شناسه خبر : 33970
چهارشنبه 02 ارديبهشت 1394 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معوقات سال 91 ایثارگران

شهیدنیوز: میر مرادی با نا کافی دانستن بودجه در نظر گرفته شده توسط نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال 94 برای پرداخت مطالبات معوق سال 91 ایثارگران، اظهار کرد: مبلغ مطالبات ایثارگران در سال 91، 530 میلیارد تومان است اما مجلس فقط 156 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته است که همین مبلغ هم معلوم نیست به طور کامل محقق شود. با این وجود می کوشیم با استفاده از منابع داخلی بنیاد شهید و با پیدا کردن راهکارها و منابع جایگزین، مطالبات ایثارگران را هر چه سریعتر پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار شهیدنیوز، نشست خبری معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی روز سه شنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

منصور میر مردادی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت بنیاد شهید، وظایف و مسئولیت های متعدد فرابخشی دارد، درباره بودجه بنیاد شهید در سال 94 گفت: بنیاد شهید مانند سایر دستگاه های دولتی موظف به رعایت قواعد و قوانین حاکم بر کشور است. برای تصویب بودجه، ابتدا بنیاد شهید بودجه پیشنهادی خود را به دولت اعلام می کند و این پیشنهاد در دولت به لایحه تبدیل شده و برای بررسی و تصویب به مجلس ارسال می شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از بودجه های سنواتی بنیاد شهید، توسط نمایندگان مجلس تبدیل به قوانین ثابت شده تا حجم صفحات قانون کاهش یابد، درباره زمان پرداخت معوقات سال 91 ایثارگران، اظهارکرد: از زمان حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی در راس بنیاد شهید، وی تاکید ویژه ای بر پرداخت مطالبات معوق ایثارگران داشته است که در نتیجه آن بخش عمده این معوقات پرداخت شد.

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید، افزود: تلاش ما این است که مطالبات سال 91 ایثارگران تا پایان سال 94 پرداخت کنیم، اما قبل از آن لازم است دستگاه های نظارتی حسابرسی خود را تکمیل کنند.

میر مرادی با نا کافی دانستن بودجه در نظر گرفته شده توسط نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال 94 برای پرداخت مطالبات معوق سال 91 ایثارگران، اظهار کرد: مبلغ مطالبات ایثارگران در سال 91، 530 میلیارد تومان است اما مجلس فقط 156 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته است که همین مبلغ هم معلوم نیست به طور کامل محقق شود. با این وجود می کوشیم با استفاده از منابع داخلی بنیاد شهید و با پیدا کردن راهکارها و منابع جایگزین، مطالبات ایثارگران را هر چه سریعتر پرداخت کنیم.

وی رقم بودجه سال 94 بنیاد شهید را 8 هزار و 260 میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید در پاسخ به سوالی درباره قطع حقوق برخی از خانواده های ایثارگر، با تکذیب این خبر اعلام کرد ممکن است صرفا برخی جابجایی ها دردستگاه پرداخت کننده خدمات به ایثارگران بر اساس قانون شکل گرفته باشد.

میرمرادی در پاسخ به سوال دیگری درباره لغو قرار داد کارکنان بنیاد شهید و تعدیل نیروهای این نهاد، گفت: تا این لحظه هیچ لغو قراردادی صورت نگرفته اما به دنبال ساماندهی نیروی انسانی هستیم به این معنی که برخی از نیروهای مازاد به بخش هایی که نیازمند نیروی انسانی بیشتری هستند، منتقل خواهند شد.

وی درباره پرداخت شهریه دانشجویی خانواده های ایثارگر اظهارکرد: با توافقات صورت گرفته بین بنیاد شهید و دانشگاه آزاد، هیچ دانشجوی ایثارگری نباید به خاطر پرداخته نشدن شهریه از سوی بنیاد شهید، از تحصیل منع شود و دانشگاه های غیر دولتی موظف به تعامل در این باره هستند.

معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید همچنین از تایید عملکرد بودجه ای بنیاد شهید در سال 93 توسط دیوان محاسبات کشور خبر داد.

اینستاگرام
علیرغم خواهشهای قبلی قرار بود چنیین مطالبی توسایت نوشته نشود چون بعضی گمان میبرند این بودجه کلان عادلانه تقسیم میشود وغافل ازاینکه فقط بین افراد خاصی توزیع میشود ووجز دشمن تراشی چیزی دیگری عاید بعضی ازجانبازان نمیشودهمانطوری که التفات دارید جانبازانی که از بدشانسی کارمند دولت بودند حق دریافت یک ریال کمک راندارند
ایاجانبازان زیر۲۵درصذهم معوقه دارندیاخیر.چندسال به مافقط ماهی ۹۰تا۱۰۰هزارتومان پرداخت میشد،ایا واقعا حقوق یاکمک معیشت واقعی این قشرمظلوم همین مقداربوده ومعوقه ای ندارد.
اقای میرمرادی برای حقوق خانواده های کشوری که حقوق بسیار بسیار ضعیفی دارند چکار کرده اید.چرا برای حقوق های پایین ترمیم ها راقطع کرده اید یا ترمیم برقرار نمی کنید؟حقوق من همسر شهید600000تومان .
سلام ممنونم که خبرهای دقیق و کامل و جامع و به روز رسانی شده در اختیار ما قرار می دهید خدا خیرتون بدهد
ممکن است صرفا برخی جابجایی ها دردستگاه پرداخت کننده خدمات به ایثارگران بر اساس قانون شکل گرفته باشد. منظورش چیست؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi