شناسه خبر : 34025
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 07:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مولفه های امنیت وقدرت

چرا ایران جزیره امن خاورمیانه لقب گرفته است؟ خدایا! به خود می بالیم در کشوری زندگی می کنیم که جای جای آن عطرآگین از حضور شهیدانی است

محمد حسین پور(جانباز 20درصد از مشهد) - 

بنام چاشنی بخش زبانها

حلاوت بخش معنی دربیانها

شکرپاش زبانهای شکرریز

به شیرین نکته های حالت انگیز

به هرناچیز چیزی او دهد او

عزیزان را عزیزی او دهد او

درنابسته احسان گشوده است

به هرکس آنچه باید داد داده است

اگرلطفش قرین حال گردد

همه ادبارها اقبال گردد

درآن موقف که لطفش روی پیچ است

همه تدبیرها هیچ است وهیچ است

چرا ایران جزیره امن خاورمیانه لقب گرفته است؟ خدایا! به خود می بالیم در کشوری زندگی می کنیم که جای جای آن عطرآگین از حضور شهیدانی است که تاریخ مارا با نثار خون خویش ، برای سربلندی ایران عزیز رقم زدند و به روان پاکشان درود می فرستیم و خاضعانه در برابر آرمان های بزرگ امام ورهبری سر فرود می آوریم وقدردانی بی پایان خود را از همه ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان وتمام کسانی که دل درگرو این آب وخاک دارند اعلام می داریم .

جزیره امن خاورمیانه در سایه مجاهدت های خاموش فرزندان غیرتمند ایران اسلامی؛ بی شک امروزه نقش و تأثیرگذاری امنیت در رشد و توسعه جامعه در ابعاد اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی بر کسی پوشیده نیست. یکی از مهمترین مؤلفه های ثبات و اقتدار دولت ها و حاکمیت ها وجود امنیت است. در سایه امنیت است که می توان بستر مناسب را برای رشد ، تعالی و ترقی جامعه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی فراهم ساخت. پس مقوله امنیت یک مقوله بسیار مهم و مؤثر در فراهم نمودن بستر یک جامعه مترقی و متعالی می باشد.

اگر خوب بنگریم و منصفانه قضاوت کنیم و وضعیت امنیتی کشور خودمان را با کشورهای همجوار در منطقه و حتی فرا منطقه ای مقایسه نمائیم، یکی از امن ترین و آرام ترین کشورها در منطقه و جهان ایران اسلامی است. البته در استقرار امنیت پایدار نمی توان از کنار نقش محوری و مؤثر ولایت و رهبری به عنوان ستون خیمه انقلاب گذشت چرا که بخش مهم و اساسی امنیت پایدار در کشور به جایگاه رفیع و بی بدیل رهبری و ولایت بر می گردد. در کنار این نعمت عظیم الهی یعنی اصل مترقی ولایت فقیه و ولی فقیه، حضور سربازان گمنام امام زمان (عج) به عنوان ولایت پذیرترین عناصر حکومت در استقرار و استمرار امنیت امری بدیهی و مثال زدنی است. شایسته است در کنار سربازان گمنام از دیگر اجزاء و پیکره استقرار امنیت از جمله نیروی انتظامی، سپاه پاسداران ، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی به عنوان دیگر ارکان استقرار امنیت و حراست از حدود و ثغور ایران اسلامی یاد کنیم و در جای خود و در کنار سربازان گمنام، زحمات این عزیزان قابل ارج گذاری است.

اما نقش سربازان گمنام به دلیل نامرئی و مؤثر بودن از جایگاه ممتازی برخوردار است که عظمت و کیاست انجام مأموریت های محوله توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)نظام اطلاعاتی جهان را بویژه ابرسازمان های امنیتی مانند سیا، سازمان استعمار پیر، موساد و ... را به حیرت واداشته است و بارها شنیده و دیده ایم که چگونه نقشه ها و توطئه های این سازمان های مخوف را سربازان گمنام امام زمان (عج) در نطفه خفه نموده و باعث افتخار و مباهات برای نظام، مسئولین و مردم گردیده است و بر ماست که بر چنین سربازانی ببالیم و قدرشان را بدانیم زیرا که امنیت و آرامش ما مدیون زحمات شبانه روزی و گمنامانه این عزیزان است و خدمات این مجاهدان عرصه امنیت و آرامش قابل تحسین و تقدیر است.

علاوه بر این باید بدانیم که امنیت ملی است که در پی خود امنیت بین المللی را بدنبال دارد، با این استدلال که امنیت ملی یعنی حاکمیت فارغ از تهدید از دست دادن تمام یا بخشی از جمعیت یا خاک و ... می باشد. در سایه امنیت ملی است که قدرت های جهانی تسلیم اقتدار نظام گردیده و در پی آن به تعادل و توازن قوا و قدرت بازدارندگی می رسیم زیرا امروزه در عرف بین الملل، دست یافتن به قدرت بازدارندگی باعث بالانس قدرت و عدم طمع ورزی به حدود و ثغور کشورها می شود.

اگر امروزه علیرغم تهدیدها و تحریم ها ، ایران اسلامی در عرصه بین الملل پیشتازی می کند ، ناشی از امنیت و اقتداری است که به همت و تأثیر مؤلفه های موجود نظام در رأس آن رهبری و در امتداد و استمرار انجام موفق مأموریت های امنیتی سربازان گمنام است . اگر جنگ هوشمند امروزه به عنوان یکی از حربه های تأثیرگذار توسط نظام سلطه مطرح شده است به طور قطع یکی از مؤثرترین ابزارهای جنگ هوشمند، جنگ اطلاعاتی در قالب سرقت های اطلاعاتی، نفوذهای اطلاعاتی و امنیتی می باشد که به دلیل نفوذ ناپذیر بودن امنیت ملی ما امروزه هوشمندانه در تقابل با این توطئه ها ایستاده ایم.

"والتر لیپمن" آمریکایی معتقد است که ملت وقتی دارای امنیت است که در صورت اجتناب از جنگ بتواند ارزش های خود را حفظ کند و در صورت اقدام به جنگ بتواند آن را پیش ببرد. که این مهم در نظام ما چه در زمان جنگ و چه بعد از دوران جنگ با انجام رسالت امنیتی سربازان گمنام امام زمان و ارکان امنیتی نظام استمرار داشته و به همین جهت است که امروزه ایران به عنوان یکی از مهمترین بازیگران سیاسی نظام بین الملل مطرح بوده و در مبادلات و مجادلات جهانی و همچنین تعاملات جهانی به عنوان یک قدرت مؤثر ایفای نقش می نماید و بدخواهان و دشمنان خواسته و یا ناخواسته به این جایگاه رفیع در نظام بین الملل تمکین می نمایند. این عظمت بین المللی ما دستاورد ایثار شهیدان و جانبازان و خانواده های آنان از یک سو، و تلاش ها و مجاهدت های خاموش این عزیزان درسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری می باشد. پایدار باشید.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
همچنین درود برشما با دقت نظری که دارید و حقیقت چیزی جز آنچه نوشته اید نیست

...

تکرار تاریخ ؟!

ثبت برابر با اصل ؟!

هجوم باجگیران ؟!

عرض اندام زورگیران ؟!

فساد و تباهی ؟!

نا امنی و مزاجمت ؟!

سلب کسب و کار ؟!

ترویج منکر و کدخدایی ؟!

ای خدا :

رزمندگان جانبازان جنگیدند تا ؛

سلب آسایش کنیم ؟!

سلب امنیت کنیم ؟!

مردمان را آواره کنیم ؟!

از ستم در کوه ها هیرانه کنیم ؟!

زور گیران امدند ، با موج قانون آمدند ؟!

پول ها پارو کنند ؟!

جان ها فرسوده کنند ؟!

از ستم ایران ویرانه کنند ؟!

از توحش ،اسلام را بی نام کنند ؟!

جنگ رزمنده شده نان برای باجگیر ؟!

رزم جانبازان شده جولان برای زور گیر ؟!

رزمنده جانباز خودش شد :

بی حقوق و بی قرار ؟!

بی توان و بی نفس ؟!

ظلم ظالم ؟!

جور صیاد ؟!

وطن .

دین .

امنیت .

آسوده .

پر پرواز در قفس ؟!

روزگار قریبیست برادر ؟!

نور را در پستوی خانه نهان باید كرد ؟!

خدای را در پستوی خانه نهان باید كرد ؟!
...
...

ویرانه وطن .


ما برای آنکه ایران خانه ویران شود .

رنج دوران برده ایم...

ما برای پرسیدن نام خاری ناشناس .

چه باجگیر آورده ایم ، چه فرم ها به او پوشانده ایم .


ما برای خشکاندن خاک دشت ها .

چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم .


ما برای آنکه ایران .

خاکستر شود .

خون دلها خورده ایم .

خون دلها خورده ایم .

ما برای آنکه ایران .

خانه زور گیران شود .

رنج دوران برده ایم .

رنج دوران برده ایم .

ما برای بوئیدن بوی نا امنی شهر ها .

چه سفرها کرده ایم، چه سفرها کرده ایم .

ما برای نوشیدن داد و قال و پول گیری ! باجگیران .

چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم .

ما برای خواندن این قصه سلب آسایش مردم .

خون دلها خورده ایم .

خون دلها خورده ایم .

ما برای جاودانه ماندن این نا امن کردن شهر ها .

رنج دوران برده ایم .

رنج دوران برده ایم .

ما برای فرار دادن مردم به تهران .

چه خطرها کرده ایم، چه خطرها کرده ایم .

ما برای اینکه شهر ها را وحشتناک کنیم .

رنج دوران برده ایم .

رنج دوران برده ایم .

ما برای آنکه ایران را کویر کنیم !

جان و مالشان را غارت می کنیم .

خواب و فکرشان را نا امن می کنیم .

ما چه جنگها کرده ایم .

و رزمندگان جانبازانش را هم حقوق ندادند .5 % .

ما برای غارت جنگیده ایم .

ما برای خنده جنگیده ایم .

نباید بخندید : همه باید گریه کنند ؟!
...

ایران قدرت نخست منطقه است . و درست است .

و اگر باجگیران و زورگیران را از کوچه ها جمع کنند و مردم در خانه

هم آرامش و آسایش و امنیت داشته باشند و کمتر به تهران فرار کنند

و هجوم نبرند به تهران که جمعیت تهران منفجر نشود بهتر هم می شود ؟!
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi