شناسه خبر : 34035
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور زائران 35 کشور در یادمان‌های دفاع مقدس

معاون زائرین و خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اجرایی شدن طرح ثبت‌نام خادمین افتخاری در سال گذشته، از ثبت نام بالغ بر 15 هزار نفر برای حضور در این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، احمد رحیمی‌زاده در حاشیه برگزاری کمیته امنیتی انتظامی ستاد راهیان نور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تشکیل شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در حوزه راهیان نور گفت: این ظرفیت‌ها تا جایی است که باید اعتراف کرد کرمانشاه به سال‌های دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود.

 

معاون زائرین ستاد مرکزی راهیان نور کشور اشاره ای به اقدامات انجام شده در استان کرمانشاه در حوزه راهیان نور داشت و شناسنامه دار کردن یادمان‌های غرب کشور به عنوان یکی از مطالبات سفر مقام معظم رهبری را یکی از اقدامات انجام شده در حوزه راهیان نور غرب کشور دانست.

 

وی همچنین با اشاره به چاپ اطلس حماسی کرمانشاه در جنگ، از این مهم به عنوان یک اقدام مثبت یاد کرد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح ثبت نام خادمین افتخاری در سال گذشته از ثبت نام بالغ بر 15 هزار نفر برای حضور در این طرح خبر داد و گفت: البته ظرفیت‌ها محدود است و تنها می‌توانیم سه هزار نفر از این افراد را جذب و ساماندهی کرده و در مقاطع مختلف آنها را بکارگیری کنیم.

 

رحیمی‌زاده سپس با اشاره به رشد بازدید کنندگان خارجی از یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها و مناطق عملیاتی راهیان نور کشور گفت: بر اساس آخرین آمارها شاهد حضور افراد با 35 ملیت مختلف از سراسر دنیا در این زیارتگاه‌ها بوده‌ایم.

 

وی با اشاره به رشد زائرینی که به صورت خودجوش و مردمی در زیارتگاه‌ها و مناطق عملیاتی حضور می‌یابند، این اتفاق را نشان دهنده فرهنگ سازی صورت گرفته در خصوص راهیان نور دانست.

 

معاون ستاد مرکزی راهیان نور درپاسخ به سوالی در خصوص ارائه آماری از تعداد زائرینی که سال گذشته از زیارتگاه‌ها و مناطق عملیاتی کشور بازدیدکرده‌اند، گفت: هنوز آمار سال گذشته جمع بندی نشده است.

 

وی سپس با اشاره به افتتاح یادمان شهید شیرودی همزمان با سالروز عملیات بازی دراز، ابراز امیدواری کرد: در مدت زمان کوتاهی شاهد ساخت و افتتاح یادمان شهید کشوری در استان ایلام باشیم.

 

عزیزی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به آغاز سال راهیان نور غرب کشور از فردا و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز، از برنامه ریزی در راستای صعود به ارتفاعات بازی دراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده شاهد برگزاری این مراسم به نحو مطلوب باشیم.

 

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه 9800 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: همچنین 16 هزار و 400 نفر از استان‌های دیگر در این استان به مقام شهادت نائل آمده‌اند و لذا باید در بحث راهاین نور توجه بیشتری به این استان شود.

 

عزیزی گفت: جنگ از استان کرمانشاه آغاز شده و در این استان پایان یافته است و باید برای خروج این استان از مهجوریت در حوزه راهیان نور برنامه‌ریزی شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi