شناسه خبر : 33528
پنجشنبه 20 فروردين 1394 , 14:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل مادران شهدا درهفته زن

دیدار با مادران و همسران شهدا در روز زن/ بیش از 6 هزار مادر و همسر شهید، جانباز و آزاده در استان داریم
 
 
دیدار با مادران و همسران شهدا در روز زن/ بیش از 6 هزار مادر و همسر شهید، جانباز و آزاده در استان داریم

عباس پالاش در گفت و گو با خبرنگار ایثار و شهادت عصر هامون، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: 36 زن جانباز در استان سیستان و بلوچستان داریم که این نشان از روحیه ایثار و مقاومت زنان این دیار است و قطعا شیرمردان بسیاری در دامن چنین مادرانی پرورش یافته‌اند.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان دارای هزار و 965 شهید والا مقام می باشد که 14 نفر آن را شیر زنانی تشکیل می دهند که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند و مردانه‌ترین میدانها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
مدیر کل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که با یاد کردن از زنان شهید ایران اسلامی که در تغییر مسیر تاریخ اسلام، نقش شایسته ایفا کردند، افزود: این لشکر از فرشتگان، که از جان مقدس خویش در راه اسلام مایه گذاردند؛ قدم در میدان عمل نهادند و در نقش معماران ایران جدید ظاهر شدند.
پالاش با بیان اینکه مساله ای چون جنگ تحمیلی با تلاش و کوشش، همه آحاد جامعه شکل گرفته است، تصریح کرد: نقش خانواده شهدا در جریان جنگ تحمیلی کم نبوده و بیش از شش هزار و 217 مادر و همسر شهید و جانباز با صبر و تحمل فقدان فرزند و همسر در صورت شهادت یا اسارت یا مجروحیت و معلولیت او در حماسه دفاع مقدس نقش داشته‌اند.
وی با اشاره اینکه حضرت فاطمه (س) مکتبی را در عالم پایه گذاری نموده که امروز زنان جامعه ما با تاسی به این الگوی برتر می توانند نسلهایی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهند، خاطر نشان کرد: مادران شهدا عفت ، پاکدامنی،استقامت، روحیه شهادت طلبی،ایثارو صبر و پایداری را از مکتب این بانوی فداکار درس آموختند و فرزندانی رزمنده، مجاهد،، جانباز، آزاده و ایثارگر تربیت کردند.
پالاش گفت: همسران شهدا درس وفاداری را از فاطمه(س)یادگرفتند و همواره به همسران شهید خود وفاداربوده و هستند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از تجلیل مادران و همسران معظم شهدا در هفته زن خبرداد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته زن، مراسم دیدار از مادران و همسران شاهد در استان برگزار می شود.
وی در پایان گفت: ما امروز مدیون این شهدا هستیم و طبعا سزاوارترین افراد برای ادامه راه آن ‌ها فرزندان و خانواده ‌شان هستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi