شناسه خبر : 33634
یکشنبه 23 فروردين 1394 , 12:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای فیروزه

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: لازم است فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای فیروزه تدوین شود تا مردم از دسترسی به رشادت‌ها و ایستادگی‌ها و سبک زندگی شهدای این ایثارگران محروم نباشند.

به گزارش «ایثار»، قاسم ملک‌دار در دیدار با مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس در روستای گرماب شهرستان فیروزه و مشهد الرضا(ع)، تصریح کرد: ما به ساحت مقدس مادران شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم زیرا آنها بودند که در دامان خود فرزندانی چون شهدای افتخارآفرین کشور ما را تربیت کردند.

ملک‌دار عنوان کرد: مادران شهدا جلوه باشکوهی از مقام صبر و رضا و تجلی مقام عرفان و ایمان قلبی هستند که به باوری قلبی در ایثار و فداکاری رسیده‌اند و فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده‌اند.

وی افزود: آیات و روایات بسیاری وجود دارند که به نقش تربیتی مادران تأکید دارد و این موضوع در ارتباط با نقشی که مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب ما داشته‌اند به وضوح قابل مشاهده است.

ملک‌دار با بیان این که مادران شهدا نقشی فعالانه و موثر در مسیر انقلاب اسلامی داشته‌اند خاطرنشان کرد: با توجه به نقشی تا این اندازه تعیین‌کننده لازم است که فرهنگ‌نامه جامع مادران شهدای این شهرستان تدوین شود تا مردم نیز از دسترسی به رشادت‌ها و ایستادگی‌ها و سبک زندگی شهدا و این ایثارگران بی‌انتظار محروم نباشند و اضافه بر آن نسل آینده بتواند از این گنجینه معنوی که میراث شهیدان است استفاده کند.

لازم به ذکر است در این دیدارها از مادر شهیدان آبراه، حیدری نسب و عباسعلی، قنبرعلی و نظرعلی شوریابی دیدار و از این مادران ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi