان به دست نیامد، افزایش اعتماد جامعه ایثارگری به بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایجاد آرامش در بنیاد، نظر مثبت مجلس به بنیاد، کاهش مراجعات به بنیاد و کاهش گزارشات سایر دستگاه‌ها از جمله دفتر مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی اکنون سرمایه بسیار ارزشمند ما محسوب می‌شود.

* قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هم که سال&zwn

*برای سال 93 می‌توانم قطعا بگویم 33 هزار و 700 قطعه زمین و مسکن و به ویژه مسکن مهر برای ایثارگران گرفتیم و تعدادی را واگذار کردیم و بقیه هم در شرف واگذاری است

;ها از تصویب آن گذشته و اجرایی نشده بود، با دستور دکتر روحانی رئیس جمهورآغاز و اعلام شد که حدود70 درصد از مواد آن اجرایی شده و 30 درصد دیگر آن نیاز به آیین نامه دارد که برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع داده شده است، اجرای بقیه مفاد این قانون در چه شرایطی قرارانجام می‌شود؟

-این قانون سالها پیش از سوی مجلس تصویب شده بود و شورای محترم نگهبان به دلیل بار مالی، آن را تایید نمی‌کرد، بعد دوباره به مجلس بازگشت و نمایندگان روی رای خود ایستادند و اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. 7 سال هم در مجمع تشخیص مانده بود که من خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم که ایشان هم از بودجه کلان اجرای این طرح سخن گفتند.من هم قبول دارم چرا که ما برای اجرای مقدمات این کار در بودجه سال جاری 400 میلیارد تومان درخواست کردیم که می‌دانیم در توان دولت محترم نیست و دولت و مجلس هم این درخواست ما را در بودجه لحاظ نکردند تنها مقداری آوردند که نمی‌تواند کارآمد باشد. پس چون همه تایید کردند که بار مالی فراوان دارد. در زمان ریاست آقای حداد عادل به مجلس هم او برای اجرا، این طرح را به دولت دهم داد ولی دولت دهم آن را اصلا ابلاغ نکرد تا این که دولت آقای روحانی سرکار آمد که خدمت ایشان رسیدم و گفتم همه بخش‌های اجرای این قانون بارمالی ندارد و ما می‌توانیم این بخش‌ها را اجرا کنیم. به همین دلیل درخواست ابلاغ را خدمت ایشان اعلام کردم و گفتم به امید خداوند ما کاررا آغاز می‌کنیم تا به مرور مشکلات کلان آن را برطرف سازیم، تا این که ایشان در بهمن ماه سال 1393 آن را در سفر استانی هرمزگان ابلاغ کردند. ما هم با تشکیل کمیته‌های اجرایی و بررسی آنها، 71 درصد از طرح را که بار مالی فراوانی نداشت، اجرایی کردیم که تنها 29 درصد طرح باقی مانده است. از این 29 درصد، حدود 19 ماده آن هم تدوین کردیم و برای کمیسیون اجتماعی دولت ارسال کردیم تا آنها پس ازتکمیل و تایید به هیات دولت برسانند. کمیسیون هم به دلیل همین بار مالی مقداری زمان را نگه داشته تا وضعیت درآمدی دولت بهبود یابد که اگر این 19 ماده تصویب شود، آن نیز اجرایی می‌شود که فقط 10 درصد باقی می‌ماند که هنوز تدوین آن کامل نشده تا برای دولت بفرستیم. بنابراین ما می‌توانیم به اجرای 71 درصد از لایحه جامع ایثارگران افتخار کنیم.

* یکی از مهمترین ماده این طرح جامع مربوط به تقویت فرهنگ شهدا در قالب ماده 63 است. به عنوان نمونه برای اجرای این ماده چه برنامه‌ای را برای اجرا ابلاغ کردید،آیا می‌خواهید راه جدیدی را برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت شروع کنید؟

- ما برای اجرای این ماده دبیرخانه نشر فرهنگ ایثار و شهادت را ایجاد کردیم که واقعا برای ما هم بسی�

* مسکن ایثار گران به ما مربوط است و باید تامین کنیم. تسهیلاتی که برای آنها قایل شدیم عموما برای خانواده شهدا، جانبازان 70 درصد به بالا بوده که تاکنون تامین شده و باقی مانده‌ها نیز برای ما در اولویت هستند

ر مهم است. آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم،‌دبیری این کار را به من محول کردند و ما هم شروع کردیم و اعضای این دبیرخانه را شامل 23 شخصیت کشور معرفی کردیم،معاونت این کار را هم انتخاب کردم که کار خود را آغاز کرد.شخص رئیس‌جمهور محترم نیز یکی از اعضای این دبیرخانه است. چند نفر از وزراء، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دو نفر ازاعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند و سایر شخصیت‌ها که برای اجرای ماده 63 تلاش می‌کنند. تا برای سالهای آتی برنامه‌ای داشته باشیم که چه راههایی باید طی شود تا فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه تقویت شود. این کار اگر چه همواره در کشور ما بوده است ولی لازم است نقص‌ها برطرف شود. مثلاً ما تلاش گسترده‌ای برای ثبت خاطرات پدران و مادران شهدا و تدوین کتب خاطرات آنها آغاز کردیم. تقویت ساخت فیلم و نگارش فیلمنامه از این خاطرات و هر کاری که بتواند این فرهنگ را همواره زنده نگه دارد که من معتقدم همانند فرهنگ عاشورا می‌تواند برای همیشه زنده بماند. از تجارب زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا نیز کمک خواهیم گرفت. ولی باید برای آن برنامه مدون داشته باشیم و کارها بدون هدف و برنامه نباشد.

* از مشکلات اساسی جانبازان تامین مسکن است که دهه‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی هنوز پابرجاست. مشکل مسکن با پرداخت وام کم به جایی نمی‌رسد تا حدی که برخی از این افراد مجبور به فروش امتیاز وام خود به دیگران می‌شوند که موجب وهن جانبازان و حتی خود بنیاد شهید شده است، برای کمک به این دست از جانبازان چه راه حلی پیشنهاد می‌کنید؟

- ما معتقدیم واتفاقا قانون هم به ما تکلیف کرده است که مسکن مورد نیاز جامعه شاهد و ایثارگر حل شود. در قانون بودجه سال 93 نیز وزارت مسکن موظف شده بود 52 هزار زمین یا مسکن ساخته شده به جامعه شاهد و ایثارگر واگذار کند. جلسات و نشست‌های مختلفی باوزیر محترم داشیم که برای سال 93 می‌توانم قطعا بگویم 33 هزار و 700 قطعه زمین و مسکن و به ویژه مسکن مهر برای ایثارگران گرفتیم و تعدادی را واگذار کردیم و بقیه هم در شرف واگذاری است. این رقم هنوز برای ما تمام شده نیست اما مشکل این است که در مراکز استان به ویژه در تهران زمین وجود ندارد که ما بتوانیم آن را به خانواده شاهد و ایثارگر بدهیم. آقای آخوندی وزیر مسکن و شهر سازی به من می‌گوید شما پیدا کنید و واگذاری‌اش با من. حق با ایشان هست. در داخل محدوده زمینی که به درد این کار بخورد نداریم. مثلا ما در اصفهان 19هزار و 500 ایثارگر داریم که باید به آنها مسکن بدهیم. آنهایی که مربوط به بیرون شهر اصفهان بود همه در شرف واگذاری است. در حالیکه در خود شهر اصفهان هیچ نداریم. چهار – پنج قطعه زمین پیدا شده که آن هم گفتند باید شورای شهر تشکیل جلسه بدهد و آن را در داخل محدوده شهر معرفی کند که نشان می‌دهد آن هم خارج از محدوده است. این مشکلات در همه جا هست که برای خود شهر اصفهان ما به 9 هزار قطعه زمین نیاز داریم ما به این خانواده‌ها اعلام کردیم بیرون شهر اصفهان زمین بگیرند که بعضی‌ها قبول کردند؛ اما اکثرا نمی‌پذیرند و می‌گویند نمی‌توانند بروند چون امکانات شهری ندارد. علاوه بر اصفهان در 11 استان هم کشور �

* تا پایان مهر ماه 93، معوقات مربوط به گذشته تا پایان سال 90 را پرداخت کردیم. که می‌توانیم حقیقتا بگوئیم که در سالهای متمادی حق این بزرگواران ضایع شده بود

قرر شد زمین به محدوده الحاق شود.

در هر صورت مسکن به ما مربوط است و باید تامین کنیم. تسهیلاتی که برای آنها قایل شدیم عموما برای خانواده شهدا، جانبازان 70 درصد به بالا بود که تاکنون تامین شده و باقی مانده‌ها نیز برای ما در اولویت است. برای زیر 70 درصد هم به صورت وام تسهیلات می‌دهیم مثلا در تهران امسال 82 میلیون تومان برای خرید یا ساخت وام می‌دهیم. ما می‌دانیم 82 میلیون برای خرید و ساخت مسکن برای جانباز زیر 70 درصد کافی نیست ولی نمی‌توانیم یعنی امکانات ما هم کفاف نمی‌دهد که خودشان نیز باید آورده‌ای داشته باشند.

*بعضی‌ها هم که نمی‌توانند با این وام سرپناه بخرند؛ وام خود را می‌فروشند!

- بله این مشکل هم هست این افراد مجبورند برای دریافت سودی بیشتر از این وام آن را بفروشند. البته فروش امتیاز وام به آن معنی که شما تعبیر می‌‌کنید درست نیست. مگر این که از جانباز وکالت بلاعزل بگیرند و تازمان تامین کل بدهی بانک، سند به نام جانباز است که ما تلاش می‌کنیم برای جلوگیری از وهن ایثارگران فروشنده وام، جلوی همین کار را هم به نوعی بگیریم و در تعهدات این بخش را هم بگنجانیم.

همچنین کمک‌های دیگری که به نام صندوق شاهد هست که 20 میلیون تومان می‌دهیم ولی به هر حال این مشکلات فراوان است که درمیان جمعیت 3 میلیون و 200 هزار خانواده شاهد وایثارگران قابل رصد است که با وضعیت موجودکشور، تامین نیازهای آنها همانند بقیه مردم کشور سخت است.

*مهمترین مشکلات فرزندان شهدا و جانبازان، بیکاری این عزیزان است، بنیاد شهید برای کمک به این آینده سازان چه اقداماتی انجام داده است؟

-قبول داریدکه این یک معضل ملی است من روزی که به بنیاد شهید آمدم آمار بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر 67 هزارنفر بود دارم ؛که از دیپلم تا دکترا بودند همه هم می‌گویند بچه‌های شهدا ؛درحالیکه جوان 25 و 30 ساله‌ای هستند که ازدواج هم نکرده‌اند. بیکار هم بودند. که این شرایط برای ما هم بسیار متاثر‌کننده است. ضمن آنکه هر سال هم تعدادی به آنها اضافه شدند یعنی ما اگر در سال گذشته توانستیم 2000 شغل ایجاد کنیم، 5 هزار تقاضای جدید هم رسید که ما را به 3000 نفر دیگر بدهکار کرد.

فارغ التحصیلان دانشگاهها هم هر سال اضافه می‌شوند که این جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاهها به دنبال کار هستند. اولین تصمیمی که برای آنها گرفتیم در قالب ماده 32 قانون جامع ایثارگری بود که صندوق اشتغال ایجاد کردیم. و اداره کل اشتغال ما سخت مشغول آن است. طرح‌های مختلفی را آغاز کردیم از جمله طرح «تکاک» ؛تکاک یک طرح اشتغالزایی برای فرزندان معظم شهدا و جانبازان است این طرح با تشکیل تعاونی حداقل هفت نفره به بررسی و اجرای طرح‌های اشتغالزا خواهد پرداخت، در قالب این تعاونی‌ها فرزندان شهید و جانبازان می‌توانند با ارائه ایده‌های خود و کمک مادی بنیاد شهید اقدام به ایجاد زمینه جهت اشتغال کنند.یا بروند و کارهای نیمه‌کاره‌ای که افراد قدرت تکمیل آن را ندارند بگیرند و با حمایتهای بنیاد شهید، فرزندان آن را تکمیل کنند و ما 50 در صد بودجه را هم بدهیم مشروط بر این که همه افراد شاغل در آن کارگاه یا اداره را از فرزندان شاهد وایثارگر استخدام کنند. همین امروز که گزارش را برای ما فرستادند حدود 15 طرح «تکاک» در شرف راه‌اندازی و یا کاملا راه‌اندازی شده است.

علاوه براین، اعمال قانون 25 درصد استخدام که حق خانواده شهدا و ایثارگران است را از دستگاههای دولتی پیگیری کردیم. وزارت نفت علیرغم مقاومت فراوان مجبور شد حدود 700 نفر از بچه‌های شاهد و ایثارگر سال 93 به بدنه وزارت نفت پیوستند.

یکی از کارهایی که دست خودمان بود و آن را انجام دادیم، پایان دادن به ماموریت افراد غیراستخدامی شاغل در بنیاد شهید بود. جایگزین آنها را فرزندان شاهد وایثارگران قرار دادیم. افراد بازنشسته را باجوانان فرزند ایثارگر و شاهد جایگزین کردیم و با سایر کارها از جمله بازنشستگی و عدم به کار گیری بازنشستگان دارای مدرک کارشناسی، بیکاری 67 هزار فرزند شاهد وایثارگر را به زیر 50 هزار نفر رساندیم که در این وضعیت شدت بیکاری در کشور قدم‌های بسیار با ارزشی بوده است.

ناگفته نماند پی گیری مسئله اشتغال از اولویت‌های مورد توجه بنیاد در سال 1394 است که امیدواریم با دستاورد هسته‌ای که با رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته است، مشکلات موجود در این زمینه نیز مرتفع شود.

* سطح پوشش بیمه درمان کم است. جانبازان می‌خواهند بهترین درمان‌ها را داشته باشند؛ اما بیمارستان‌های طرف قراردادشان محدود است و اعتراض به درمان‌های نصفه و نیمه دارند.

- پوشش درمانی بنیاد شهید بدین گونه است که اولاً یک میلیون و 732 هزار و 673 نفر از ایثارگران ما بیمه تکمیلی هستند که دولت همه بودجه آن را می‌دهد. این‌ها در هر بیمارستان طرف قرارداد پروند مداوا قرار می‌گیرند. بعضی‌ها این موضوع را مورد دقت قرار نمی‌دهند و اصرار دارند فلان بیمارستان را برای خود انتخاب کنند که ما با آنها قرارداد نداریم و بستری می‌شوند این جانباز ما حالا به میل خود این را انتخاب کرده است. اما اگر هر میزان فاکتور بگیرد، بیمه باید بپردازد ما هم کمکش می‌کنیم. البته ابتدا خود جانباز باید بپردازد و بعد از بیمه دریافت کند. اگرچه مقداری از آن هم باقی می‌ماند، ما برای باقیمانده هم کمک‌هایی داریم. ما صندوق سلامتی تشکیل دادیم که به چنین جانبازانی کمک می‌کنیم. باز هم بگویم بودجه ما کفاف کمک 100 درصدی را نمی‌دهد اگرچه مواردی بود که به تشخیص کمیسیون پزشکی پرداخت 100 درصدی هم داشتیم.

این یک بخش، بخش مهم دیگر،درمان جانبازان و ایثارگران در بیمارستان‌های اختصاصی بنیاد شهید مثل ساسان، مصطفی خمینی، خاتم الانبیاء، انجام می‌شود.خودمان همه کارهای درمان را به صورت رایگان انجام می‌دهیم. حتی اخیراً حرکت جالب دیگری انجام دادیم که متخصصین خود را به 19 استان کشور فرستادیم. یک هفته رفتند به استانها و جانبازان نیاز به درمان را در بیمارستان‌های طرف قرارداد ما درمان کردند و حتی برخی را که نیاز به درمان تکمیلی داشتند به تهران منتقل کردیم و در اینجا مداوا و با آمبولانش به شهرستان خودش فرستادیم.

نکته قابل تاکید این است که ما تا قبل از 2 سال پیش با هزینه بسیار سنگین جانبازان را برای درمان به خارج می‌فرستادیم، اما اکنون بهترین پزشکان را از خارج دعوت می‌کنیم و کارهای خود را در همین ایران انجام می‌دهند. براساس گزارشی که به من دادند 19 تیم خارجی به ایران آمدند و 80 جراحی انجام دادند بنابر این وقتی که پزشکان ما تشخیص بدهند، هر کاری که به نفع جانبازان محترم باشد، انجام می‌دهند منتها من فکر می‌کنم این که شاید انتقادی باشد این است که خود آن جانباز به میل خود مسیر درمان را تغییر داده و از امکانات موجود در بیمارستان‌های طرف قرارداد و ملکی ما ناآشنا بوده است. اگرچه همه تلاش ما این است که این دغدغه ایثارگران عزیز هم هرچه بهتر حل شود. معتقدیم حق آنها هم هست و خصوصاً این که والدین شهدا با سن بالای خود حق فراوانی هم بر گردن ما دارند.

*بنیاد شهید وظیفه حفظ، تعمیر، بازسازی و صیانت از گلزار شهدا را دارد و باید این پایگاه‌های فرهنگی برای نسل‌های آینده حفظ شود.با این حال چرا همچنان 40 درصد گلزار شهدا بازسازی نشده و برخی از این گلزار‌ها که بازسازی شده هم شرایط نگهداری مطلوبی ندارد و از هم اکنون خود نیز نیاز به بازسازی دارند.ضمن آنکه بازسازی گلزار شهدای بهشت زهرا که مخالفت برخی از خانواده‌ها را همراه خود داشت چه زمانی آغاز می‌شود؟

مناسب‌سازی و ساماندهی گلزارهای شهدا از سال 86 آغاز شد. شرایط گذشته گلزارهای شهدا را هم که می‌دیدید اصلاً مناسب نبود. این کار را آغاز کردند تا به سال 1390 رسید که روی دست ماند. شاید دو دلیل داشت یک دلیل بودجه بود که علیرغم تصویب مجلس، دولت پرداخت نمی‌کرد از سال 90 و 91 و 92، حدود 450 میلیارد تومان معوقه در این بخش بود که دولت دهم یک ریال آن را پرداخت نکرد. شاید هم نداشتند ولی نفت را به قیمت خوب می‌فروختند که به هر حال نداده بودند. ما در کشور 19 هزار و 613 گلزار شهید، از یک شهید تا 30 هزار شهیدی مثل بهشت زهرای تهران داریم. از این تعداد 11 هزار و 700 گلزار تکمیل شده و بسیار هم زیبا کار شده است. اما 525 گلزار نیمه تمام داریم.که برای تکمیل این‌ها بودجه ملی برای سال جاری گرفتیم و سال قبل هم از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفتیم مقداری از بودجه‌های خاصی که در اختیار داریم، برای این کار استفاده کنیم تصمیم ما این است که این 525 گلزار را تا پایان سال جاری تکمیل کنیم 6 هزار و 175 گلزار باقیمانده برای آینده می‌ماند که نیازمند تامین بودجه است.از میان آنچه که بر جا مانده‌ها محسوب می‌شود، بسیاری از گلزار‌های کوچک روستایی وگلزار شهدای بهشت زهرا در تهران است. آن زمانی که ما می‌خواستیم برای بازسازی این گلزار وارد شویم. خود خانواده‌های شهدا آمدند و ممانعت کردند و ابرازمی داشتند که ما خرج کردیم و نمی‌خواهیم تغییر کند. قطعات شهدای گلزار بهشت زهرا اکنون شرایط نامناسبی دارد که حتی به درون آن رفتن هم مشکل است و این وضعیت برای والدین سالمند شهدا مشکلات بیشتری را پدید آورده که بر اثر زمین خوردن دست و پا شکسته هم داریم. ما تصمیم گرفتیم که یکی از قطعه‌های بهشت زهرا، مشخصاً قطعه 44 مربوط به شهدای گمنام را شروع مناسب سازی کنیم که در سال‌های گذشته انجام شد و اکنون هم با کسب رضایت خانواده‌های شهدا می‌خواهیم بقیه را نیزبا کمک شهرداری تهران به مرور بازسازی کنیم

اینستاگرام
باسلام اقای مجهتدی مطالبات سربازان جانبازان قبل از عید عده ای واریز کردند فروردین ماه همه جانبازان واریز می کند ان دسته شکایت کردند از طرف دیو ان سازمان نیروی مسلع کردند به کفته سایت رحمان نیوز ازاده این اخبار صعت دارد یا نه لطفا پاسخ دهد با تشکر
سال گذشته 24000000ریال هزینه درمان پرداخت کردم و فاکتورهایش را به بنیاد سمنان دادم تا الان خبری نیست -قبلا رئیسش روحانی نبود میشد بری حقت را بخواهی الان یکی رو........گذاشتند دیگه آدم جرات نمی کنه بره بنیاد خدا به فریاد ما جانبازان برسه- در جوار همین بنیاد ادارات چه بلاها که بر سر خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان نمی آورند. یک آقایی حقوقی کار می کرد و با حمایت و لطف ایشان بنده را تنزل پست کردند و به اجبار بازنشسته کردند و خدا را شکر که ........ اما تو را به خدا اگر کسی توی یک قسمت موفق نبود نبرید توی قسمت مهمتر که مهندسی هست پست بهش بدید بیایید اداره کل بنیاد سمنان را مطالعه کنید ببینید کی رو گجا گذاشتند و آن یکی دیگه را کجا گذاشتند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi