شناسه خبر : 33734
چهارشنبه 26 فروردين 1394 , 08:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجلیل ازمادران و همسران شهدای خوزستان به مناسبت روز زن/تصاویر

به مناسبت فرخنده زاد روز ولادت حضرت زهرا (س) از مقام مادران و همسران معزز شهدا تحت عنوان « دومین جشنواره تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت » تجلیل شد.

امروز در یک مراسم ساده، بی ریا و با صفایی به مناسبت فرخنده زاد روز ولادت حضرت زهرا س از مقام مادران و همسران معزز شهدا تحت عنوان« دومین جشنواره تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت » در حضور سردار شاهوار فرمانده سپاه حضرت ولی عصر عج استان خوزستان، سردار علیپور رییس بنیاد آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خوزستان و سرکار خانم دکتر موالی زاده از استانداری تجلیل شد. هر کدام از افراد نامبرده طی سخنانی با ذکر مناقب حضرت زهرا س به تجلیل از مقام زن و مادر پرداختند و در نهایت با قدردانی ازهشت سال ایثار و مقاومت زنان و مادران در جنگ تحمیلی به پاره ای از خصوصیات بارز زن مسلمان ایرانی اشاره کردند. سخنران ویژه این مراسم سرکار خانم ساسانی عضو موسسه تحقیقات وزرات کشور از تهران تشریف آورده بود .


مایلم بدانید این مراسم در یکی از تالارهای  بهشت هویزه اهواز برگزار شد . اکثر بانوان حاضر درمراسم از خانواده های شهدا بودند . من توفیق داشتم با مادر شهید دهقان زاده، فرجوانی ، احتشام زاده ، نادری ، برادران سعادت خواه و همچنین مادر و همسر شهید جزایری ، همسر و خواهر شهیدان افشار آشنا شوم . اما در یک نگاه کلی شناخت آنها هرگز امکان نداشت  و من این را نشانه مظلومیت و حجب و حیای خانواده شهدا می دانم . در واقع این اقدام هماهنگ مادران شهدا که هیچ برنامه ریزی در آن دخیل نبود ، ثابت کرد که آنها واقعا" معتقدند با خدا معامله کرده اند . با این حال من از سرکار خانم احمدی ، مسئول بسیج خواهران استان خوزستان خواستم در راستای ثبت یاد و نام شهدا ، در مراسمات آینده از خانواده های بخواهند که عکس شهید را به همرا بیاورند .  



چه خوب است بدانید بهشت هویزه که یکی از مراکز فرهنگی / تفریحی شهر اهواز است در روزگاری نه چندان دور به عنوان مرکز ستاد پشتیبانی از جبهه ها توسط خواهران و مادران رزمندگان با مدیریت مادر شهید علم الهدی و خانم موحد زیر نظر قرارگاه کربلا اداره می شد . اکثر مادرانی که در این مراسم حضور داشتند ، در آن ایام به همراه خیل عظیمی از بانوان سراسر کشور در این چایخانه خدمت می کردند . حتی کتابی با عنوان « چایخانه » توسط خانم معراجی زاده به چاپ رسیده است . در پایان مراسم ضمن اهدای لوح تقدیر به شماری چند از خانواده های شهدا ، با درخواست مجری برنامه مادر شهید و جانباز عقیلی که داماد و برادر شوهرش نیز شهید شده اند برای بیان خاطره در جایگاه حاضر شد . مادر شهید عقیلی در صحبتهایی واقعا تکاندهنده اشاره کرد هنگامی که لباسهای خونین رزمندگان را در این مکان می شستند گاهی مجبور می شدند قطعه ای از گوشت بدن شهدا یا رزمندگان را در همین مکان خاک کنند . ایشان از اینکه الان این مکان  مقدس جایی برای برگزاری مراسمات عروسی !!! شده است ابراز نارضایتی نمود ... البته جدیدا باغ موزه دفاع مقدس در قسمتی از زمین بهشت هویزه افتتاح شد .

مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا تمام شد . در ظرف چند دقیقه سالن از حضور مادران ، همسران و فرزندان صبور ، داغدار و رنج کشیده شهدا و جانبازان خالی شد و من با حال منقلب به طرف خانه حرکت کردم ....

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi