شناسه خبر : 33799
شنبه 29 فروردين 1394 , 10:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از مادر شهیدان

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه ثبت وقایع نگارش دوران انقلاب و دفاع مقدس، ثبت هویت تاریخ معاصر است، گفت: هنرمندان، تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس را مکتوب کنند‌.

به گزارش «ایثار»، محمدحسین امیدی پور در مراسم تجلیل از هنرمندان استان لرستان، اظهار داشت: سال گذشته حوزه هنری استان لرستان در رابطه با هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هفت پروژه را در دستور کار خود قرار داد که برخی از این پروژه‌ها به اتمام و برخی نیز در حال پی گیری هستند تا انشاءالله هنرمندان به‌زودی بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در راستای ثبت تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس لرستان به صورت تاریخ مکتوب اقدام کافی انجام ‌نشده است، عنوان کرد: تاریخ شفاهی دوران انقلاب و دفاع مقدس لرستان هنوز به شکل مکتوب و قابل استناد در نیامده از طرفی راویان خاطرات دوران دفاع مقدس به خاطر کهولت سن از بین ما رفته‌اند.

امیدی پور افزود: بنابراین می‌طلبد تا هنرمندان لرستانی در فرصتی که هست خاطرات این پیشکسوتان را ثبت و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع و نگارش دوران انقلاب و دفاع مقدس به‌نوعی ثبت هویت تاریخ معاصر است، گفت: می‌طلبد هنرمندان لرستانی در بخش‌های مختلف اقدام کنند و امیدواریم در لرستان با تلاش هنرمندان انقلابی و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان بتوانیم جایگاه هنر انقلاب اسلامی را بیش‌ازپیش به دست آوریم.

در پایان از مادر شهیدان علیرضا و غلامرضا حیدریان و مادر شهید یخچالی تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi