شناسه خبر : 33558
شنبه 22 فروردين 1394 , 08:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با مادران غریب شهر!

فاش نیوز- قرار بود به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مادران و همسران شهدا برنامه ای از سوی بسیج خواهران حوزه354 ریحانه النبی و مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 20 در سالن اجتماعات شیخ صدوق برگزار شود. در این برنامه علاوه بر مادران و همسران شهدا، سرهنگ طلوعی فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم به همراه معاونین خود در این مراسم حضور داشتند.
من به همراه عکاس دقایقی زودتر خود را به محل همایش می رسانیم. مادران معظم شهدا که قریب به اتفاق آنان، دوران کهولت و سالمندی را سپری می کنند به سختی و عصازنان، اما به رسم ادب دعوت را پذیرفته و خود را به این مراسم رسانده اند. بعضی از مادران  آنقدر پیر بودند که راه رفتن برایشان بسیار دشوار بود و با کمک دیگران روی همان اولین صندلی ها جای می گرفتند. دیدن این مادران بهشتی حقیقتا" تداعی کننده کلامی است که بسیار شنیده ایم "بهشت زیر پای مادران است" چرا که از دامان چنین شیرزنان عفیفی، فرزندان و قهرمانانی پرورش یافته اند که  یک شبه ره صدساله را پیموده اند و آسمانی شده اند.
برنامه با صوت دلنشین کلام حق آغاز و با پخش کلیپ های متعددی از دوران طلایی دفاع مقدس که به مراسم روح می بخشید ادامه داشت. دیدن مادران شهدا که قاب عکس فرزندان رشیدشان را به گرمی در آغوش  کشیده اند، بی اختیارهمه ما را به احترام وامی داشت و اشکمان را جاری می کرد. چرا که بر این باوریم که روح بزرگ این جوانان و مردان پاک در یک قاب کوچک جای نمی گیرد.
در کنار یکی از مادران شهدا نشستم. عطر مادرانه اش عجیب بر مشامم خوش می نشست. کلیپ های جنگ که پخش می شد آرام آرام بغضش شکست و  باران اشک ها بود که بی محابا بر صورت چروکیده اش نقش می بست. گویی در این لحظات دلش برای فرزندش تنگ تر از همیشه بود. با اینکه خوب می دانست دیگر نباید منتظر بازگشت فرزندش باشد اما سالهای سال بود که با شنیدن صدای در، بی اختیار چادرش را سرمی کشید و خود را به پشت در می رساند اما کسی نبود ... و این شاید یکی از ملموس ترین اتفاقاتی باشد که مادران شهدا بارها و بارها آن را تجربه کرده اند.
در گوشه سالن گروه تواشیح الزهرا،برنامه خود را در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام والای زن اجرا می کرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین حلواییان که خود نیز به عنوان برادرشهید و سخنران در این جلسه حضور داشت در قسمتی از صحبت هایشان ضمن تبریک و تهنیت روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر بیان می داشت: بزرگترین رنگ تعلقی که بر مادران است رنگ تعلق به فرزند است زیرا که از پوست و گوشت و شیر خود به او داده و فرزند زیر سایه او قد کشیده و این لذتبخش ترین امر برای پدر و مادر است اینجاست که شیرزنی می خواهد که بتواند به عشق انقلاب و به عشق اسلام دل از فرزند خود بشوید و او را تقدیم انقلاب نماید و این آزمون بسیار سختی است که شما مادران گرانقدر از آن سربلند بیرون آمده اید.
مراسم با مداحی در ستایش از مادر خوبی ها حضرت زهرای مرضیه(س) ادامه یافت و در آخر هدایایی به رسم یادبود از این همایش تقدیم مادران و همسران شهدا گردید.
 

... گاهی قلم نیز یاری نمی کند آنطور که شایسته این مادران شهداست از آنان نوشته شود. این بار دوربین مان را جایگزین قلم می کنیم تا شاید بتوانیم گوشه ای از بزرگواری و صبوری این مادران آسمانی را به تصویر بکشیم.



 

عکس و گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi