شناسه خبر : 33573
شنبه 22 فروردين 1394 , 10:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلباران مزار شهدای کرمانشاه

جمعی از مسئولین فرهنگی و هنرمندان استان کرمانشاه در اولین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، امروز (20 فروردین ماه) بر مزار آیت‌الله نجومی حاضر شدند و پس از آن با گلباران مزار شهدای کرمانشاه، با آرمان‌های آنان تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عباس سروری - رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه - در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن 20 فروردین سالروز شهاد شهید آوینی، از او به عنوان سید شهدای اهل قلم و یک شهید هنرمند و متعهد یاد کرد.

وی گفت: هنرمندان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند و ایشان را سرلوحه راه خود قرار دهند. هر سال با فرا رسیدن سالروز شهادت شهید آوینی، هفته هنر انقلاب اسلامی نیز گرامی داشته می‌شود. در استان کرمانشاه نیز همزمان با سراسر کشور برنامه‌های ویژه‌ای برای این هفته در سراسر استان اجرا خواهد شد که افتتاح نمایشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشن بزرگ هنر انقلاب از مهمترین این برنامه‌ها است.

در بخش دیگر این مراسم دکتر ابراهیم رحیمی‌زنگنه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز ابراز امیدواری کرد، در دهه چهارمی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد به ثمر رسیدن هنر اصیل انقلاب اسلامی باشیم. هنر انقلاب اسلامی به دنبال آزادگی و رهایی از قید تعلقات است و البته تاکنون نمونه‌های شاخصی نیز در بخش‌های مختلف از جمله شعر، داستان به دنیا ارائه کرده‌ است.

وی دنیا را در معرض تغییر و تحول مداوم دانست و تاکید کرد: هنرمندان نیز باید همواره خود را با این تغییرات تطابق دهند و هنرمند واقعی کسی است که بتواند در لحظه تغییرات را حس کند و با آن هماهنگ شود. انقلاب ما یک تحفه الهی بود که دگرگونی عظیمی در همه عرصه‌های کشور ایجاد کرد و امیدواریم هنرمندان ما این دگرگونی را دنبال کنند.

هنرمندان کرمانشاهی در ادامه از موزه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی استان نیز بازدید کردند و با آثار به جای مانده از رشادت‌های شهدا آشنا شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi