شناسه خبر : 33921
سه شنبه 01 ارديبهشت 1394 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید شاخص سال 94 همدان کیست؟

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از معرفی سردار شهید «حسن ترک» به عنوان شهید شاخص سال 94 استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، سردار "مظاهر مجیدی" در جلسه هماهنگی معرفی شهید شاخص سال 9، اظهار کرد: معرفی شهدای شاخص استان همدان حدود 3 سال است که با در نظر گرفتن مؤلفه‌هایی در استان انجام می‌شود که به طور حتم در جامعه تأثیرگذار بوده است.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرماید «شهدای همدان جزو برجسته‌ترین‌ها هستند»، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی شهدا را از زوایای مختلفی معرفی کرد و به عنوان الگو به نسل جدید و جامعه معرفی کرد. با بررسی ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی شهدا، زوایای پنهان شهدا مشخص می‌شود که باید آن را به طور کامل به جامعه معرفی کرد تا نسل جوان امروز با شخصیت والای این شهدا آشنا شوند.

 

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای معرفی شهید شاخص سال صورت می‌گیرد، عنوان کرد: امید است با انجام این مهم تک تک شهدا را به نسل جوان که انقلاب و جنگ را درک نکرده‌اند معرفی کنیم.

 

سردار مجیدی با اشاره به مطرح بودن دو گزینه برای معرفی شهید شاخص سال 94 استان همدان گفت: برای این موضوع سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» و سردار شهید «حسن ترک» در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص هر یک از شهدا عنوان کرد: سردار شهید «حسن ترک» یکی از فرماندهان شجاع و با شهامت در دوران دفاع مقدس بود که تدابیر عملیاتی خاصی داشتند و یک عارف به تمام معنا بود که یکی از شاخصه‌های بارز شخصیت ایشان است.

 

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به ویژگی‌های خاص سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» افزود: ایشان علاوه بر همدان در استان‌های دیگر مانند یزد، آذربایجان و شیراز نیز کاملاً شناخته شده است بنابراین باید پیگیری‌های لازم برای معرفی این شهید به عنوان شهید شاخص کشوری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه تمام شهدا شاخص هستند، گفت: اجرای طرح مهر ولایت از ابتکارات شهید «قهاری‌سعید» است که در دوران خدمت خود در استان یزد از تمام خانواده‌های شهدا سرکشی کردند و این امر به عنوان الگویی در کشور مطرح و اجرا شد.

 

سردار مجیدی با معرفی سردار شهید «حسن ترک» به عنوان شهید شخص سال 94 استان همدان، خاطرنشان کرد: شهید «ناصر قاسمی» در شهرستان همدان، شهید «حسن تاجوک» در ملایر، شهید «محسن امیدی» در نهاوند، روحانی شهید «احمد هاشمی» در کبودراهنگ، شهید «یونس گنجی» در بهار، شهید «مسعود داوری» در تویسرکان، شهید «رمضانعلی غلامی‌مهتاج» در قهاوند، شهید «الله‌رضا هنری‌لطیف» در اسدآباد، شهید «هادی مختاری‌دلیر» در رزن و شهید «مجید رضیئی» در تیپ 32 انصارالحسین(ع) به عنوان شهدای شاخص سال 94 معرفی شده‌اند.

 

وی با تأکید بر جمع‌آوری مستندات و وصیت‌نامه به جای مانده از شهدا ادامه داد: باید در معرفی شهدای شاخص سال از ظرفیت ادارات و دستگاه‌های استان استفاده کنیم.

 

گفتنی است؛ سردار رشید دین خدا شهید حسن ترک همان نوزادی بود که در سال ۱۳۴۱ از شهر تهران به‌یاری امام خود چشم بر جهان گشود و در این راه از همان طفولیت کوشش خستگی ناپذیری را آغاز کرد، دوران تحصیل را با موفقیت پشت سر گذاشت که خرمن وجودش با آتش مقدس انقلاب زبانه کشید، در کنار شهیدان میرزایی و کیانیان رشد کرد، آگاهی یافت و مطالعه کرد تا قوی‌تر و مقاوم‌تر مقابل اندیشه‌های التقاطی منافقان، چپ‌ها و عناصر لیبرال بایستد و با منطق ایمانی همان سربازی باشد که امام به او دل بسته بود.

 

پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۰ از دبیرستان ابن سینا با عضویت در سپاه پاسداران فصل نوینی در راه پر مخاطره و سخت مبارزه را بر خویش گشود. ابتدا مسئول پذیرش سپاه شد اما عشق به جهاد در میدان بلا، او را از شهر به جبهه کشانید و رفت تا مردانگی را در عمل نشان دهد.

 

با وجود میل فرماندهان، در عملیات فتح المبین سرافرازانه شرکت کرد و این در حالی بود که تنها طعم شیرین جهاد می‌توانست روح بیقرار او را آرامش دهد و جز این به چیزی تن نمی‌داد. به‌ علت لیاقت و کارایی، در عملیات مسلم بن عقیل فرماندهی گردان کمیل به او واگذار شد که منجر به مجروح شدن وی شد.

 

در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر(۱) با سمت دستیار محور حضور یافت که پس از سه روز مقاومت بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه کتف و فک آسیب دید. در عملیات والفجر (۲) سمت معاون مسئول محور و در عملیات والفجر (۴) مسئولیت تیپ عمار را بر عهده داشت، او در عملیات والفجر (۵) در چنگوله مسئول محور بود و سرانجام آخرین حضور او در محفل عشق بازی والفجر (۸) بود که در این عملیات مسئولیت طرح و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) را بر عهده گرفت و با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌های مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأوای خویش رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi