شناسه خبر : 34066
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و نصرالله در خانه مسیحیان لبنان

اینترنشنال بیزنس تایمز: مقاومت تنها گزینه مقابله با داعش است/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و نصرالله در خانه مسیحیان لبنان

پایگاه «اینترنشنال بیزنس تایمز» در گزارشی در مورد اوضاع لبنان، نوشته است که مسیحیان این کشور در یک جبهه همراه با حزب‌الله در برابر داعش می‌جنگند.

خبرگزاری فارس: مقاومت تنها گزینه مقابله با داعش است/ تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای و نصرالله در خانه مسیحیان لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه «اینترنشنال بیزنس تایمز» گزارشی در خصوص وضعیت لبنان و ارتباط میان مسیحیان و حزب‌الله لبنان منتشر کرده و نوشته است که مسیحیان اکنون حزب‌الله را تنها حامی خود در برابر گروه تروریستی داعش می‌دانند.

گزارش بیزنس تایمز بر اساس گفته‌های «رفعت نصرالله» فرمانده نیروهای مسیحی‌ای است که در کنار حزب‌الله و ارتش لبنان با داعش مبارزه می‌کنند.

نصرالله که در خانه‌اش در رأس بعلبک که تنها 2.5 مایل با مواضع داعش فاصله دارد صحبت می‌کرد، گفت: «ما در وضعیت بسیار خطرناکی هستیم. تصور کنید که ارتش در نبرد شکست بخورد. چه بر سر ما می‌آید؟»

از زمان آغاز تحرکات داعش در نزدیکی مرزهای لبنان، ساکنان مناطق مسیحی‌نشین از جمله شهر رأس بعلبک در نزدیکی مرز سوریه، سلاح به دست گرفته و به مبارزه با این گروه پیوسته‌اند.

نصرالله در این مورد می‌گوید: «ما دو گزینه داریم. یکی اینکه از خانه خود دفاع کنیم و کشته شویم و دیگر اینکه فرار کنیم. دومی، اصلا گزینه نیست.»


رفعت نصرالله فرمانده نیروهای مسیحی رأس بعلبک

بیزنس تایمز با اشاره به تهدید داعش، نوشته است که اکنون حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان مسیحی در یک جبهه به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازند. این در حالی است که هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا تحت فشار تل‌آویو حزب‌الله را سازمانی تروریستی معرفی کرده‌اند.

رأس بعلبک منطقه‌ای است که در نزدیکی منطقه کوهستانی عرسال واقع شده است. کوهستان‌های این منطقه که «جروف» نامیده می‌شوند، در حال حاضر به دو بخش تقسیم شده که یک بخش آن تحت کنترل جبهه النصره و دیگری در کنترل داعش است. رأس بعلبک در نزدیکی منطقه تحت کنترل داعش واقع شده است. نصرالله می‌گوید حدودا 4500 نیروی داعش در این منطقه حضور دارند.

این شهر به حدی به مواضع داعش نزدیک است که ماه گذشته تروریست‌ها یک کلیسا را در حالی که در آن مراسم عروسی برقرار بود، هدف حمله خمپاره‌ای قرار دادند. در جریان آن حمله نصرالله و چند مبارز مسیحی دیگر زخمی شدند.


تصویر سید حسن نصرالله در خانه نصرالله مسیحی

اوضاع اخیر پیوند میان مسیحیان و حزب‌الله را بیش از پیش تقویت کرده است. نصرالله می‌گوید: «تنها مقاومت حزب‌الله است که از ما محافظت می‌کند. تنها حزب‌الله است که در کنار ارتش ایستاده است. نباید بیش از این، این واقعیت را انکار کرد.»

بیزنس تایمز با اشاره به تلاش‌های حزب‌الله برای حمایت از اقلیت‌ها و آموزش آن‌ها، نوشته است که این گروه در برابر حمایت‌های خود خواسته‌ای از اقلیت‌ها نداشته و آن‌ها را وادار به تغییر دین یا اعتقادات نمی‌کند.

نصرالله می‌گوید: «آن‌ها ما را همانطور که هستیم، می‌پذیرند. آن‌ها چیزی به ما تحمیل نمی‌کنند. زمانی که فرصتی باشد، آن‌ها در مراسم تولد کودکان ما شرکت می‌کنند. اینجا مردم پذیرفته‌اند که حزب‌الله می‌آید و کمک می‌کند.»

بیزنس تایمز در ادامه با اشاره به هم نام بودن فرمانده مسیحیان رأس بعلبک و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، نوشته است: «نصرالله مسیحی مردی درشت اندام است که ریش می‌گذارد و حتی به طرز حیرت‌آوری به حسن نصرالله مسلمان شباهت دارد. او بالای درب ورودی تصویری بزرگ از همنام خود (سید حسن نصرالله) نصب کرده و کنار آن هم عکسی از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر حکومت مذهبی ایران وجود دارد. بین تصاویر خانوادگی روی میز هم عکسی از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران به چشم می‌خورد.»

پدر ابراهیم کشیش این شهر کوچک تمام مسیحی با بیان اینکه در صورتی که داعش به شهر برسد دست به قتل عام می‌زند، می‌گوید: «من اسم این را ائتلاف (با حزب‌الله) نمی‌گذارم، این یک واقعیت است. داعش فقط حمله نمی‌کند و برود. نقشه آن‌ها کنترل جغرافیایی منطقه است. آن‌ها زن‌ها، پول و کودکان را می‌گیرند.»

بیزنس تایمز در ادامه با اشاره به اهمیت راهبردی منطقه رأس بعلبک از ابعاد نظامی در نبرد با داعش، به عدم حمایت خارجی از مسیحیان لبنان اشاره کرده و نوشته است که نصرالله از این مسئله عصبانی است و می‌گوید: «پیامی برای غرب دارم. اگر روزی برسد که این‌ها (داعش) بتوانند ما را از اینجا پاک کنند، گام بعدی مسیحیان غرب خواهند بود.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi